Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at man må ta flere forsøk? Hvor mange forsøk trengte dere? Ble dere veldige dårlige av medisinene/andre deler av behandlingen? Er det noe som kan være lurt å gjøre i forkant eller forberede seg på? (har 1.forsøk forhåpentligvis om 1 mnd)

Anonymkode: 0aea1...eec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok veldig individuelt hvor mange forsøk som må til. Det finnes litt forskjellig statistikk rundt om på nettet, men mener det er rundt 80% som blir gravide innen de 3 forsøkene. Jeg kjenner 2 par som måtte ha 6 forsøk forå bli gravide. De fikk begge tvillinger. Jeg selv ble gravid ved første forsøk.

Jeg ble ikke dårlig av hverken medisinene eller uttak. Var litt øm etter uttaket, det er helt normalt.

Jeg forberedte meg med å lese opp på medisinene, se på YouTube hvordan sprøytene skulle settes. Det hjalp meg med å komme over sprøyte skrekken ☺

Ønsker deg masse lykke til!

Anonymkode: 0adfa...67d

Skrevet

Ble gravid på første forsøk. Ingen bivirkninger av medisiner

Anonymkode: b3a54...390

Skrevet (endret)

Har hatt fire uttak. Og 7 innsettinger totalt med fryseegg. Blitt gravid 3 ganger. Mange lykkes på første forsøk og de fleste lykkes i løpet av tre. 

Jeg synes ikke prosessen er så ille, men så har jeg god uttelling på forsøkene også. Får ikke særlig plagsomme bivirkninger av medisinene heller.

Endret av QBee
Skrevet

Det lurer jeg å på ts (skal i gang med første forsøk ila våren). Det er jo veldig individuelt selvfølgelig, men dere med tette eggledere? Ble det mange forsøk? Jeg krysser fingrene for at det skal klaffe på første!! :) 

Skrevet

Hei. Vi har 3 fersk forsøk og 2 tinforsøk bak oss. 3 uttak totalt med 25 egg tilsammen. 

Brukte goal f og ble etterhvert veldig øm i underlivet. Alt helt normalt på kontroller og trengte ikke å bruke lenger tid enn oppsatt.  Var veldig øm samme dag etter uttaket ,men så gikk dt greit. 

Vi fikk vårt etterlengtede barn etter 3.og siste fersk forsøk  og etter 2.5 års prøving. Det er 4.5 år siden nå.

Anonymkode: 5fc8e...ad5

Skrevet

Ble gravid med første barn på 2. Forsøk.

Anonymkode: 33c7a...c73

Skrevet

Har hatt 3 innsett totalt. Første fersk forsøk med ett egg inn var negativt, frys forsøk med to egg inn, vart gravid men endte i missed abortion i uke 7. Andre fersk forsøk med ett egg inn og er nå i uke 37 gravid. Hos oss er det mannen som har svært redusert spermkvalitet. 

Jeg reagerte ikke på synarela spray. Sprøytene gjorde meg bare ømme mot slutten. Ingen brå bevegelser er å anbefale. Jeg brukte menopur begge fersk forsøka. 

Uttakk var ikke direkte vondt, bare ubehagelig. Var også over på det som føles som 5 min. Litt øm samme dag men kunne leve som normalt. 

Ellers anbefaler jeg etter innsett at du prøver å holde deg i aktivitet for å øke blodsirkulasjonen. Jeg gikk turer hver dag, ca 30-60 min turer og jeg spiste en avokado hver dag. Har lest at det skal hjelpe(kjerringråd) jeg prøvde det jeg kunne for å forbedre sjansen. Lykke til! 

Anonymkode: 0aa96...6dc

Skrevet

Rett under halvparten blir gravid på første forsøk, men avhengig av diagnose. Jeg ble gravid på forsøk 2 og 3, men forsøk 2 endte i missed abortion. Bivirkningene av behandlingen var ikke et problem, lette plager og noen få humørutbrudd. (Verre for meg da klikikken satte meg på p-piller i 3 mnd før det ene forsøket, det gir mye mer redusert livskvalitet hos meg) Uttakene var forskjellige, men ingen sterke smerter. 

Fokuser på at du skal bli gravid på ett av tre forsøk. Flertallet kommer i mål da! For de fleste er forsøkene såpass greie at det ikke betyr så mye om det blir 1, 2 eller 3 forsøk som gir barnet. Det som er stress er nervene og frykten for å ikke lykkes, blir lett opphengt i detaljer som ikke betyr all verdens for resultatet. 

Skrevet

Gravid med tvillinger på 3.forsøk. Tette eggledere, endometriose og muskelknuter. Ingen spesielle bieffekter av medisinene, men ble veldig oppblåst og fikk litt mage før og etter uttak. Runde to var verst. Fikk smerter etter uttak og ble sykemeldt en ukes tid. Klarte ikke sitte lenge på harde stoler, smertene gikk nedover låra og ble sliten av å stå oppreist. De fant aldri ut hvorfor. 

Anonymkode: 46447...e98

Skrevet (endret)

Med førstemann hadde vi to uttak (med innsett) og to frys. Hun satt på fjerde innsett, ca. ett år etter første uttak.

Andremann ble til på første frys, altså fra samme batch som storesøsteren. :) 

Hadde ingen veldige bivirkninger av medisinene, annet enn generell hormonelle bivirkninger. Det verste var det psykiske for meg, var så sliten og lei!

Endret av ^^Belle^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...