AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #1 Skrevet 18. februar 2017 Blir dessverre mobbet av sjefene på jobb. Er utrolig tungt. Trusler om å få sparken. Jeg blir plutselig innkalt til møter der jeg må ta viktige beslutninger om min stilling, uten å få forberedt meg og uten å betenkningstid. Jeg får høre negative ting om meg fra sjefer, som jeg absolutt mener ikke stemmer. Jeg blir truet med sparken i lang tid, så blir det stille, og så plutselig dukker truslene opp igjen. Plutselig blir jeg fratatt viktige arbeidsoppgaver, og får høre at andre skal ta over stillingen min, selv om de ikke er like dyktige eller opplært på det jeg holder på med. Hvis jeg spør om høyere lønn, så eskalerer mobbingen etterpå. Lønnen er langt under normalen for min stilling. Blir truet med at jeg må jobbe på steder i bedriften som er helt uvesentlig i forhold til min stilling ( f.eks. å måtte jobbe på lageret), selv om jeg har en høy stilling. Hvis jeg prøver å forsvare meg, så blir det jeg sier bare feid vekk, selv om jeg har helt rett. Synes det er helt forferdelig, men jeg har ingen mulighet for å få ny jobb. Arbeidsmarkedet er veldig vanskelig. Er det andre som har hatt det slik? Hva gjorde dere i såfall? Anonymkode: a217d...b55
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #2 Skrevet 18. februar 2017 Ta en prat med tillitsvalgt på din arbeidsplass og krev at hun må være tilstede når de vil ha møter med deg og at dere skal være varslet på forhånd. Du kan også kontakte Arbeidstilsynet for å finne ut hva slags rettigheter du har når det gjelder behandlingen du får for å beskytte deg på forhånd. Anonymkode: 3fb18...d19 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #3 Skrevet 18. februar 2017 Klag han inn til arbeids tilsynet. Anonymkode: 92c62...4d5 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #5 Skrevet 18. februar 2017 Ikke søren om jeg hadde orka å hatt en sånn arbeidsplass! Fysj...! De kan ikke si deg opp uten gyldig grunn. Jeg ville tatt det videre med noen. Evt. ta et opptak med mobilen i skjul som bevis hvis de nekter. Hva tror du er årsaken til denne mobbingen? Kan ikke fatte at voksne ledere oppfører seg sånn. Har aldri opplevd noe sånt med mine sjefer. Anonymkode: 6ff21...3f4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #6 Skrevet 18. februar 2017 Vet ikke hvorfor det er slik. Jeg er en person som en del folk har lett for å være negativt innstilt til, selv om jeg er hyggelig og snill. Har pratet med verneombudet, men han vil ikke blande seg inn i sakene, men han sier han kan godt bli med meg på møtene. Jeg begynner å bli så vant til å bli behandlet dårlig at jeg nesten tror det skal være sånn. Anonymkode: a217d...b55
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #7 Skrevet 18. februar 2017 Dette høyres fryktelig strevsomt ut! Som dei andre skriv, verneombod og fagforeining. Har du fått truslane skriftleg? Ta vare på alt slikt. Sei også i frå at dersom dei trugar med oppseiing, så må du få ei skriftleg grunngjeving. Anonymkode: 0d363...b9d
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #8 Skrevet 18. februar 2017 Dokumenterer alt, men de er mye mer forsiktige når de skriver. Det er på møtene de oppfører seg helt forferdelig. Får ikke informasjon på forhånd, møtene dreier seg plutselig om helt andre ting enn det jeg tror når jeg møter opp. Anonymkode: a217d...b55 1
wintergirl Skrevet 18. februar 2017 #9 Skrevet 18. februar 2017 Vil bare gi deg en Ellers er jeg enig med alle her. Ønsker deg all lykke fremover.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #10 Skrevet 18. februar 2017 Jeg er i akkurat samme situasjon. Øverste leder eier også firma så ingen jeg kan gå til. Det har nå gått så langt at jeg har fått angstanfall, utviklet magesår pga stress og ingen av mine nærmeste kjenner meg igjen. Jeg skal til legen neste uke for å få en sykemelding da jeg ikke klarer dette lengre. Før noen sier noe om at jeg bare må søke meg videre - jeg har søkt på 79 jobber, vært på 14 intervjuer siden august men det er så mange om beinet om dagen at det rett og slett tar litt lengre tid. Ts - gjør noe med dette før det utvikler seg til et helseproblem for deg også. Livet er så sinnsykt mer verdt enn de menneskene der. Stor klem fra en som vet akkurat hvordan du har det! Anonymkode: ddc4a...cb3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #11 Skrevet 18. februar 2017 Jeg Har også blitt trakassert på jobb av min avdelingsleder. Jeg og et par til. Alle visste hva som skjedde. Jeg tok det opp med daglig leder, bedriftshelsetjenesten og verneombudet. Ingenting bedret situasjonen. Jeg anbefaler deg å si opp. Ikke alle kamper er verdt det. Psyken din skal du ha med deg videre. Jeg levde på siste lønning og feriepenger inntil karantenetiden for å motta dagpenger var over. Meldte meg for vikarbyråer. Nå har jeg fått fast jobb via vikarbyrå. Jeg må leve med kun 1 ukes ferie i år og 1 år med tøff økonomi for å rydde opp, men jeg har det mye bedre nå. Anonymkode: c3da2...0e6 1
Sol-2 Skrevet 18. februar 2017 #12 Skrevet 18. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dokumenterer alt, men de er mye mer forsiktige når de skriver. Det er på møtene de oppfører seg helt forferdelig. Får ikke informasjon på forhånd, møtene dreier seg plutselig om helt andre ting enn det jeg tror når jeg møter opp. Anonymkode: a217d...b55 Bruk telefonen din og opptaksfunksjonen. Ta opptak av alle møter du er i. Så lenge du deltar selv på møte, har du lov å ta opptak, uten å informere de andre som er med. La telefonen ligge på bordet, i fanget ditt, lommen o.l Masse lykke till 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #13 Skrevet 18. februar 2017 Begynn å ta opptak av alle møter, uten å informere på forhånd. Send deretter alt du har til Arbeidstilsynet, og gjerne til media også! Anonymkode: 5d6e9...59a 2
JackIost Skrevet 19. februar 2017 #14 Skrevet 19. februar 2017 Hva slags arbeidplass er dette? Høres sykt ut, aldri hørt om noe lignende. Må se deg om etter noe annet
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #15 Skrevet 19. februar 2017 Jeg føler med deg ts. Jeg er i samme situasjon selv og jeg holder på å samle alt av bevis. Ingen av sjefene mine er flinke med dataen så de sender e-post til hverandre hvor de baksnakker meg og av en eller annen grunn er jeg med i utvekslingen uten at de er klar over det. Til dere som ikke har opplevd maken, dette er dessverre en virkelighet for mange. Sjefen som også har startet mobbingen er psykisk syk og har psykopatiske trekk med temperament som ingen tør å si imot. Jeg har opplevd å bli slått og skjelt ut fordi jeg nektet å følge en ordre fra sjefen. Og der var å trikse med regnskapet. Jeg har bare noen måneder igjen og helsigvis jobber jeg redusert etter at jeg fortalte fastlegen min hva jeg går gjennom. Anonymkode: 8c2d0...cae
Gjest Nanna87 Skrevet 21. februar 2017 #16 Skrevet 21. februar 2017 Grusomt å lese. Jeg hadde tatt affære! Vis dem litt styrke å sett ut vedkommende når du er alene med den. Ta kontakt med FO. Mobbing er aldri akseptert på jobb!!! Vis de hvem som er tøffest ved å stå opp for deg selv. Lykke til☺
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå