Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har eggløsning idag eller imorgen. Vi hadde samleie men jeg kunne kjenne smerte/ubehag i høyre eggstokk. Samme som når gynekologen rører ved eggstokkene om noen forstår? Var vondt nok til at jeg ble veldig anspent. Er dette normalt mon tro, og er det egget man kjenner?

Anonymkode: c1755...f93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg opplevde noe lignende som det så hadde jeg vanncyster på eggstokkene, og de er smertefulle når de sprekker.

• Liker 1
Skrevet

Egget er vel 2-3 mm så det blir nok vanskelig å kjenne det

Anonymkode: 81959...bb7

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Egget er vel 2-3 mm så det blir nok vanskelig å kjenne det

Anonymkode: 81959...bb7

Egget er ca 2 cm.

Anonymkode: 02da7...e7e

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egget er ca 2 cm.

Hehe egget er nok ikke 2 cm nei. 

Mange kvinner kan få litt vondt ved eggløsning, det er svært vanlig. Sannsynligvis var det det du kjente, ingenting farlig.  

• Liker 2
Skrevet

Egget er ikke 2 cm, men eggposene (som egget ligger i) er over 2cm når det sprekker og eggløsningen skjer. Dette er det noen som kan merke.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, mintgrønn skrev:

Hehe egget er nok ikke 2 cm nei. 

Mange kvinner kan få litt vondt ved eggløsning, det er svært vanlig. Sannsynligvis var det det du kjente, ingenting farlig.  

Jo det stemmer nok det. Snakket med en gynegolog pga det ble funnet en vanncyste hos meg. Hun sa at egget er ca 2 cm.

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det stemmer nok det. Snakket med en gynegolog pga det ble funnet en vanncyste hos meg. Hun sa at egget er ca 2 cm.

Jeg syns 2cm virker litt mye, men men.

Endret av mintgrønn
Skrevet (endret)

..

Endret av neiognei
F
Skrevet (endret)

Egget er 0,1 mm

Eggstokkene er 2-3cm

Livmoren er ca 7cm lang og 4cm bred

Når egget* fester seg til livmorveggen er ca 0,2-0,45 mm stort.

*på dette stadiet er det ikke lenger et egg

Endret av Bergtatt
  • Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror forresten at hun mente cysten er 2 cm, evt follikelen rundt egget, ikke vet jeg, men en eggcelle er ikke 2 cm.

Gjest Sugemerke
Skrevet

Eggcellen er ikke 2 cm dersom du ikke er en høne. 

Skrevet

Follikelen som egget ligger i er ca 2 cm, men egget er IKKE to cm! Det er jo ganske logisk med tanke på at fosteret ikke er to cm før i omtrent uke 8.

Samme gjelder hønseegg, plommen er ikke eggcellen men maten til fosteret. Eggcellen er bitteliten.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, mintgrønn skrev:

Jeg tror forresten at hun mente cysten er 2 cm, evt follikelen rundt egget, ikke vet jeg, men en eggcelle er ikke 2 cm.

Tror jeg og. Follikkelen er ca 2 cm.

Det sagt, jeg har verre eggeløsnings smerter enn menssmerter. Det er vanlig.

Anonymkode: 106ec...894

Skrevet (endret)
41 minutter siden, Honnikorn skrev:

Follikelen som egget ligger i er ca 2 cm, men egget er IKKE to cm! Det er jo ganske logisk med tanke på at fosteret ikke er to cm før i omtrent uke 8.

Samme gjelder hønseegg, plommen er ikke eggcellen men maten til fosteret. Eggcellen er bitteliten.

Det er ikke et foster før etter uke 8 og embryoet er ca 28-30 mm ved slutten av uke 8 med variasjon fra 23-32mm. Hvis en skal være nøye på det😉

Endret av Bergtatt
Skrevet

Jeg lærte på anatomien at selve egget er på str med enkulepennsprikk.

Anonymkode: cf8ad...872

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enten sa gynekologen feil eller så har du misforstått. En menneskelig eggcelle er ca 0,2 mm i tverrmål.
https://snl.no/eggcelle./zoologi

Anonymkode: c1a23...cbf

Skrevet
På Sunday, February 19, 2017 den 9.59, prover87 skrev:

Egget er ikke 2 cm, men eggposene (som egget ligger i) er over 2cm når det sprekker og eggløsningen skjer. Dette er det noen som kan merke.

Jeg merker det alltid. Veldig ubehagelig og smertefull. Blir vanligvis bedre etter 2 dager. Har du samleie under den perioden så blir du garantert gravid, håper jeg, og deg hehe. Lykke til 😊

Anonymkode: c1d0d...6f3

Skrevet

Jeg merker det også hele tiden, hver eggløsning. blir nesten smertefullt og ha sex når jeg har eggløsning. Men legene kunne ikke finne noen cyster og de sa det var normalt at noen opplevde litt smerter under eggløsning :) så helt normalt!

Anonymkode: 5339b...9c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...