AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #1 Skrevet 17. februar 2017 Hei! Jeg lurer på noe! Jeg jobber på en privatskole, hvor kollegaene mine er fantastiske! MEN ledelsen er ikke bra. Har en rektor som styrer med jernhånd og veldig mye hersketeknikker. Miljøet på jobben er ikke bra og alle frykter sjefen. Er det noen som vet hva vi kan gjøre for å bedre dette? Styret er en gjeng ildsjeler som ikke har så mye kompetanse, og jeg frykter at de er på sjefens side... Noen utenfor som vi kan få inn og observere og har individuelle samtaler med oss? Har søkt litt på Arbeidstilsynet, men finner ikke helt det jeg leter etter.. Jeg elsker klassen min, og de jeg jobber med er kjempeflotte folk. Men dessverre ødelegger sjefen alt! Help! Anonymkode: 57146...276
Gjest Jessica Skrevet 17. februar 2017 #2 Skrevet 17. februar 2017 Fagforbundet. Og få et møte med arbeidstilsynet. Helst få med flere. Gjort dette og etter en stund med undersøkelser fikk sjefen sparken. Mye grovt kom fram
jaro Skrevet 18. februar 2017 #3 Skrevet 18. februar 2017 Ingenting hadde vært bedre om det ble litt vanligere å sette igang prosesser mot sånne ledere! Så her heier jeg på dere :-) Er så lei av å høre om ledere som ødelegger miljøet og folk og diverse. Det er jo faktisk funn på at en stor andel ledere har psykopatiske trekk, og at det er nettopp derfor de har kommet i posisjon:( Men selv om jeg heier, så håper jeg dere gjør det så saklig og konstruktivt som mulig. Arbeidstilsynet må forholde seg til lover og regler, ikke bare føleri.. Og det er ikke nok om dere bare 'ikke liker' sjefen. For det å være sjef innebærer ofte å ta upopulære beslutninger og styre etter økonomi, ikke kun miljø og glede.. Så sett dere ned med en skriftlig oversikt der dere går igjennom hendelser og hvilke konsekvenser dette har fått. Og gjerne tenk godt igjennom hvilke paragrafer i arbeidsmiljøloven dere tror og mener er aktuelle. Og hvordan ville alt vært annerledes hvis dere hadde en annen type leder. Osv..
Kvalitet Skrevet 18. februar 2017 #4 Skrevet 18. februar 2017 På hvilken måte styrer rektor med jernhånd? kan du gi eksempler?,
Marimba Skrevet 18. februar 2017 #5 Skrevet 18. februar 2017 Har dere tariffavtale? Er dere organisert? Er tillitsvalgte med på medbestemmelse? Første steg bør kanskje være åpne få dette opp og gå, og her kan også forbundene deres være med å hjelpe dere. Ta kontakt med feks fylkeslaget deres i utdanningsforbundet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå