AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #1 Skrevet 18. februar 2017 Jeg fikk tilbud om deltidsjobb innenfor kommunen for en uke siden. Vi har ikke skrevet kontrakt ennå, da ting er litt på vent siden jeg ikke skal starte før litt senere i vår. Har ikke snakket med sjefen siden det tidspunktet jeg fikk tilbudt jobben. Lurer på om sjefen (som er ansatt som leder innenfor en sektor i kommunen) kan se at jeg søker elektronisk på andre stillinger som ligger ute på nettsidene deres? Det var liksom ikke "drømmejobben" jeg fikk tilbudt nå, men jeg vil absolutt ha den! Men anser likevel muligheten til å søke på andre stillinger jeg heller vil ha, bare for å se om jeg blir innkalt til intervju. Er dette dumt å gjøre? Kan sjefen se at jeg søker andre stillinger? I så fall vil jeg unngå å gjøre det, kan jo kanskje ende opp med at jeg ikke får tilbudet der likevel, siden han ser at jeg søker andre stillinger etter å ha fått tilbud. Anonymkode: 889ab...82d
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #2 Skrevet 18. februar 2017 Om han kan se det eller ikke avhenger av hva slags programvare de bruker. I Visma er det mulig å hente opp alle søknader fra søkeren innen bedriften, men med mindre det er HR-avdelingen som håndterer utlysningene du har søkt på vil jeg si at sjansen er svært liten for at noen kommer til å søke opp dette. Anonymkode: 2a66b...b07
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #3 Skrevet 18. februar 2017 Så fremt du ikke opplyser dem som referanse (at de plutselig ringer før et evnt intervju) tror jeg det skal litt tid at de skal finne det ut. Som over så fina det nok muligheter, men det er sikkert ikke lov i seg selv å søke opp hvem som søker på andre stillinger enn hos seg selv. Anonymkode: 9e061...b40
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #4 Skrevet 18. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om han kan se det eller ikke avhenger av hva slags programvare de bruker. I Visma er det mulig å hente opp alle søknader fra søkeren innen bedriften, men med mindre det er HR-avdelingen som håndterer utlysningene du har søkt på vil jeg si at sjansen er svært liten for at noen kommer til å søke opp dette. Anonymkode: 2a66b...b07 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så fremt du ikke opplyser dem som referanse (at de plutselig ringer før et evnt intervju) tror jeg det skal litt tid at de skal finne det ut. Som over så fina det nok muligheter, men det er sikkert ikke lov i seg selv å søke opp hvem som søker på andre stillinger enn hos seg selv. Anonymkode: 9e061...b40 Jeg tenkte siden alle stillingene ligger på samme nettside, og jeg søker gjennom jobbportalen deres der jeg har laget meg bruker, hvor CV og alt sånt ligger lagret. Tror det er slik at søkerlisten skal være offentlig på slike jobber i kommunen? Men vet ikke hvor enkelt det er for sjefene ved de andre enhetene å se hvem som har søkt på andre stillinger. Om dette ligger veldig tilgjengelig kan det jo være at man "tilfeldig" ser det, men hvis det skal aktiv søking og undersøkelse til er det jo mindre sannsynlig at sjefen jeg var på intervju hos, ser at jeg søker andre steder selv om jeg har fått tilbud der. Jeg oppgir selvfølgelig ikke dem som referanse hvis noen ringer for intervju. Jeg har fått tilbudt jobb, men ikke snakket med sjefen siden den dagen. Altså ingen arbeidskontrakt eller annen avtale om når vi skal ordne dette eller når jeg skal starte. Kun muntlige avtaler. Anonymkode: 889ab...82d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå