Gå til innhold

Hvordan er barna deres ute med dere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt nå 11 år gamle barn oppfører seg som om hun har med seg mora fra helvete når vi må møte i skolesammenheng eller på de aktivitetene hun er på. Ja jeg er nok streng men hun er så snill at hun sjelden eller aldri får kjeft for noe som helst. Fatter ikke hva jeg har gjort som gjør at det virker som hun er som en underkuet dørmatte?

Anonymkode: 3237f...de9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er far?

Anonymkode: 737bc...ae3

Skrevet

Hørest ut som en tenåringsgreie nesten. 

Skrevet

Hun er sjenert, kanskje?

Anonymkode: e6630...38f

Skrevet

Vanlig å begynne å bli flau i den alderen er det ikke? Blir sikkert verre om et par år og så går det over når hun nærmer seg slutten av tenårene? :P 

Anonymkode: 64009...16f

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er far?

Far er mora fra helvete?

Anonymkode: 64009...16f

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er far?

Det står faktisk i HI at det er en mor som henvender seg i forumet. Hva er det du ikke forstår? 

Anonymkode: dfc20...968

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt nå 11 år gamle barn oppfører seg som om hun har med seg mora fra helvete når vi må møte i skolesammenheng eller på de aktivitetene hun er på. Ja jeg er nok streng men hun er så snill at hun sjelden eller aldri får kjeft for noe som helst. Fatter ikke hva jeg har gjort som gjør at det virker som hun er som en underkuet dørmatte?

Kan være at hun nærmer seg tenårene og er flau over en av eller begge foreldre, 

Kan også være at hun er direkte flau over deg generelt uavhengig av tenårene...at de andre har penere/kulere mammaer enn henne? At hun blir ertet på skolen pga sin mor? Kanskje hun mener at du ikke er tøff nok? for vennene/lærerne? Går du i gamle klær, er ustelt/uvøren etc.? 

Skrevet

Er nok tenåringsfakter ;) 

Anonymkode: 3d21d...1b5

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan være at hun nærmer seg tenårene og er flau over en av eller begge foreldre, 

Kan også være at hun er direkte flau over deg generelt uavhengig av tenårene...at de andre har penere/kulere mammaer enn henne? At hun blir ertet på skolen pga sin mor? Kanskje hun mener at du ikke er tøff nok? for vennene/lærerne? Går du i gamle klær, er ustelt/uvøren etc.? 

Nei venninnene sier hun har en pen og kul mamma

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei venninnene sier hun har en pen og kul mamma

Ok...ja, da er det bare tryggheten og selvsikkerheten igjen da  Du får vise deg som en trygg person som ikke lar deg vippe av pinnen av slikt noe. 

Skrevet

Barn i den alderen finner ofte ut at noe er "galt" med foreldrene, i forhold til andres.  Husker godt at jeg skammet meg over mamma på foreldremøter..  Hun var så mye penere og mer elegant enn de andre mødrene.  Jeg ba henne til og med om ikke å ha på leppestift, for jeg ville ikke at hun skulle skille seg ut.  For noen barn, som meg, var det viktig at alt var likt alle andre. 

Barn og barnebarn er annerledes.  Mitt eldste barnebarn på 14 år synes tom. at farmor er kul, og jeg blir alltid invitert på skoleavslutninger og tilstelninger på skolen.  Tror det dreier seg om sikkerhet.  Noen har den ikke så tidlig. 

Vær tålmodig, og aksepter at det er slik nå. Fra 11 år forandrer mye seg :)

Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det står faktisk i HI at det er en mor som henvender seg i forumet. Hva er det du ikke forstår? 

Kan umulig ha så mye å si om folk ikke får med seg alt..

Folk er så snerpete og raske med å kritisere.. greit å informere og ikke være så frekk eller?

Endret av ♥Missy♥

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...