AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #1 Del Skrevet 19. februar 2017 Ja, er det noen som har noen tips til hvordan man skriver kortere tekster, uten at det går på bekostning av innholdet? Særlig der språket skal være levende og variert, men også korrekt. Ofte kan man f.eks bytte ut lengre ord med kortere, men da er man iblant mindre presis. Ellers kan man la være å ta med korte forklaringer og unngå å ta forbehold, men da risikerer man at leseren misforstår. Så kan man jo rett og slett hoppe over enkelte elementer, noe som kan gjøre at leseren ikke fikk tilstrekkelig informasjon. Jeg er altså skikkelig i villrede. Hvordan korte ned tekster? Anonymkode: a4d15...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 19. februar 2017 #2 Del Skrevet 19. februar 2017 Å bruke kortere ord virker helt idiotisk. Man leser ord, ikke bokstaver. Så det er antall ord som har noe å si. Bare unngå bambus. En ide er å skrive en punktvis liste over hva du vil formidle, og så formulere det på en kort og konsis måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #3 Del Skrevet 19. februar 2017 13 minutter siden, amativeReflection skrev: Å bruke kortere ord virker helt idiotisk. Man leser ord, ikke bokstaver. Så det er antall ord som har noe å si. Bare unngå bambus. En ide er å skrive en punktvis liste over hva du vil formidle, og så formulere det på en kort og konsis måte. Takk for svar! Kortere ord kan gjøre "veggen av tekst" mindre, tenkte jeg En punktvis liste er en god idé. Skal prøve neste gang. Jeg har forsøkt å skrive disposisjoner i forkant, men opplever at jeg skriver mye uansett. Jeg vil så gjerne bli bedre, men på dette punktet står jeg helt fast. Lurer på om det rett og slett bare er å kutte ut mer som skal til. Eller kanskje ikke alt trenger å være like detaljert og utfyllende. Skriver du selv (eller andre) for langt noengang? Eller, hva gjør du for å unngå det? Punktliste skal uansett forsøkes, takk igjen! Anonymkode: a4d15...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #4 Del Skrevet 19. februar 2017 Just cut the crap Anonymkode: f5ec8...896 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #5 Del Skrevet 19. februar 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Just cut the crap Anonymkode: f5ec8...896 😁 Anonymkode: a4d15...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #6 Del Skrevet 19. februar 2017 Hvis du har noen teksteksempler, kan det kanskje gjøre det lettere å hjelpe deg Anonymkode: c70dc...76f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #7 Del Skrevet 20. februar 2017 Hvilken type tekst er det du skal skrive? Anonymkode: 0bc95...939 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå