Gå til innhold

Hytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange liker å reiste på hytta i vinterferien: Dattern min spurte om vi har hytte, for alle i klassen skal til hytta si i ferien: Det har liksom blitt et statussymbol det å skryte av at de skal på hytta.

De fleste har hytte på et kjent hytteområde.

Vel, vi har egentlig hytte... men skryter ikke av det og har sjelden tid å reise dit.
Vi har ikke hytte pånoe sånnt kjent skianlegg, men så er vi dertil interessert i skigåing og friluftsliv og :)

Men sannheten er at vi har jo egentlig hytte.

I familiens eie.

Foreldrene til barnas far har gårdsbruk, og på fjellet der, på setra, har de en liten, enkel hytte med 4 soveplasser. Ikke innlagt vann eller strøm. 
I tillegg har de et stort hus som brukes som feriehus der svigermor vokste opp da hun var liten, et nedlagt gårsbruk med flott utsikt over innsjøen, og kort vei til fjellet (delvis ligger de på fjellet der ingen skulle tru at nokon kunne bu) og der har de også en liten seterhytte på fjellet. 
Så sannheten er vel at vi egentlig har "tre hytter".

Det som er saken er at det krever jo en del vedlikehold. Nå har de vært veldig flinke å holde ved like, og det er vi som skal ta over en vakker dag, men med full jobb og familie vet jeg ikke hvor tiden skal strekke til, så hvorfor kjøpe oss hytte ved skianlegg når vi har allerede en del bygninger i familens eie (han er enebarn). 

Vi må nok selge unna litt om vi klarer og kanskje bare beholde sistnevnte feriehus med tilhørende seterhytte på fjellet? Det er jo litt vemodig siden dette er minner fra min manns barndom. 
Hva ville dere gjort? Solgt hele rukkelet og blitt med på statusjaget med å ha svær hytte ved et skianlegg? Så kan vi og legge ut skrytstatus på facebook... Nå skal vi på hytta :D

Tsk.... kan telle på to fingre antall ganger vi har vært på disse hyttene og jeg tror ikke vi hadde reist oftere på hyttetur om vi hadde hatt hytte på dette skianlegget som ligger 4 timers kjøretur herfra. 

Anonymkode: e525c...b59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor du bor, men jeg bor i en middels stor by, og kan garantere at ikke "alle" har hytte. De fleste jeg kjenner har mindre hytter og slett ikke ski-in/ski-out. Vi har selv en middels stor hytte, og hadde inntil i forfjor hverken innlagst strøm eller kloakk, men kan love deg at det ikke satt demper på lysten til å være der for våre barn og deres venner. Om man har internett og boblebad spiller ingen rolle. For oss og for de vi kjenner som har hytte er uteliv med grilling, kakao, skiturer/fjellturer viktig, inne er det monopol, bøker og ro. I dag er det foresten like kult å gå på langrennski og fjelltur som det er å være i skibakken.

Jeg hadde nok valgt å beholde en av familiehyttene siden mannen din er enebarn og knyttet til stedene. Hyttene er jo i familiens eie og til deres disposisjon, så i praksis har dere jo allerede tre hytter! Er alle hyttene i bruk av svigerforeldrene dine? Jeg tenker at man får et litt sterkere forhold til en hytte om man tar med litt av sine egne ting, og setter sitt eget preg på hytta....

Vi har selv overtatt en familiehytte, og ser at det gleder store og små at vi har beholdt denne. 

Anonymkode: 5ae01...cf9

• Liker 1
Skrevet
På 18. februar 2017 den 9.40, AnonymBruker skrev:

en liten, enkel hytte med 4 soveplasser. Ikke innlagt vann eller strøm. 

Anonymkode: e525c...b59

Dere har en ordentlig hytte, den må dere beholde! Leilighet i Hemsedal er ikke hytte. 

Anonymkode: 7d1a4...960

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...