Gå til innhold

Noen som har prøvd eller har tanker om kontaktplast...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er så lei av kjøkkenet og baderomsinnredningen. Har planer om å bytte det ut om noen år, men økonomi og tid strekker ikke til for øyeblikket. Vurderer derfor å smelle på noe kontaktplast i mellomtiden....! Ser at det går an å ta av, og at det ikke skal ødelegge opprinnelig materiale. Og at det er slitesterkt. Men man skal likevel ikke tro alt man leser, i alle fall ikke så lenge kilden er den som tjener penger på det, så derfor lurer jeg på om noen av dere har noen erfaringer her! :) 

Anonymkode: 9c8bf...187

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første er det ikke bare å "smelle på" noe kontaktplast. Både egen erfaring med kontaktplast i andre sammenhenger og det jeg har sett av hva andre har gjort tilsier at det er svært vanskelig, for ikke å si umulig, å få pent på.

For det andre ser det ut akkurat som det det er: Billig plastetterligning av tre, marmor, stein eller hva det nå måtte være. Det ser rett og slett forferdelig ut! (Og folk er jo klin sprø som limer dette oppå heltre benkeplater osv.).

Og for det tredje så er det ingenting som tilsier at det skulle være særlig slitesterkt. For moro skyld har jeg spurt både leverandører og de som har prøvd på diverse DIY-sider på FB og svarene man får er, mildt sagt, svevende. Men det er jo i og for seg bare å lime en liten bit på en plate og gå på det med litt sand/grus under skoene noen ganger så ser man jo fort om det er slitesterkt eller ikke. Akkurat det har ikke jeg prøvd fordi jeg anser sannsynligheten for at tynn plastfolie skal tåle noe særlig slitasje som svært liten pris og kvalitet tatt i betraktning.

Nå er det absolutt ikke noe galt med å fikse opp gamle ting slik at de varer litt lenger, men jeg anbefaler deg å male. Utvalget av maling er enormt og får du en skade, f.eks. på en skapdør, er det bare å finne frem malerpenselen og flikke på det igjen uten alt for mye arbeid.

• Liker 2
Skrevet

Kjøpte kontaktplast på bauhaus i sommer og kledde spisebordsplata med den, veld

Skrevet

skulle skrive veldig fornøyd, ser nytt ut og har vært slitesterkt hittil. Det er ikke bare å slenge på, vi var to stk og brukte nesten to timer, men da ble resultatet bra også. Har den som heter perlegrå, fin farge og struktur i plasten. Folk som kommer på besøk tror ikke på meg når jeg sier at det er samme bord (fra 30-tallet) fordi det har blitt så fint. 

• Liker 1
Skrevet

Her har huseier brukt kontaktplast på kjøkkenet over benken. Syns det det fint ut jeg, bedre enn den forferdelige veggen under.

Anonymkode: 9f004...1a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...