Polly Ester Skrevet 10. desember 2004 #1 Skrevet 10. desember 2004 Noen som kan hjelpe meg? Jeg har Nokia 6230 og prøver å få e-post til å virke. Jeg har fått til å laste ned mail, men jeg får ikke sendt og vet ikke hvorfor... Noen som vet hva slags innstillinger jeg skal ha når jeg har mail hos Telenor? Jeg skriver smtp.online.no og pop3.online.no som utgående og innkommende server. Er det riktig eller er det der feilen ligger?
Gjest TheViking Skrevet 10. desember 2004 #2 Skrevet 10. desember 2004 Hei! Bra du sier hva slags telefon du har. De to serverne skal være smtp.online.no for utgående og mail.online.no for innkommende. Det er de viktigste innstillingene. Resten er her: * Meny - Meldinger - Meldingsinnst. - E-postmeldinger. * Rediger aktive e-postinnstillinger * Postkassenavn: Telenor Online * E-postadresse: Epostadressen din * Mitt navn: Navnet ditt * Utgående (SMTP) server: smtp.online.no * Innkommende servertype: POP3 * Innkommende (POP3) server: mail.online.no * POP3-brukernavn: Brukernavnet ditt hos Telenor Online * POP3-passord: Passordet ditt hos Telenor Online * Andre innstillinger * Inkluder signatur: Nei * Bruk SMTP-autorisasjon: Nei * Hopp over SMTP-brukernavn og SMTP-passord * Utgående (SMTP) port: 25 * Innkommende (POP3) port: 110 * Hopp over Svar til-adresse * Sikker pålogging: Av * Hent e-post: 30 * SMTP-tilkoblingsinnstillinger * Proxyer: Deaktiver * Datab&aeling;rer: GPRS * Innstillinger for datab&aeling;rer * GPRS-tilgangspunkt: internet * Godkjenningstype: Normal * Innloggingstype: Automatisk * Brukernavn: (blank) * Passord: (blank) * Tilbake x2 * POP3-tilkoblingsinnstillinger * Proxyer: Deaktiver * Datab&aeling;rer: GPRS * Innstillinger for datab&aeling;rer * GPRS-tilgangspunkt: internet * Godkjenningstype: Normal * Innloggingstype: Automatisk * Brukernavn: (blank) * Passord: (blank) * Gå helt ut igjen, telefonen er nå ferdig oppsatt for å hente epost fra Telenor Online via Telenor Mobil
Cata Skrevet 10. desember 2004 #3 Skrevet 10. desember 2004 ....ingen hjelp å få fra meg... Tvert om. Kanskje Viking kan gi meg oppskrifta på hvordan jeg skal få e-posten til å funke på min Siemens SL55 også???? Prøvde innstillingene som er i foregående innlegg, men får bare meldinger sendt: 0 eller noe slikt. Har prøvd å få det til å virke i et halvt år nå. :cry:
Gjest TheViking Skrevet 13. desember 2004 #4 Skrevet 13. desember 2004 Altså, du må skrive inn mail-instillingene for din operatør. De her er for Telenor. Hvilken ISP (internett-leverandør) har du? Dvs. hvilken mail vil du lese? Kan ikke garantere at jeg får det til...
Polly Ester Skrevet 13. desember 2004 Forfatter #5 Skrevet 13. desember 2004 Hei Takk for svar. Tror kanskje jeg har funnet feilen, men jeg får ikke ordnet det... Først et spørsmål; når jeg har NetCom Active Talk så er det vel riktig at jeg har NetCom GPRS WAP som aktive e-post-innstillinger? Og ang feilen jeg kanskje fant var på SMTP-tilkoblings-innstillinger. På Proxyer skulle det stå deaktivert, men på min står det aktivert. Og jeg får ikke valgt den for å deaktivere den. Kan jeg lage en helt ny profil for E-post for å se om det funker?
Gjest TheViking Skrevet 14. desember 2004 #6 Skrevet 14. desember 2004 Hei igjen! Ja, jeg vil tro det er riktig at du bruker NetCom GPRS WAP. Det er jo GPRS du bruker for å kommunisere med mail-serveren. Og, ja, du kan fint opprette en ny E-post-profil og velge å bruke den for å hente mail. Det er et litt annet oppsett hvis du har Netcom som operatør: (klippe, klipp...) Epost Oppsett for Telenor Online med Netcom * Meny - Meldinger - Meldingsinnst. - E-postmeldinger. * Rediger aktive e-postinnstillinger * Postkassenavn: Telenor Online * E-postadresse: Epostadressen din * Mitt navn: Navnet ditt * Utgående (SMTP) server: smtp.netcom.no * Innkommende servertype: POP3 * Innkommende (POP3) server: mail.online.no * POP3-brukernavn: Brukernavnet ditt hos Telenor Online * POP3-passord: Passordet ditt hos Telenor Online * Andre innstillinger * Inkluder signatur: Nei * Bruk SMTP-autorisasjon: Nei * Hopp over SMTP-brukernavn og SMTP-passord * Utgående (SMTP) port: 25 * Innkommende (POP3) port: 110 * Hopp over Svar til-adresse * Sikker pålogging: Av * Hent e-post: 30 * SMTP-tilkoblingsinnstillinger * Proxyer: Deaktiver * Datab&aeling;rer: GPRS * Innstillinger for datab&aeling;rer * GPRS-tilgangspunkt: internet.netcom.no * Godkjenningstype: Normal * Innloggingstype: Automatisk * Brukernavn: (blank) * Passord: (blank) * Tilbake x2 * POP3-tilkoblingsinnstillinger * Proxyer: Deaktiver * Datab&aeling;rer: GPRS * Innstillinger for datab&aeling;rer * GPRS-tilgangspunkt: internet.netcom.no * Godkjenningstype: Normal * Innloggingstype: Automatisk * Brukernavn: (blank) * Passord: (blank) * Gå helt ut igjen gudd løkk!
Polly Ester Skrevet 15. desember 2004 Forfatter #7 Skrevet 15. desember 2004 Tusen takk for hjelp... Nå fikk jeg det endelig til. Men, jeg måtte laste ned nye innstillinger til tlf først, og jeg fikk ikke deaktivert proxyene... Hva har det å si egentlig?
Polly Ester Skrevet 15. desember 2004 Forfatter #8 Skrevet 15. desember 2004 Hvor kan jeg forresten endre navnet mitt som kom fram i fra-feltet var "=?UTF-8?Q?navnet mitt?=", men hvordan kan jeg forandre det til bare navnet mitt?
Gjest TheViking Skrevet 15. desember 2004 #9 Skrevet 15. desember 2004 Bare hyggelig Det med navnet vet jeg ikke.
Scorpina Skrevet 16. desember 2004 #10 Skrevet 16. desember 2004 .... Telenor Online via Telenor Mobil Har en Nokia 6610i - med sense abo - funker den matpakkeoppskriften du leverte på den også?!?! Og forresten - en flott oppskrift var det også
Cronos Skrevet 16. desember 2004 #11 Skrevet 16. desember 2004 Hei! Har registrert meg nå.. og byttet nick. Vet ikke helt hvordan det er med Sense. De benytter både Netcom og Telenor sitt nett, så jeg er usikker på hvilken du skal ha som utgående server (smtp). Innkommende server er mail.online.no hvis du har Telenor mail. Og f.eks. hvis du har Tele2-mail så er innkommende server mail.c2i.net (eller pop.c2i.net). Altså innkommende server avhenger av hvilken mail-leverandør du har. Ellers er det vel bare å følger oppskriften. Det som er morsomt er at jeg ikke har fått det til selv ..men så har jeg spesiell leverandør av både nett og mail.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå