Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig etter el er det mulig å kjenne symptomer på befruktning ?  Har hatt smerter helt nederst i magen idag, 3 dager etter EL. 

Vet at det ikke behøver være noe og at det er lett å tolke alle "magefølelser" som tegn på graviditet når man er håpefull.

Men dere som har blitt gravide,  er det mulig å merke små ting små tidlig ?

Anonymkode: a1044...989

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også kjent mye rart i magen etter EL. Stikninger og murringer, litt lysebrunfarget utflod. Men samtidig tror jeg helst det er kroppen som prøver å finne stabiliteten etter pilleslutt.

Skrevet

før vi startet prøvingen og tenkte mye på graviditet begynte jeg å legge merke til smerter og kvalme og stikninger under syklusen. så i prøveperioden når jeg kjente disse så visste jeg at det ikke var noe:p det var kjæresten min som mente at jeg var gravid. kjente ingen symptomer, ingen kvalme, ikke sliten, ingen vondter. testa positivt dagen etter. hehe:) mistet etter 2 mnd da

Anonymkode: 1b5bb...26a

Skrevet

Egget fester seg normalt 7 dager etter eggløsning, noen kjenner et lite stikk og får litt rosa utflod da. Men symptomer kommer av hcg i kroppen. Så alle symptomer man kjenner før man er i 6. uke er kun innbilt. 

Anonymkode: 694d9...b04

Skrevet

Første gangen jeg var gravid var det et uhell og jeg tenkte absolutt ikke at jeg kunne være gravid. Tok en test for å utelukke graviditet fordi mens aldri kom, og trodde virkelig at den var negativ fordi jeg hadde leste feil på pakningen.. hehe.. Første graviditetstesten jeg hadde tatt noen sinne.. Da mannen så på den (han hadde lest på pakningen mens jeg var på do) sa han at vi var gravide og jeg fikk HELT panikk. 

Jeg fikk symptomer før jeg tok testen, og som dere skjønner av forhistorien så gikk jeg ikke rundt og innbilte meg eller frem-mante noen symptomer fordi jeg ønsket å være gravid. Brukte store deler av graviditeten på å akseptere at livet skulle forandre seg og for å prøve å glede meg til det.

Symptomene jeg hadde var:

*Endret smakssans, ca en uke etter eggløsning. Kaffien ble spyttet ut og sjokolade smakte rart. (Sjokoladen fortsatte å smake rart i 3 mnd før jeg fikk lysten tilbake, desverre.. :fnise:)
*Aldri en eneste natt uten at jeg måtte stå opp for å tisse.
*Plutselig så tisset jeg på meg ved treningsprogrammet jeg pleide gjøre hver dag, som innebar hopping. Hadde gjort det i 3 mnd i forkant, og aldri skjedd før (Endrede slimhinner ved graviditet)
*UVI, ca 9 dager etter eggløsning (aldri hatt hverken før eller etter graviditeten)
*Sterk migrene 7 dager etter eggløsning
*Mannen kommenterte hele tiden hvor lange negler jeg hadde på føttene selv om jeg klippet dem mye oftere enn vanlig. Tenkte ikke over det før jeg fant ut at jeg var gravid og at negler/hår vokser fortere hos gravide kvinner.
*En uke før mensen skulle komme begynte jeg å få mensmurringer, så gikk med bind fordi jeg hele tiden trodde den kom snart, i nesten 2 uker før jeg tok testen. 

Skal sies at Graviditet og fødsel gikk kjempebra, og vi har et frisk og FANTASTISK barn som jeg elsker over alt på jord og som jeg nå har begynt å lengte etter å få søsken til <3 Er så GLAD for at "uhellet" skjedde, hvis ikke hadde vi nok fortsatt vært lykkelige som barnløse, men lykkelig uvitende om det vi hadde gått glipp av :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...