AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #1 Skrevet 17. februar 2017 Har kun kontakt med mamma, pappa og søsken, men har en relativt stor slekt i et annet land som jeg ikke kjenner, men hvor vanlig er det egentlig å ha kontakt med slektninger lengre ut enn søskenbarn? Noen som har det eller blir det bare med de nærmeste? Anonymkode: 7895f...0c9
Gjest Catalina Culès Skrevet 17. februar 2017 #2 Skrevet 17. februar 2017 Har kontakt med mamma, søsken og en onkel. Hadde kontakt med besteforeldre men de er døde nå.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #3 Skrevet 17. februar 2017 Jeg har mest kontakt med de som bor i nærheten av meg, enten de bor i samme fylke som meg, eller i nabofylket (bor ikke så langt unna fylkesgrensa). Den ene av de det gjelder er et søsken av meg, og vi kan finne på det meste sammen. Noen andre er min tante og onkel, de er også faddere til barnet mitt, og selvskrevne gjester i mitt barns familiebursdager. Så har jeg en kusine som jeg har funnet ut at er god å gå på kino med, og grei å være ute på restauranter med. En av de jeg nå har nevnt har en bror som jeg strengt tatt burde kunne hatt en nær relasjon til pga familieforhold, men vi har aldri hatt noe å gjøre med hverandre gjennom oppveksten egentlig, det er akkurat litt for stor aldersforskjell for det, pluss at den personen aldri har vist interesse for å komme i familieselskapene vi inviterer til. Så det er ikke alle vi har like god kontakt med, men vi (jeg) prøver å ta vare på de relasjonene jeg har. Har passert 30 år, forresten. Anonymkode: dda4c...2b6
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #4 Skrevet 17. februar 2017 Har kontakt med de fleste søskenbarna mine selv om vi er spredd rundt i landet. Da vi vokste opp var vi sammen hver sommer. Mine barn har kontakt med noen av barna til søskenbarna mine. Dette fordi vi har treftes med jevne mellomrom. Snapchat har gjort at jeg har fått kontakt med onkler og tanter igjen og et par av søskenbarna mine som jeg ikke har sett på 20 år. Anonymkode: 30702...513
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #5 Skrevet 17. februar 2017 Har kontakt med noen av kusinene mine, og en tante. Mannen har liten familie, så vi har kontakt med alle av dem. Jeg har stort sett alle tanter og søskenbarn på Facebook og noen på snapchat, så følger jo med på dem litt - det er hyggelig. Anonymkode: 1a735...b8b
Inwe Skrevet 18. februar 2017 #6 Skrevet 18. februar 2017 Har kontakt med mamma, pappa, bror og bestefar. Også møter jeg tante, onkel, kusine og fetter på den ene siden kanskje 1 gang i året ca. Den andre siden er sjelden, men har noe sporadisk kontakt med fetteren min der. Vi skulle egentlig begynne å ta en øl i ny og ne, men det rant ut litt i sanden.
Gjest canacas Skrevet 18. februar 2017 #7 Skrevet 18. februar 2017 Jeg har en stor familie, både mange søsken og mange søskenbarn. Har god kontakt med dem alle. Det er nok relevant at vi var mye sammen med onkler, tanter, søskenbarn i oppveksten, så vi er blitt en del av hverandres hverdag på en måte. Og så klarer jeg ikke å miste dem heller, de er der uansett
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #8 Skrevet 18. februar 2017 Jeg har kontakt med onkler og tanter via foreldrene mine. De inviterer ofte til store middagsselskap og da er de der. Tenker at når de dør mister vi helt kontakten. Har ellers kontakt med en kusine selv. Ikke mye, men snakker på Facebook innimellom. Sjelden vi sees. Anonymkode: e484a...9a2
SiljeVanilje-is Skrevet 18. februar 2017 #9 Skrevet 18. februar 2017 God kontakt med det meste av slekta. Inkludert tremenninger osv. Har masse slekt på andre siden av landet og snakker med de en del over nett og prøver å besøke de hver sommer. Ellers kontakt med slekt i Argentina og i USA. Mannen har også diger familie og vi har kontakt med en del der fra også Vokst opp med å ha mye kontakt med slektninger så hadde vært rart å kutte de ut nå i voksen alder.
annebanane Skrevet 18. februar 2017 #10 Skrevet 18. februar 2017 Er bestevenn med firmenningen min, og henger ilag flere ganger i uken. Ellers har jeg gode relasjoner med mesteparten av slekten, selv om vi er mange som bor langt fra hverandre. Vi kommer raskt inn i det straks vi møtes igjen. Er heller ingen problem å bare stikke innom om jeg er i nærheten.
King in the North Skrevet 18. februar 2017 #11 Skrevet 18. februar 2017 Alle mine søskenbarn er ekstremt close. Drar minst på et par ferier sammen i året. Har også ett sett med tremenninger jeg har god kontakt med. Har vært veldig heldig med familiedynamikken.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #12 Skrevet 18. februar 2017 Besteforeldre på den ene siden ser jeg ganske ofte og vil si vi har ganske god kontakt og har hatt det hele livet. Bestemor på andre siden er en gang i måneden ca. Har ikke veldig mye kontakt med onkler, tanter og søskenbarn siden de fleste er spredd rundt i landet men det er alltid god stemning når vi samles. Har ekstremt mange tremenninger osv jeg ikke kjenner eller har møtt på grunn av religiøs slekt på den ene siden. Anonymkode: 1033d...c3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå