AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #1 Skrevet 18. februar 2017 Det virker som det er en forskjell på hvordan dumme personer av hvert kjønn blir behandlet. Dumme menn, som oftest fedre, blir ofte gjort dumme i TV serier, og mange synes de bare er mosomme. Derimot ser vi ingen dumme kvinner eller mødre. Ofte blir de sett på som delvis irriterende og ikke latterlige i det hele tatt. Hvordan har dette seg? Anonymkode: c8a0e...7ba
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #2 Skrevet 18. februar 2017 Det har seg nok med at gamle holdninger henger igjen. Menn har større tabbekvote, gjør far noe dumt er det morsomt og vi ler av det. Gjør en kvinne det samme er det oppstandelse, gud for en dårlig mor bla bla Anonymkode: 2b1a1...fc2 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #3 Skrevet 18. februar 2017 Det er massevis av dumme kvinner på TV, der deres dumhet blir latterliggjort. Forskjellen er at de er stort sett "bimbo" - dvs. de får skjermtid fordi de er deilige. En kvinne som er stygg OG dum vil de fleste oppfatte som irriterende. Kvinner har kun 'alburom' dersom de er attraktive. Anonymkode: 2acd5...b24 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #4 Skrevet 18. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er massevis av dumme kvinner på TV, der deres dumhet blir latterliggjort. Forskjellen er at de er stort sett "bimbo" - dvs. de får skjermtid fordi de er deilige. En kvinne som er stygg OG dum vil de fleste oppfatte som irriterende. Kvinner har kun 'alburom' dersom de er attraktive. Anonymkode: 2acd5...b24 Det rare er at det er omvendt med menn. Attraktive menn som er dumme, kan jeg gjerne føle er irriterende. Anonymkode: c8a0e...7ba
Perle Skrevet 18. februar 2017 #5 Skrevet 18. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har seg nok med at gamle holdninger henger igjen. Menn har større tabbekvote, gjør far noe dumt er det morsomt og vi ler av det. Gjør en kvinne det samme er det oppstandelse, gud for en dårlig mor bla bla Anonymkode: 2b1a1...fc2 Så enig!
AmandaVI Skrevet 19. februar 2017 #6 Skrevet 19. februar 2017 (endret) Så på Seinfeld i dag morges. Hver eneste episode er prikk lik - ukas kjærester der blir tynt på en måte som ikke finnes morsom noe sted over knøttsmå skavanker (bulk på nesa, en skjev tann, etc.), særegenheter som ikke engang kan kalles uvaner. Mange av dem tar faktisk kritikken til seg mens det egentlig er hovedpersonene som er uspiselige drittsekker. Som ALDRI lærer leksa si. Kan ikke fatte og begripe at dette programmet var så populært, men det demrer for meg hvor umulige krav kommer fra. Endret 19. februar 2017 av AmandaVI
herzeleid Skrevet 19. februar 2017 #7 Skrevet 19. februar 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Det virker som det er en forskjell på hvordan dumme personer av hvert kjønn blir behandlet. Dumme menn, som oftest fedre, blir ofte gjort dumme i TV serier, og mange synes de bare er mosomme. Derimot ser vi ingen dumme kvinner eller mødre. Ofte blir de sett på som delvis irriterende og ikke latterlige i det hele tatt. Hvordan har dette seg? Anonymkode: c8a0e...7ba Tror det kan ha en sammenheng med at (hvite og heterofile) menn ses på som den sterkeste gruppen, og at det dermed for en del gir en følelse av å "jekke ned makta" når man gjør narr av menn, mens det i større grad vil oppfattes som å sparke nedover når det gjelder kvinner. Det er sånn sett et trygt valg, fordi du i liten grad risikerer mediekjør eller pressgrupper om du gjør narr av menn.
Cathrine88 Skrevet 20. februar 2017 #8 Skrevet 20. februar 2017 På 2/18/2017 den 23.32, AnonymBruker skrev: Det rare er at det er omvendt med menn. Attraktive menn som er dumme, kan jeg gjerne føle er irriterende. Anonymkode: c8a0e...7ba Ja, det var rart. Hva med Joey i Friends? Ble du irritert på ham?
Gjest antbug Skrevet 20. februar 2017 #9 Skrevet 20. februar 2017 Du må lese litt i tråden om Hønsehjørnet hvis du ikke tror dumme kvinner blir latterliggjort.
Gjest Herr Heftig Skrevet 20. februar 2017 #10 Skrevet 20. februar 2017 Det er da rikelig med dumme blondiner både på TV og i film.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #11 Skrevet 20. februar 2017 På 19.2.2017 den 12.34, AmandaVI skrev: Så på Seinfeld i dag morges. Hver eneste episode er prikk lik - ukas kjærester der blir tynt på en måte som ikke finnes morsom noe sted over knøttsmå skavanker (bulk på nesa, en skjev tann, etc.), særegenheter som ikke engang kan kalles uvaner. Mange av dem tar faktisk kritikken til seg mens det egentlig er hovedpersonene som er uspiselige drittsekker. Som ALDRI lærer leksa si. Kan ikke fatte og begripe at dette programmet var så populært, men det demrer for meg hvor umulige krav kommer fra. Noe av humoren ved Seinfeld er jo rett og slett at de har latterlige krav. Det blir jo latterliggjort f.eks. hvordan George vil ha en kvinne med "langt, fyldig hår" mens han selv er skallet. Det er poenget med showet. Hvordan de henger seg opp i ubetydelige ting (som for så vidt gjelder alle, inklusive Elaine). Anonymkode: 2acd5...b24
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #12 Skrevet 20. februar 2017 19 minutter siden, Cathrine88 skrev: Ja, det var rart. Hva med Joey i Friends? Ble du irritert på ham? Ja, jeg ble det, men så er jeg en mann da. Anonymkode: c8a0e...7ba
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #13 Skrevet 20. februar 2017 Det deiligste mennesker vet er å finne mennesker med lavere iq enn dem selv de kan le av og pirke på. Hvis fotballfruen er dum, se for deg at hun er downs, se for deg hvordan du ville oppført deg mot en som har downs og resten er enkelt. De færreste peker på en med downs for å opplyse de rundt seg om det obviouse. Som å peke på asfalten og si "ASFALT!", eller pille seg i nesa og si "busemann!". Anonymkode: 0df69...ff9
Cathrine88 Skrevet 20. februar 2017 #14 Skrevet 20. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg ble det, men så er jeg en mann da. Anonymkode: c8a0e...7ba Ja, det kan selvsagt ha noe med det å gjøre. Jeg er ikke så glad i sitcoms, men Joey er vel omtrent den eneste dumme mannen (i en sitcom) som ikke har irritert vettet av meg, så jeg kjenner meg ikke igjen i hovedinnlegget. Jeg klarer for eksempel ikke å se King of Queens fordi jeg blir så irritert.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #15 Skrevet 20. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg ble det, men så er jeg en mann da. Anonymkode: c8a0e...7ba Du vet at Forest Gump egentlig er et geni? Når man har en såpass ukomplisert genialitet blir det oppfattet som retardasjon, i og med at de fleste ting er tungt for den jevne person. Han er en mester i å bruke energien sin på en konstruktiv måte, gidder ikke å sløse energi på feks bekymring, som jo tar masse energi og egentlig er ubrukelig. Men det blir oppfattet som dumskap av en person som ikke er spesielt intelligent og til og med over snittet. Det morsomme er at Forest Gump underholder, hvilken dum person kan bergta på den måten? Men slik er gjennomsnittet, hvis intelligensen er for høy blir den personen ironisk nok sett på som dum. Og, ja, han er vel autist og av noe slag. Så ja, hvis en person overrasker deg og underholder deg er det stor sannsynlighet for at den personen er smartere enn deg. Alt som har med brytelse av mønster innebærer ofte intelligens. Gjennomsnittlige følger mønstre slavisk, det var utfordrende nok for dem å lære seg eksisterende mønstre i utgangspunktet. Ting er liksom passe utfordrende for dem. Anonymkode: 0df69...ff9 1
Cathrine88 Skrevet 20. februar 2017 #16 Skrevet 20. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så ja, hvis en person overrasker deg og underholder deg er det stor sannsynlighet for at den personen er smartere enn deg. Anonymkode: 0df69...ff9 Å nei, Joey er smartere enn meg! Neida, veldig godt innlegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå