AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #1 Skrevet 18. februar 2017 http://www.dn.no/nyheter/2017/02/15/0835/Helse/mye-melk-kan-forkorte-livet-ditt For noe tull! Hva mener du? Selv drikker jeg for lite melk..... burde absolutt drikke mer, men har litt melkeintoleranse, tåler 1 glass melk, men drikker jeg mer, får jeg luft i magen og løs mage. Ikke liker jeg melk heller, så det blir heller oboy da Litt ost på skiva eller en yoghurt, men pga jeg har så lite melkeinntak - også via pålegg og yoghurt, tar jeg kalsiumtabletter. Anonymkode: 2b3cb...620
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #2 Skrevet 18. februar 2017 Å leve er generelt farlig. Alt er veldig farlig. Anonymkode: 1748b...a8d 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #3 Skrevet 18. februar 2017 Melk er ikke farlig, men lang i fra sunt. Menneskene er de eneste pattedyrene som suger melk ut av andre arter for å drikke det fra glass, sier seg selv. De landene som drikker mest melk, er også de med høyest forekomst av beinskjørhet. Kolesterol. Antibiotika. Hormoner. Mettet fett. Nei takk. Anonymkode: 139e9...0ba 10
Honey Dew Skrevet 18. februar 2017 #4 Skrevet 18. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å leve er generelt farlig. Alt er veldig farlig. Anonymkode: 1748b...a8d Å leve er så farlig at alle kommer til å dø av det til slutt
King in the North Skrevet 18. februar 2017 #5 Skrevet 18. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Melk er ikke farlig, men lang i fra sunt. Menneskene er de eneste pattedyrene som suger melk ut av andre arter for å drikke det fra glass, sier seg selv. De landene som drikker mest melk, er også de med høyest forekomst av beinskjørhet. Kolesterol. Antibiotika. Hormoner. Mettet fett. Nei takk. Anonymkode: 139e9...0ba Vi er også eneste arten som setter oss i metallbokser for å fly. Dog er jo brorparten av næringsinnholdet i melk, sukker. Klart det ikke er sunt i store mengder. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #6 Skrevet 18. februar 2017 1 minutt siden, King in the North skrev: Vi er også eneste arten som setter oss i metallbokser for å fly. Dog er jo brorparten av næringsinnholdet i melk, sukker. Klart det ikke er sunt i store mengder. Vi trenger melkeprodukter på grunn av kalsium. Jeg har melkeallergi selv og har i grunn blitt på det sterkeste rådet til å spise meierismør, spise ost og drikke litt melk om jeg tåler det på grunn av kalsium. Hvis man er pissredd alt som inneholder sukker kan man nesten ikke spise noe her i verden, ikke engang grønnsaker. Du skulle bare visst hvor mye sukker det er i en tomat for eksempel. Anonymkode: 1748b...a8d 1
King in the North Skrevet 18. februar 2017 #7 Skrevet 18. februar 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi trenger melkeprodukter på grunn av kalsium. Jeg har melkeallergi selv og har i grunn blitt på det sterkeste rådet til å spise meierismør, spise ost og drikke litt melk om jeg tåler det på grunn av kalsium. Hvis man er pissredd alt som inneholder sukker kan man nesten ikke spise noe her i verden, ikke engang grønnsaker. Du skulle bare visst hvor mye sukker det er i en tomat for eksempel. Anonymkode: 1748b...a8d Tror du har misforstått innlegget mitt Støtter deg fullt og helt. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #8 Skrevet 18. februar 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi trenger melkeprodukter på grunn av kalsium. Jeg har melkeallergi selv og har i grunn blitt på det sterkeste rådet til å spise meierismør, spise ost og drikke litt melk om jeg tåler det på grunn av kalsium. Hvis man er pissredd alt som inneholder sukker kan man nesten ikke spise noe her i verden, ikke engang grønnsaker. Du skulle bare visst hvor mye sukker det er i en tomat for eksempel. Anonymkode: 1748b...a8d Nei, vi trenger ikke melkeprodukter på grunn av kalsium. Melkeprodukter er en effektiv metode for å få i seg daglig behov av kalsium, men så lenge man spiser allsidig så skulle det ikke være et problem. Laktose og druesukker og dessuten to ulike typer "sukker" som kroppen responderer ulikt på. Ellers er jeg enig med AB som sier at det er rart at mennesket er det eneste pattedyret som inntar morsmelk i en voksen alder (og attpåtil fra en annen art), men jeg vil ikke gå så langt å kalle melk helsefarlig. Store mengder med melk daglig som i for eksempel et atypisk vestlig kosthold tror i alle fall ikke jeg har en god effekt på helsen. Mindre mengder av melk i ny og ne i likhet med rødt kjøtt og tunfisk tror jeg går helt greit. Man skal huske på å ikke ukritisk tro på alt produsentene bruker i reklame Anonymkode: fb514...0ea 3
FantasDick Skrevet 18. februar 2017 #9 Skrevet 18. februar 2017 Jeg tror ikke melk er farlig i moderate mengder, men jeg finner det unaturlig å drikke melken til et dyr. Det finnes forresten mange andre gode kilder til kalsium; flere typer plantemelk inneholder omtrent like mye kalsium som kumelk. 2
Perle Skrevet 18. februar 2017 #10 Skrevet 18. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi trenger melkeprodukter på grunn av kalsium. Jeg har melkeallergi selv og har i grunn blitt på det sterkeste rådet til å spise meierismør, spise ost og drikke litt melk om jeg tåler det på grunn av kalsium. Hvis man er pissredd alt som inneholder sukker kan man nesten ikke spise noe her i verden, ikke engang grønnsaker. Du skulle bare visst hvor mye sukker det er i en tomat for eksempel. Anonymkode: 1748b...a8d Spis broccoli. 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #11 Skrevet 18. februar 2017 Koffein er skadelig Fett er skadelig Sukker er skadelig Salt er skadelig For mye sol er skadelig For lite sol er skadelig For lite trening er skadelig For mye trening er skadelig Men ikke bekymre deg For det er også skadeligAnonymkode: 94292...6cb 6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #12 Skrevet 19. februar 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Koffein er skadelig Fett er skadelig Sukker er skadelig Salt er skadelig For mye sol er skadelig For lite sol er skadelig For lite trening er skadelig For mye trening er skadelig Men ikke bekymre deg For det er også skadelig Anonymkode: 94292...6cb Livet er farlig - ingen har så langt overlevd. Anonymkode: 2b3cb...620 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #13 Skrevet 19. februar 2017 De fleste matvarer er sunne i riktige mengder og usunne i store mengder. Anonymkode: 12584...e91
drue Skrevet 19. februar 2017 #14 Skrevet 19. februar 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Koffein er skadelig Fett er skadelig Sukker er skadelig Salt er skadelig For mye sol er skadelig For lite sol er skadelig For lite trening er skadelig For mye trening er skadelig Men ikke bekymre deg For det er også skadelig Anonymkode: 94292...6cb
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #15 Skrevet 19. februar 2017 Nei, melk er ikke farlig. Anonymkode: a10a6...44d
Pringle Skrevet 19. februar 2017 #16 Skrevet 19. februar 2017 Det er ikke farlig så lenge du ikke inhalerer. (Var det riktig svar?) 2
Nuttery Skrevet 19. februar 2017 #17 Skrevet 19. februar 2017 Jeg må innrømme jeg syntes det er en veldig sær ting å drikke et annet dyrs melk. 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #18 Skrevet 19. februar 2017 Det er selvsagt helt unaturlig for voksne å innta brystmelk, spesielt fra en annen art enn vår egen. Hormoner og annet det er bedre for oss å unngå og heller få i oss kalsium etc fra andre kilder. Anonymkode: f44e8...ce6 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #19 Skrevet 19. februar 2017 Hva med alle dere som spiser hønsemenstruasjon? Som kommer rett ut av ræva på høna.... like sært det som å drikke kumelk. Men sunt er det. Melk og egg er proteinrikt og kilde til masse sunne ting som man ikke får så lett fra planteriket. Anonymkode: 2b3cb...620 2
ajarRun Skrevet 19. februar 2017 #20 Skrevet 19. februar 2017 Hvorfor bekymrer folk seg over slike trivialiteter? Hvis du liker melk, drikk melk. Hvis du ikke liker melk, ikke drikk melk. Du bør heller bekymre deg over om du liker det eller ikke. Hvis du er redd for å dø for tidlig bør du lære deg å bruke setebeltet riktig, kjøpe en nyere bil, begynne å alltid bruke refleksvest ute, kjøpe en hjertestarter til boligen din, og redusere bruken av antibiotika.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå