AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #1 Skrevet 18. februar 2017 Har gått Arbledig en god stund. Har tatt på meg enkelte timer på en jobb. Det er ikke vanlig lønnet jobb. Får en godtgjørelse. Har kommet opp i en så stor sum, og blitt spurt om jeg kan ta på meg mere. Da må jeg opprette enkeltmannsforetak. Kan få en mye bedre inntekt,enn hva dagpenger gir. De betaler ca 400 kr timen. Vil det være tilstrekkelig ved EF? Her er det vel 11 % trygdeavgift, så er det skatt. Må vel tegne egen forsikring for sykepenger? Har lite kunnskap om dette,men skulle hatt mere inntekt enn dagpenger. Anonymkode: ab18a...a46
ajarRun Skrevet 18. februar 2017 #2 Skrevet 18. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har gått Arbledig en god stund. Har tatt på meg enkelte timer på en jobb. Det er ikke vanlig lønnet jobb. Får en godtgjørelse. Har kommet opp i en så stor sum, og blitt spurt om jeg kan ta på meg mere. Da må jeg opprette enkeltmannsforetak. Kan få en mye bedre inntekt,enn hva dagpenger gir. De betaler ca 400 kr timen. Vil det være tilstrekkelig ved EF? Her er det vel 11 % trygdeavgift, så er det skatt. Må vel tegne egen forsikring for sykepenger? Har lite kunnskap om dette,men skulle hatt mere inntekt enn dagpenger. Anonymkode: ab18a...a46 Arbeidsgiveravgift må du trekke fra. Jeg ville opprettet AS da, for å ha klarere skiller. 400 kroner timen burde være nok, bare husk at den reelle betalingen du får blir lavere.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #3 Skrevet 18. februar 2017 Så med arb.gavgift, hvor mye netto er det igjen av 400 kr? Hva koster en sykepengeforsikring? Anonymkode: ab18a...a46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå