Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg med regning i hverdagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er elendig i matte. Noen som kan hjelpe meg med dette regnestykket og hva som er billigst?

Jeg kjøpte før, tre forsekker med hundemat i butikk. Var tre for to der. Hver forsekk veier 12 kilo. tilsammen betaler jeg 1350 kroner for 36 kilo med hundemat.

Har funnet en nettbutikk. Der koster det 1950 kroner for fire forsekker som hver veier 15 kilo. Altså 1950 kroner for 60 kilo. (Økonomipakke siden jeg har mange hunder så går det fort)

Hva er billigst og hvor mye sparer jeg på nettbutikken? Lønner det seg? Hva er differansen ? Ser jo at nettbutikken er billigst men hvor mye billigere er det enn i butikken?

Hilsen en som er helt håpløs i matte.

Anonymkode: c4d3f...63b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har visst en mattedag i dag :)

1350 delt på 36 =37,50 pr. kg

1950 delt på 60 =32,50 pr. kg

Dvs. du sparer 5kr/kg.

Har nettbutikken fri frakt? Hvis ikke, må du regne inn frakten i totalsummen (1950+frakt) og deretter dele på 60.

Endret av Zenobia
  • Liker 2
Skrevet

Takk.

Hvor mye har dette å si i hverdagen? 

5 kr billigere per kilo? Virker ganske mye eller ser det bare sånn ut? 

Jeg og regning er altså en dårlig kombinasjon. 

Skrevet

Hvor mange kilo spiser hundene dine for dagen da?

Anonymkode: 5f3bd...a06

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk.

Hvor mye har dette å si i hverdagen? 

5 kr billigere per kilo? Virker ganske mye eller ser det bare sånn ut? 

Jeg og regning er altså en dårlig kombinasjon. 

Det komme an på hvor mye du bruker. Om du bruker 2kg. i året vil du spare 10kr. Det er jo ikke så mye. Men om du bruker 50kg. i året vil du spare 250kr. på det billigste. Det er jo litt.

Anonymkode: e5a82...d37

• Liker 2
Skrevet

Kjøper 36 kilo. To måneder kjøper jeg 36 kilo og den tredje måneden ingenting. Så to måneder kjøper jeg 36 kg. mens den tredje måneden igjenting og sånn går det fremover. Så tror det er ganske mye. 

Skrevet

288 kilo i året tror jeg det blir delt på 12 måneder. 24 kilo i måneden? Stemmer dette? Uff. Ikke lett dette her. Hehe 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

288 kilo i året tror jeg det blir delt på 12 måneder. 24 kilo i måneden? Stemmer dette? Uff. Ikke lett dette her. Hehe 

Om du kjøpe så mye så sparer du i alle fall 1440kr. året på å kjøpe det billigste. Uansett om dette er riktig antall kg. for hele året eller ikke, så kjøper du nok til at det vil bli en del uansett. På 36 kg. sparer du 180kr. 

Anonymkode: e5a82...d37

• Liker 1
Skrevet

Tror dere regnestykket mitt er litt sannsynlig når hundene mine veier 15 kilo hver og jeg har fire hunder. Altså 60 kilo med hund :fnise: ? 

Takker for all hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...