Gå til innhold

Katten min går rart, kalvbeint?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en liten jentepus på noen mnd, født i september. Hun er en leken og fin liten pus, men... hun har slitt med "bakparten" av kroppen. Ikke lenge etter vi fikk hu begynte hun å slepe på det ene benet, og hun klarte ikke gjøre ifra seg (i tissekasse) uten å få noe avføring på benet, som endte med at jeg måtte vaske henne veldig ofte. Vi tenkte hu kunne ha slått seg eller at den eldre hannkatten vi har kunne ha bitt henne litt for hardt i ryggen etter lek. Han er ikke vant til små kattunger og vi prøver derfor og holde han litt unna henne. Jeg skal flytte slik at hun blir alene snart. Hun har heller ikke vært så mye ute så det kan ikke ha skjedd noe da heller. 

Vi avventet litt med å ta henne til dyrlegen siden hun ikke viste noe tegn til smerte. Når det ikke ble bedre etter noen få dager tok vi henne med, dyrlegen så på henne og det endte med røntgen. Men på bildene så det helt fint ut. Vi fikk ta henne med hjem litt utover dagen og hun fikk smerte og betennelsesdempende. Jeg og dyrlegen var usikker på om det hadde noe med nervene å gjøre eller om benet hadde vært ute av ledd, hun kunne ha hoppet for høyt fra en stol, bare være øm osv. Dyrlegen var ganske sikker på om det var nervene ville hun bli lammet, men det viser seg å ikke være det. Det gikk en stund og pus ble bedre. Så lekte hun og var i farta igjen. Løp også. Men så ble hun dårlig i benet igjen. Og vi ringte dyrlegen og spurte om vi kunne gi henne de samme medisinene noen dager for å se om det bedret seg. Bakparten blir liksom tung og bena slappe, og hun klarer ikke løpe, blir litt sjanglet og ender med at hu sover og legger seg i kurven sin. Men etter medisin ble det bedre igjen for andre gang. 

Hun har ikke vært så ille nå senere, men jeg synes hun ser så kalvbeint ut, knærne går innover mot hverandre. Og hun virker tregere opp trapper og litt lat når det kommer til løping enkelte ganger. Og jeg lurer på om det er noe alvorlig? Virket ikke på dyrlegen som om det var kjempe alvorlig da jeg var ikke med henne første gangen. Men jeg blir allikevel bekymret. 

Kanskje verdt å nevne at moren har fått mange kull og jeg har hørt at det ikke er bra. Det blir større sjanse for "ikke friske" kattunger. Tenker at det kan være en grunn til at hun går litt rart og er litt rar i bakbeina? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville snakket med en annen dyrlege :/ 

Anonymkode: 4c027...5da

Skrevet

Dyrlegen er egentlig veldig flink, og er ikke så mange andre dyrlege "lokaler" i de "byene" rundt meg :/ men har vurdert det. Er så rart at hun ikke viser noe tegn til å ha vondt bare. Får ikke vondt når jeg tar på henne heller. Huff... men håper på en måte hun bare er "kalvbeint" at det ikke er noe vondt, for om hu egentlig er frisk så gjør det jo ingenting for meg om hun er litt annerledes, men jeg må få sjekket dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...