AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #1 Skrevet 17. februar 2017 For snart to uker siden var jeg på jobbintervju for sommerjobb i kommunen (helsesektor). Jeg vet at jeg var første person ut i intervju-rekken. Arbeidsgiveren sa på slutten av intervjuet, at jeg blir tilbudt sommerjobb, og at jeg kan få opplæring og noen helgevakter utover våren i forkant. Han tok meg i hånden og ønsket meg velkommen, og sa at de skal sende informasjon med kontrakt i posten. Etter intervjuet har jeg ikke hørt noe mer. Vet jo at det har vært flere intervju etter meg, men vet ikke noe om hvor lenge prosessen pågår. Jeg glemte jo i tillegg å spørre spesifikt hvor lang tid det vil ta før jeg mottar papirene i posten (var jo så sinnsykt glad innvending i øyeblikket at jeg ikke tenkte over det). Hvor lang tid skal jeg vente før jeg eventuelt ringer eller sender mail til arbeidsgiver? Er så redd for at jeg ikke skal få jobb likevel. Vi har jo ingen kontrakt ennå, og kun kommunisert muntlig. Aner ikke om han har ombestemt seg, funnet noen andre i intervju-rekken etter meg, som han heller ville gi jobb eller noe. Har også takket nei til intervjuer etter dette, siden jeg trodde jeg hadde "fått jobb". Prøver å smøre meg med tålmodighet og ikke mase, men hvor lang tid er det rimelig å vente i et slikt tilfelle? Anonymkode: ba682...cd3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #2 Skrevet 17. februar 2017 Om jeg hadde fått jobb og de skulle sende meg info hadde jeg kontaktet dem etter en uke. Vet du forresten dato for jobbstart? Om det er lenge til (2-3mnd) hadde jeg kanskje drøyet det mer enn en uke. Men om du begynner 1. mars så hadde jeg ringt og forsikret meg om at e-postadressen var riktig osv. Det kan jo skje en feil der de ikke har riktig mobilnummer eller epostadresse Anonymkode: 186f9...1a1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #3 Skrevet 17. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om jeg hadde fått jobb og de skulle sende meg info hadde jeg kontaktet dem etter en uke. Vet du forresten dato for jobbstart? Om det er lenge til (2-3mnd) hadde jeg kanskje drøyet det mer enn en uke. Men om du begynner 1. mars så hadde jeg ringt og forsikret meg om at e-postadressen var riktig osv. Det kan jo skje en feil der de ikke har riktig mobilnummer eller epostadresse Anonymkode: 186f9...1a1 Jeg vet ikke dato for oppstart. Er jo først og fremst snakk om sommerjobb (fra og med juni), men han sa jo at jeg skal få opplæring og også noen vakter utover våren. Infoen blir sendt per post (altså i postkassen, på "gammelmåten"), ikke e-post. Vet at han har riktig mobilnummer til meg. Føler meg dum som ikke spurte mer spesifikt om tidspunkt osv., men som sagt tenkte jeg ikke over det der og da. Trodde det skulle ordne seg, men nå er jeg redd for at noen andre har fått jobben istedet for meg, og at jeg dermed blir stående uten jobb siden jeg også har takket nei til intervju-tilbud etter dette (på stillinger jeg søkte på før jeg var på dette intervjuet). Anonymkode: ba682...cd3
Sirah Skrevet 17. februar 2017 #4 Skrevet 17. februar 2017 Har du mailen hans TS? Da hadde jeg sendt en mail og spurt Skriv at du gleder deg til å begynne og ønsker å planlegge litt. 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #5 Skrevet 17. februar 2017 Synes godt du kan ta kontakt og spørre om når du får papirene tilsendt. Anonymkode: b96af...0ec
calavi Skrevet 17. februar 2017 #6 Skrevet 17. februar 2017 Helt innafor at du sender en mail/tar en telefon på mandag
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #7 Skrevet 18. februar 2017 9 timer siden, Sirah skrev: Har du mailen hans TS? Da hadde jeg sendt en mail og spurt Skriv at du gleder deg til å begynne og ønsker å planlegge litt. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes godt du kan ta kontakt og spørre om når du får papirene tilsendt. Anonymkode: b96af...0ec 9 timer siden, calavi skrev: Helt innafor at du sender en mail/tar en telefon på mandag Jeg har telefonnummer, og mailen hans står på nettsidene deres. Er det best å sende mail? Virker kanskje litt mer "desperat" å ringe? På mandag er det akkurat to uker siden jeg var der. Er jo i grunnen ingen hast for meg å begynne, siden det først og fremst er sommerjobb jeg må ha (selv om jeg sa at jeg kan ta opplæring og eventuelt noen vakter i vår også). Men det jeg er redd for er altså at jeg ikke har fått jobb likevel. Anonymkode: ba682...cd3
Sirah Skrevet 18. februar 2017 #8 Skrevet 18. februar 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har telefonnummer, og mailen hans står på nettsidene deres. Er det best å sende mail? Virker kanskje litt mer "desperat" å ringe? På mandag er det akkurat to uker siden jeg var der. Er jo i grunnen ingen hast for meg å begynne, siden det først og fremst er sommerjobb jeg må ha (selv om jeg sa at jeg kan ta opplæring og eventuelt noen vakter i vår også). Men det jeg er redd for er altså at jeg ikke har fått jobb likevel. Anonymkode: ba682...cd3 Jeg hadde ventet et par dager til og tatt kontakt jeg Tror nok jeg hadde sendt en mail i første omgang
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #9 Skrevet 18. februar 2017 30 minutter siden, Sirah skrev: Jeg hadde ventet et par dager til og tatt kontakt jeg Tror nok jeg hadde sendt en mail i første omgang Altså enda et par dager etter mandag? Ja, jeg sender mail Så kan jeg jo skrive i mailen at han godt kan ringe meg om han vil, slik at det blir han som bestemmer, og jeg unngår å feks. forstyrre han ved å ringe på et upassende tidspunkt. Anonymkode: ba682...cd3
Kvalitet Skrevet 18. februar 2017 #10 Skrevet 18. februar 2017 Det er for tidlig å vente tilbakemelding etter bare to uker, spesielt når du var førstemann i intervjurekken. Husk at i perioden siden du var på intervju skal de gjøre ferdig intervjurunden. De skal gjøre evalueringer , skrive kontrakter (det er nok flere sommervikarer enn deg) . Bare postgangen kan fort ta en uke. Drøy det en uke -10 dager før du tar kontakt. Lykke til med sommerjobb 😊 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #11 Skrevet 18. februar 2017 13 minutter siden, Kvalitet skrev: Det er for tidlig å vente tilbakemelding etter bare to uker, spesielt når du var førstemann i intervjurekken. Husk at i perioden siden du var på intervju skal de gjøre ferdig intervjurunden. De skal gjøre evalueringer , skrive kontrakter (det er nok flere sommervikarer enn deg) . Bare postgangen kan fort ta en uke. Drøy det en uke -10 dager før du tar kontakt. Lykke til med sommerjobb 😊 Ja, det er jo det jeg også tenkte på. Det er jo sikkert en del sommervikarer, men det jeg er redd for er jo at jeg er "glemt" og han valgte å heller gi jobb til andre fordi han likte dem bedre (som sagt var jeg først i rekken, han hadde derfor ikke snakket med de andre ennå). Tenker også at siden han ikke hører noe fra meg, kanskje tror han at jeg er likegyldig, og derfor tror det ikke gjør noe for meg om jeg ikke får jobb likevel? Man må jo gjerne være litt "på" og vise initiativ. Bør jeg drøye det en uke til, altså? Anonymkode: ba682...cd3
Sirah Skrevet 18. februar 2017 #12 Skrevet 18. februar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså enda et par dager etter mandag? Ja, jeg sender mail Så kan jeg jo skrive i mailen at han godt kan ringe meg om han vil, slik at det blir han som bestemmer, og jeg unngår å feks. forstyrre han ved å ringe på et upassende tidspunkt. Anonymkode: ba682...cd3 Ville nok ventet noen dager til ja Som Kvalitet nevner over her så er slikt en prosess som tar tid. Men for all del, jeg skjønner godt at du er fryktelig nysgjerrig! Skriv noe ala det du skriver over her ja
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #13 Skrevet 18. februar 2017 57 minutter siden, Sirah skrev: Ville nok ventet noen dager til ja Som Kvalitet nevner over her så er slikt en prosess som tar tid. Men for all del, jeg skjønner godt at du er fryktelig nysgjerrig! Skriv noe ala det du skriver over her ja Forstår at det er en prosess som tar tid, men på intervjuet virket det som at han tenkte jeg kunne begynne litt før "alle andre" sommervikarer, så de slipper at veldig mange skal ha opplæring akkurat samtidig. Trodde kanskje derfor jeg kom til å høre noe igjen rimelig fort. Men jeg er jo ikke den eneste han skal ansette, selvfølgelig. Håper bare han ikke har glemt meg eller skiftet mening om hvem som skal få sommerjobb Anonymkode: ba682...cd3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #14 Skrevet 18. februar 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke dato for oppstart. Er jo først og fremst snakk om sommerjobb (fra og med juni), men han sa jo at jeg skal få opplæring og også noen vakter utover våren. Anonymkode: ba682...cd3 Da hadde jeg sendt en mail og spurt om dato for oppstart, både for å få vite det og for å få skriftlig bekreftelse på tilbudet. At de bruker tid på intervjurunden bør ikke ha noe å si hvis de allerede har lovet deg jobb. Klart du må få vite når du skal starte selv om det blir en stund til. Anonymkode: e2bc3...09a
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #15 Skrevet 18. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da hadde jeg sendt en mail og spurt om dato for oppstart, både for å få vite det og for å få skriftlig bekreftelse på tilbudet. At de bruker tid på intervjurunden bør ikke ha noe å si hvis de allerede har lovet deg jobb. Klart du må få vite når du skal starte selv om det blir en stund til. Anonymkode: e2bc3...09a Ja, jeg er jo litt skeptisk siden jeg faktisk ikke har noe skriftlig tilbud, kun muntlig. Som sagt sa han at han kan tilby meg jobb, og ønsket meg også velkommen. Angrer veldig på at jeg ikke spurte noe mer spesifikt. Men det virket som han fikk det ganske travelt på slutten, så jeg glemte det rett og slett. I tillegg var jeg jo glad fordi han hadde sagt jeg skulle få jobb! Jeg kan jo eventuelt bare spørre om han vet noe når jeg skal starte? Hvis jeg venter til slutten av uken som kommer, da har det gått 2,5 uker siden intervjuet. Kan jo være det kommer noe i posten i løpet av uken, også. Hater å bli så usikker! Anonymkode: ba682...cd3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #16 Skrevet 18. februar 2017 Du er lovet jobb muntlig, og det er likegyldig for deg at prosessen med å ansette flere fortsatt er i gang. Send en mail hvor du takker for jobb tilbudet, og be om startdato for vikariatet i sommer, og eventuelt oppstart for opplæring. Dette har du selvsagt krav på å få vite når du allerede er tilbudt stillingen, slik at du kan få planlagt framtiden. Anonymkode: 19e3e...143 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #17 Skrevet 18. februar 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er lovet jobb muntlig, og det er likegyldig for deg at prosessen med å ansette flere fortsatt er i gang. Send en mail hvor du takker for jobb tilbudet, og be om startdato for vikariatet i sommer, og eventuelt oppstart for opplæring. Dette har du selvsagt krav på å få vite når du allerede er tilbudt stillingen, slik at du kan få planlagt framtiden. Anonymkode: 19e3e...143 Ja, og slik burde jeg jo spurt om dette før jeg dro fra intervjuet. Men som jeg skrev over her fikk han det plutselig veldig travelt (virket det som), og jeg var glad for tilbudet, og dermed gikk det i glemmeboka. Men jeg sender en mail i neste uke for å spørre! Er jeg heldig, kommer kanskje papirene i posten før jeg sender mail også. Men dere tror ikke det er sannsynlig at han har "glemt" meg oppi hele prosessen med mange intervjuer og ansettelser? Eller at han har ombestemt seg? Det er jo typisk at slike sjefer har mye å gjøre, og glemmer ting rett som det er. I tillegg er det jo sikkert et hav av søkere, så for han er det jo sikkert likegyldig om jeg ansettes eller ikke, han får nok fylt opp alle ledige stillinger uansett. Anonymkode: ba682...cd3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #18 Skrevet 21. februar 2017 På 2/18/2017 den 16.49, AnonymBruker skrev: Ja, og slik burde jeg jo spurt om dette før jeg dro fra intervjuet. Men som jeg skrev over her fikk han det plutselig veldig travelt (virket det som), og jeg var glad for tilbudet, og dermed gikk det i glemmeboka. Men jeg sender en mail i neste uke for å spørre! Er jeg heldig, kommer kanskje papirene i posten før jeg sender mail også. Men dere tror ikke det er sannsynlig at han har "glemt" meg oppi hele prosessen med mange intervjuer og ansettelser? Eller at han har ombestemt seg? Det er jo typisk at slike sjefer har mye å gjøre, og glemmer ting rett som det er. I tillegg er det jo sikkert et hav av søkere, så for han er det jo sikkert likegyldig om jeg ansettes eller ikke, han får nok fylt opp alle ledige stillinger uansett. Anonymkode: ba682...cd3 Dette kan ikke vi vite, derfor må du bare ta kontakt snarest for å få fasiten. Anonymkode: e2bc3...09a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå