Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjorde dere det før dere fødte? Jeg har veldig følsomme brystvorter (vil jeg tro, hørt noen så vidt kjenner det om man toucher brystvorta). Var sår sist gang jeg fikk baby og hvis herding fungerer gjør jeg det gjerne. Men hva gjør man og har det noe for seg? Hvor ofte og mye? 

Anonymkode: 38184...4c7

Skrevet

TS: jeg er også redd for at det kommer ut råmelk så babyen ikke får om jeg begynner å tukle med brystvortene. Kan man herde så det plutselig kommer melk? 

Anonymkode: 38184...4c7

Skrevet

Herding har ingenting for seg. Det er riktig sugetak som er viktig for å unngå såre brystvorter. 

Du kan uansett ikke "gå tom" for råmelk. Mange lekker råmelk i flere uker før fødsel, det har ingenting å si.

Anonymkode: 9e106...296

• Liker 1
Skrevet

Tenker at å herde blir som å fra kneskåla bortover asfalten i tilfelle du sykler deg av..

Anonymkode: c4bf8...ace

Skrevet

Fikk også beskjed fra jordmor om at dette bare var tull. Blir man veldig sår så er det en grunn til det, feil sugetak for eksempel. Herding kan også gjøre vondt verre.

Anonymkode: 7c95c...9e5

Skrevet

Jeg var veldig sår første gang jeg fikk barn og slet veldig med smerter under amming grunnet dårlig teknikk i starten.

Andre gang derimot var jeg mer forberedt, studerte bilder av riktig sugeteknikk. Spurte også jordmor om hjelp og "funjustering" da hun var på hjemmebesøk to dager etter fødsel, og sørget for riktig teknikk fra begynnelsen. Ammingen denne gang gikk som en lek og ingen smerter annet enn bittelite grann sårhet og dette til tross for at baby hadde noe stramme tungebånd. Jeg hadde gruet meg veldig til amming denne gang og leste om herding, men er veldig glad jeg i stedet forberedte meg på å bruke riktig ammeteknikk og anbefaler deg å gjøre det samme. Lykke til!  

Anonymkode: fef56...897

Skrevet

Nei det ville jeg aldri gjort. Fikk det rådet av svigermor, hun stod visst og herda brystvortene med en hard hårdbørste før fødsel.. Klarte likevel ikke amme noen av sine barn. Kanskje ikke så rart om en er sår før en i det hele tatt starter. Men hun anbefaler likevel andre å gjøre det samme..

Nå kan jeg ikke helt sette meg inn i situasjonen din, da jeg aldri har blitt sår eller øm under amming. Ammet lenge over 2 år.. Men vil tro at om baby har bra sugeteknikk blir man ikke sår..

Anonymkode: 6c212...a71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...