Gå til innhold

Hva tror dere er grunnen til at feminismen ble så stor i Skandinavia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tror dere er årsaken til dette? Som kjent var norske, svenske og danske kvinner noen av de første i verden som ble likestilt under loven, og har generelt hatt ganske friere og mer likestilte liv enn i andre land. Det er ganske merkelig at dette ikke hadde en neddyssende effekte på feminismen på 70-tallet? Likevel kan en si at det hadde direkte motsatt effekt, med feminismen i Skandinavia som gikk totalt over styr.

Anonymkode: d8523...109

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det har gått for langt, samfunnet har gått fra å være mannsdominert til å være gjennomfeminisert. så man har ikke oppnådd likestilling som egentlig var planen

Skrevet

Feminismen har absolutt gått for langt! Gutter faller etter på skolen og i samfunnet. I mens kvinner stadig mer og mer holder seg til noen få menn, de på toppen i samfunnet. Kvinner har for lite og dårlig utvalg av menn å velge blant og for få menn har i det hele tatt noen sjanse på kvinner. Det fødes i det hele tatt for få barn her i Norge, som følge av at for få finner sammen og danner par. Feminismen har ødelagt samfunnet.

Anonymkode: 719ca...1f3

• Liker 3
Skrevet

Så var det på'an igjen. :glare:

Anonymkode: e1995...602

• Liker 16
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feminismen har absolutt gått for langt! Gutter faller etter på skolen og i samfunnet. I mens kvinner stadig mer og mer holder seg til noen få menn, de på toppen i samfunnet. Kvinner har for lite og dårlig utvalg av menn å velge blant og for få menn har i det hele tatt noen sjanse på kvinner. Det fødes i det hele tatt for få barn her i Norge, som følge av at for få finner sammen og danner par. Feminismen har ødelagt samfunnet.

Anonymkode: 719ca...1f3

Er det kun kvinnenes feil at gutter ikke utdanner seg? 

Anonymkode: fd7a9...6b0

• Liker 13
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så var det på'an igjen. :glare:

Anonymkode: e1995...602

Tusen plusser fra meg. 

Fatter ikke at dere som skriver alle disse feminismetrådene ikke skjems. Dere undergraver deres eget kjønn med all denne sutringen. Er menn hjernedøde kveg som bare sitter tafatt og blir forbigått på alle kanter? 

Hvis svaret er nei: Hvorfor ikke bare slutte å framstille det slik?

Hvis svaret er ja: Evolusjon. 

Anonymkode: 642d8...f9b

• Liker 9
Skrevet

Er det kun kvinnenes feil at gutter ikke utdanner seg? 

Anonymkode: fd7a9...6b0

Ikke kvinner generelt, men ekstreme feminister (som alle normale feminister lo av forlenge siden) som ble de normale feministene idag. Der de har talt for medisinering av barn med en avart av amfetamin. Tilpassing til jenter i skole verket, der man har vektlagt jenter og hukommelsen over kritisk tenking. Og feminister som helt klart hater menn og gutter, se feminisme på twiter av blant annet: Marion Shultz, Marie Simonesen og dagens ledene feminister. Svenske feminister har faktisk sanger og omtaler svenske menn som de er demoner og snaker daglig å ødelegge patrakiet som ingen vet hva er lengre.

Så gutter lider direkte av feminister, om feminisme skal fremstå som egalitær må de diskutere om selvmord epidemien og fra fall fra skolen av gutter. Opprette krise senter for menn som har opplevd vold fra kone osv,osv.

Dette var tatt opp på niti tallet, og feministiske org som aldri burde bli slept inn på konferanser som kvinnefronten, radikal front og SU synses dette var fint og var helt i mot at feminisme skulle hjelpe gutter og jeg siterer "feminisme er for å hjelpe kvinner". Som står den dag i dag på panel diskusjons lista. Så feminisme har en stor del av skylden av nedprioritering og marginalisering av gutter selv om at mange rasjonelle feminister på den tiden kjempet imot dette deriblant jeg. Men de ekstreme vant og de har ødelagt feminisme med å gjøre den til en dogmatisk marxist ideologi der mest bissare ting skjer og virkelighets fornekt for de som jobber med det.                           

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen plusser fra meg. 

Fatter ikke at dere som skriver alle disse feminismetrådene ikke skjems. Dere undergraver deres eget kjønn med all denne sutringen. Er menn hjernedøde kveg som bare sitter tafatt og blir forbigått på alle kanter? 

Hvis svaret er nei: Hvorfor ikke bare slutte å framstille det slik?

Hvis svaret er ja: Evolusjon.

Når så fryktelig mye er gjort for kvinner når det gjelder likestilling, særlig i utdanningssektoren, er det ikke ekstremt umoralsk å si at det er "evlusjon" når gutter/menn faller fra og ikke kan få seg partner? Har min sterkest tvil på at det er en evolusjonell strategi for kvinner å ødelegge for sine egne menn.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når så fryktelig mye er gjort for kvinner når det gjelder likestilling, særlig i utdanningssektoren, er det ikke ekstremt umoralsk å si at det er "evlusjon" når gutter/menn faller fra og ikke kan få seg partner? Har min sterkest tvil på at det er en evolusjonell strategi for kvinner å ødelegge for sine egne menn.

Fortell meg konkret hva som har blitt gjort for å gi kvinner en fordel innenfor utdanningssektoren?

Jeg sier det er evolusjon når sutrerne ikke får seg dame og avkom. Naturlig seleksjon. Sutring og å framstille seg selv og eget kjønn som tapere er uattraktivt. 

• Liker 11
Skrevet

Fortell meg konkret hva som har blitt gjort for å gi kvinner en fordel innenfor utdanningssektoren?

Menn søker seg ikke til utdanningsektoren og guttene faller ut eller sliter i skolen. 70% av de som får spesialundervisning i skolen er gutter. Trenger virkelig 70% tilrettlagt undervisning eller bør man se på hvordan undervisning er lagt opp? Eller andre sosialefaktorer?

Anonymkode: af3fb...6ed

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier det er evolusjon når sutrerne ikke får seg dame og avkom. Naturlig seleksjon. Sutring og å framstille seg selv og eget kjønn som tapere er uattraktivt. 

reform 97, reform 04, Kristen Kemtet føring at jenter skal komme først, studiepoeng for kun jenter. Dette er ikke alt med hoved delen av problemet, samt aksept for medisinering av spesielt gutter med amfetamin avart ritalin. Jenter og kvinner har en massiv fordel over gutter i skolen, samt tester som vektlegger hukommelse enn kritisk tenking.

Om du snakker om evolusjonær psykologi om hvem som er mest attraktiv for oss, så bedømmer vi oftest på sosial status og gruppe-bestemmelser (venninnegjengen eller mor og far) hvem som er akseptabel for oss sånn generelt sett. Menn spiller med helt andre spilleregler enn det vi gjør.                 

• Liker 2
Skrevet

Det er flere grunner til at vi var tidlig ute med likestilling.

Vi har fra vikingtiden hatt en kultur der kvinnene var viktige, fruktbarhet ble sett på som en positiv ting og i et karrig og kaldt land, så måtte alle bidra. Senere så er det slik at den katolske kirken, med deres patriarkalske syn ble kastet på dør og vi har siden starten på 1900 tallet hatt en statskontrollert kirke, som har måttet føye seg etter det politiske klima. Norge var også tidlig ute med å forstå at det å dele godene og at alle har rett til utdanning er positivt for samfunnet. Det er en direkte korrelasjon mellom utdanning, likestilling og respekt for andre.

Gjest Jonasmann
Skrevet (endret)
16 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

reform 97, reform 04, Kristen Kemtet føring at jenter skal komme først, studiepoeng for kun jenter. Dette er ikke alt med hoved delen av problemet, samt aksept for medisinering av spesielt gutter med amfetamin avart ritalin. Jenter og kvinner har en massiv fordel over gutter i skolen, samt tester som vektlegger hukommelse enn kritisk tenking.

Om du snakker om evolusjonær psykologi om hvem som er mest attraktiv for oss, så bedømmer vi oftest på sosial status og gruppe-bestemmelser (venninnegjengen eller mor og far) hvem som er akseptabel for oss sånn generelt sett. Menn spiller med helt andre spilleregler enn det vi gjør.                 

Jeg vil ikke si det har en massiv fordel, men i alle fall rundt 10% fordel. Et tall som går om og om igjen oppover studieløpet. Dette er naturligvis ikke et absolutt at jenter gjør det bedre, det er mange flinke gutter. Men det er gjerne som du sier, flinke gutter er egentlig mye smartere enn de flinke jentene i gjennomsnitt.

Endret av Jonasmann
Gjest Blondie65
Skrevet

Det er en utfordring at mange faller utenfor utdanning. Når all utdanning forutsetter at man lærer på en måte som ikke passer for alle (stillesittende, teoribasert) og dette spesielt går utover et av kjønnene, bør det være i alles interesse å endre det.

Jeg skjønner imildertid ikke hva dette har med fenisme å gjøre (reform 94 stod Hernes bak - en mann).

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror dere er årsaken til dette?

Høy utdannelse, velstand og lite religion. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Fordi de skandinaviske landene er de mest sekulære og minst religiøse landene i verden og som vi alle vet, har religion en lei tendens til å ville legge seg i folks sekualmoral og liv.  Når vi nå her oppe slipper dette i større grad, kan kvinner ta kontroll over egen seksualitet og blir derfor plustselig et selvstendig individ som kan styre sitt eget liv og sjebne, og ikke bare være en hushjelp og rugekasse som er prisgitt mannen, slik at de små har tak over hodet og mat i på bordet

Dere menn må bare slutte å surve om dette, og ta ansvar for eget liv. Dere har opp igjennom historien, bare gjennom å VÆRE menn, hatt "frikort" på det meste. 

NB:  Nei, jeg ikke en stygg bitterfitte. Jeg ELSKER virkelig menn, og jeg setter umåtelig stor pris på all de tunge ogvfarlige jobbene dere gjør. At dere er uredde og inovative. Min egen Pappa er min helt :hjerte:

Endret av Perle
Skriveleifer
  • Liker 7
Skrevet (endret)

Det er helt naturlig å handle i egeninteresse så forstår feministene godt. Det er ingen som sier de har det for godt. Selv de ultrarike kjemper jo for lavere skatter til seg selv.  

Endret av AnonymSjiraff
  • Liker 3
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det er kvinners feil at du ikke får deg partner. Isteden for å demonisere kvinner for at du ikke får deg et ligg, så kan du ta deg sammen og bli en person som kvinner har lyst å være sammen med.

Anonymkode: b9839...322

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

2 ting skjer (med høyre frekvens) med langvarig bruk av ritalin som er FGA (første generasjon antipyh) hjernen skrumper og høyre tilfeller med psykose. Jeg vet ikke hvorfor dette blir utdelt av noen som helst i Norge, vi kan like gjerne legalisere kokain for barn.        

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...