Gå til innhold

Kan følelsene komme etterhvert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har datet en mann en stund nå. Han er veldig tydelig på at han er ute etter noe seriøst, og setter av mye tid til meg og tar kontakt daglig. Jeg er også ute etter noe seriøst, og liker å tilbringe tid med han. MEN føler at det er noe som ikke stemmer helt. Jeg føler meg ikke betatt i det hele tatt. Ingen kribling i magen, og ingen trang til å ta kontakt med han like ofte som han gjør. Som sagt så trives jeg i hans selskap, men er ingen følelser involvert fra min side, selvom jeg skulle ønske de var der. Han vil holde hender, stryke på meg å kose, men jeg føler ikke det kommer naturlig fra min side.  

Så jeg lurer egentlig på om noen der ute som har opplevd lignende eller har noen innvendinger på dette? Noen som tror det er mulighet for at følelsene kommer etterhvert, selvom de ikke har dukket opp enda etter 1,5 måneders ganske intens dating. Jeg er 26 og han er 31. 

Anonymkode: d3514...ef5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei... Det der er nok en kompis... 

Anonymkode: eecb5...802

Skrevet

Klart de kan. Følelser kan både komme og forsvinne, og gjør det sjelden når det passer, men du har ingen garantier for noe verken den ene eller den andre veien. Spørsmålet er vel hvor viktig denne kriblinga er for deg.

Skrevet

Det er nok bare du som sitter med fasit til det svaret. Er du en som utvikler følelser fort for en person, eller trenger du tid?

Skrevet

Nei.

Anonymkode: c315f...fbb

Skrevet

Tror det kan komme...gi det litt tid å se? det bør være seksuell tiltrekning i hvertfall.

Anonymkode: 21998...67f

Skrevet

Ja, det kan komme! Gjorde det for meg etter en god stund. Trodde nesten det bare ble med datinga, men nå har vi vært sammen i fem år :)

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har datet en mann en stund nå. Han er veldig tydelig på at han er ute etter noe seriøst, og setter av mye tid til meg og tar kontakt daglig. Jeg er også ute etter noe seriøst, og liker å tilbringe tid med han. MEN føler at det er noe som ikke stemmer helt. Jeg føler meg ikke betatt i det hele tatt. Ingen kribling i magen, og ingen trang til å ta kontakt med han like ofte som han gjør. Som sagt så trives jeg i hans selskap, men er ingen følelser involvert fra min side, selvom jeg skulle ønske de var der. Han vil holde hender, stryke på meg å kose, men jeg føler ikke det kommer naturlig fra min side.  

Så jeg lurer egentlig på om noen der ute som har opplevd lignende eller har noen innvendinger på dette? Noen som tror det er mulighet for at følelsene kommer etterhvert, selvom de ikke har dukket opp enda etter 1,5 måneders ganske intens dating. Jeg er 26 og han er 31. 

Prøvde i noen måneder, jeg hadde ikke følelser og kysse han falt aldri naturlig, snudde meg vekk så han kysset kinnet mitt isteden. Sex føltes ekkelt og alt var bare feil. Han var fantastisk snill og omtenksom, kjekk var han også, men jeg klarte det bare ikke. Forsto at det aldri kom til å komme noen følelser, eller at jeg aldri kom til å bli hverken forelsket eller betatt, så snakket med han og avsluttet. Følelser kan komme etterhvert, men de burde absolutt ha dukket opp nå.

Anonymkode: fe5a4...087

Skrevet

Følelser trenger av og til litt tid på å komme. Hvis du finner ham seksuelt attraktiv, og liker å være med ham, kan du jo bare se litt på hvordan det går? Det er fullt lov å være usikker så tidlig i starten på et forhold. 

Skrevet

Min erfaring er nei. 

Anonymkode: c6c84...047

Skrevet

Dette er som å lese om meg selv. Har det akkurat likt som deg, ts! Er veldig usikker selv, men føler at det burde være mer følelser fra min side nå og at jeg burde ha mer lyst til å ta initiativ, kysse, treffes osv. 

Anonymkode: b9fda...3b0

Skrevet (endret)
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er absolutt en mulighet for at følelsene vil komme over tid. Jeg har noen spørsmål som kanskje kan hjelpe deg: 

-Hvem er han i forhold til ett liv sammen med deg?

-Ønsker dere det samme for livet videre og vil hans målsetninger i livet passe med dine?

-Vil han være en god far og partner for deg?

-Vil han kunne takle deg på dårlige dager?

-Vil ha være en støttespiller når ting er vanskelig?

-Får han deg til å le og føler du at han tar vare på deg?

-Beundrer du han for noe han gjør, eller den han er?

-Hva sier andre mennesker om han?  hva får det til å føle deg? Stolt eller flau? 

-Respekterer du han som menneske? 

Mange velger partner ut i fra hva de føler og glemmer å være realistiske og se på helheten. Disse spørsmålene kan være lure å stille når man er ute etter å finne en livspartner og ikke bare en kjæreste :) 

Endret av Nettinettet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...