Gå til innhold

Hvorfor går ikke vekta ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden mandag har jeg spist i kcal underskudd, 2000 kcal. Frem til mandag spiste jeg 3000kcal og overskudd.

Men ser på vekta idag at jeg nesten ikke har gått ned noe, selvom det er første uka og det er her man går ned aller mest mtp på vann osv??

Anonymkode: a08ad...b5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi en kilo utgjør ca. 7.000 kcal. i underskudd og du har rett og slett ikke gått så mange kalorier i underskudd ennå at det vises noe særlig på vekten. Vekten kan også variere litt på grunn av andre ting så du bør veie deg maksimalt en gang i uken og da på et fast tidspunkt på dagen.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Leo skrev:

Fordi en kilo utgjør ca. 7.000 kcal. i underskudd og du har rett og slett ikke gått så mange kalorier i underskudd ennå at det vises noe særlig på vekten. Vekten kan også variere litt på grunn av andre ting så du bør veie deg maksimalt en gang i uken og da på et fast tidspunkt på dagen.

Det er nesten så jeg faktisk veier mer enn jeg gjorde haha, når jeg ser på vekta idag? Makes no sense at all vannet osv som er i kroppen ikke skal gå ut den første uka.

Skrevet

Du ligger ikke så mye i underskudd, åsså er det jo lørdag, så er ikke så mange 100 gram du har gått ned. Det vil jo også variere fra dag til dag med væskebalanse osv. Utålmodig eller??

Anonymkode: abeea...518

Skrevet

Har du drukket mer vann i  det siste feks? Begynt med styrketrening? 
Du begynte på mandag? Det er bare 4 dager hvor du har spist i underskudd, ikke forvent resultater SÅ fort, la det gå minst ei uke før du veier deg. 

Skrevet
4 minutter siden, Gia_ skrev:

Har du drukket mer vann i  det siste feks? Begynt med styrketrening? 
Du begynte på mandag? Det er bare 4 dager hvor du har spist i underskudd, ikke forvent resultater SÅ fort, la det gå minst ei uke før du veier deg. 

Jeg drikker 2-3 liter vann om dagen. Og starta å trene styrke i januar, så tror at jeg har lagt på meg muskler også.

Skrevet

Hvor mange kalorier ligger du i underskudd hver dag? Hiv vekta ut, den sier deg ganske lite. Du må se helheten.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange kalorier ligger du i underskudd hver dag? Hiv vekta ut, den sier deg ganske lite. Du må se helheten.

2000. 95 kg. Har adda 5-6 kg på bulk

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker 2-3 liter vann om dagen. Og starta å trene styrke i januar, så tror at jeg har lagt på meg muskler også.

Hvis du begynte å drikke mer vann etter du begynte å gå i underskudd vil jo det såklart spille inn på vekta, samme med hvis du feks har spist mat med mye salt i de siste dagene før veiing, så binder det jo vannet til kroppen. Kanskje har du bygd mer muskler denne korte uken, men samtidig brent fett, så veier musklene som kjent mer. 
Kanskje hadde du nettopp vært på do og gjort nr 2 når du veide deg på mandag, ifh til idag. Mye som kan spille inn, men du kan ikke forvente at du har gått ned mye på bare 4 dager. Ville ventet hvertfall ei uke, helst 2 uker, før du går på vekta igjen.. fort gjort at du mister motivasjonen, når vekta ikke viser deg det du ønsker.. uansett vektnedgang tar lang tid, og vekta betyr ikke alt, mål heller rundt mage, armer, bein osv så ser du hvor mye du har gått inn, for du kan ha gått opp i vekt pga muskler. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2000. 95 kg. Har adda 5-6 kg på bulk

Du ligger 2000 kalorier i underskudd? Hvor mange kalorier inntar du?

Anonymkode: c3d5d...41c

Skrevet (endret)

Edit: Ser en gang til på HI og skjønner ikke om du mener 2000 mindre eller 2000 totalt spist.

Endret av Kinno
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ligger 2000 kalorier i underskudd? Hvor mange kalorier inntar du?

Anonymkode: c3d5d...41c

Nei nei. Jeg spiser 2000 kalorier om dagen.

Om dagen så rører jeg ikke særlig mye på meg men trener styrke 3 ganger i uka.

Skrevet
7 minutter siden, Kinno skrev:

Vet du hvor mye du forbrenner da? Hvis jeg spiser 2000 kcal så går jeg opp i vekt fordi jeg bare forbrenner litt over 1600.

Ikke veldig mye utenom man/ons/fre da disse dagene trener jeg styrke.

De andre dagene forbenner jeg veldig lite. Pleier å være i sofaen/se fotball.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei nei. Jeg spiser 2000 kalorier om dagen.

Om dagen så rører jeg ikke særlig mye på meg men trener styrke 3 ganger i uka.

Altså, 1000 kcal i underskudd? 

Skrevet

Å trene styrke forbrenner ikke alskens kalorier. Du får trolig for mye kcal inn og for lite kcal ut. 2000 kcal ville gjort meg lubben på et blunk. Så jeg synes du bør se nærmere på kostholdet og fokusere på å få nok proteiner - og mindre mengde kcal.

Anonymkode: 6a4b2...170

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, 1000 kcal i underskudd? 

Hvordan kom du fram til det?

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å trene styrke forbrenner ikke alskens kalorier. Du får trolig for mye kcal inn og for lite kcal ut. 2000 kcal ville gjort meg lubben på et blunk. Så jeg synes du bør se nærmere på kostholdet og fokusere på å få nok proteiner - og mindre mengde kcal.

Anonymkode: 6a4b2...170

Jeg skal spise ENDA mindre enn 2000kcal??

Skrevet

Hørtes ut som om du spiser for mye ifh til aktivitetsnivået ja, enig med AB 170. Skal du ligge på 2000 kcal pr dag må du også være MYE mer aktiv, nytter ikke å ligge i sofaen og se fotball, forbrenner ingenting av det. 
Kjør på med turer i rask gange hver dag du ikke trener, jogg på mølla, og tren TUNG styrke (såfremt du har riktig teknikk inne såklart), og spis litt mindre, og ikke minst ren mat, hvor du får i deg akkurat nok karbs, nok fett (må ha fett for å forbrenne fett) og proteiner for å bygge muskler. 
Spis kjøtt og grønnsaker til middag, og kveldsmat kan du erstatte feks brød med grønnsaker. 

Skrevet
5 minutter siden, Gia_ skrev:

Hørtes ut som om du spiser for mye ifh til aktivitetsnivået ja, enig med AB 170. Skal du ligge på 2000 kcal pr dag må du også være MYE mer aktiv, nytter ikke å ligge i sofaen og se fotball, forbrenner ingenting av det. 
Kjør på med turer i rask gange hver dag du ikke trener, jogg på mølla, og tren TUNG styrke (såfremt du har riktig teknikk inne såklart), og spis litt mindre, og ikke minst ren mat, hvor du får i deg akkurat nok karbs, nok fett (må ha fett for å forbrenne fett) og proteiner for å bygge muskler. 
Spis kjøtt og grønnsaker til middag, og kveldsmat kan du erstatte feks brød med grønnsaker. 

Spiser for mye? Ligger vel fremdeles i underskudd, selvom jeg ikke er aktiv et par dager?

http://www.calculator.net/calorie-calculator.html?ctype=metric&cage=20&csex=m&cheightfeet=5&cheightinch=10&cpound=160&cheightmeter=186&ckg=95&cactivity=1.375&printit=0&x=79&y=28 Ifølge denne kalkulatoren må jeg spise 2200 for å gå ned 0.5 kg i uka? Og da har jeg ført inn at jeg er liglty active med trening 3 ganger i uka?

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kom du fram til det?

Personen skrev at inntaket var 3000 før mandagen og 2000 etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...