AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #1 Del Skrevet 17. februar 2017 Synes den kaken virker god og har derfor lyst å lage denne. Noen som kan beskrive hva denne smaker? Anonymkode: 097cb...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
davis Skrevet 17. februar 2017 #2 Del Skrevet 17. februar 2017 Det smaker helt vanlig sjokoladekake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #3 Del Skrevet 17. februar 2017 Det er sjokoladekake som er farget rød Smaker derfor sjokoladekake. Anonymkode: 26a7a...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 17. februar 2017 #4 Del Skrevet 17. februar 2017 Sjokoladekake smaker den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #5 Del Skrevet 17. februar 2017 Red velvet skal strengt tatt være en sjokolade og vaniljekake, ikke bare sjokolade. Anonymkode: 6c392...8dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #6 Del Skrevet 17. februar 2017 Spiste det på er kjent bakeri i NY. Smakte ikke noe spesielt. Ble skuffa. Anonymkode: 5b1ec...938 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 17. februar 2017 #7 Del Skrevet 17. februar 2017 Det er en utrolig kjedelig kakesmak. Smaker litt som det jeg tror en sjokoladekake smaker hvis personen som lagde kaken glemte å ha i sjokolade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #8 Del Skrevet 17. februar 2017 Ekte red velvet er kake med reddiksaft og en ts eddik. Reddiker, i 99% av tilfellene kombinert med helt vanlig kakaopulver, gir den røde fargen. Eddiken sørger for at den er myk og mer holdbar enn normal kake. Reddiksaft gjør den søt og saftig. Det er altså en sjokoladekake. Med eddik. Som er rød. I moderne tid oftest konditorfarge, noe som gjør at hele poenget med red velvet er tilnærmet borte, fordi reddiksaften er mye av poenget. Skal du lage den selv: bruk reddik. Anonymkode: be804...eff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #9 Del Skrevet 17. februar 2017 Ok, da er det en sjokoladekake med en hvit krem som smaker som nesten melis? Eller smørkrem? Anonymkode: 097cb...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #10 Del Skrevet 18. februar 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ekte red velvet er kake med reddiksaft og en ts eddik. Reddiker, i 99% av tilfellene kombinert med helt vanlig kakaopulver, gir den røde fargen. Eddiken sørger for at den er myk og mer holdbar enn normal kake. Reddiksaft gjør den søt og saftig. Det er altså en sjokoladekake. Med eddik. Som er rød. I moderne tid oftest konditorfarge, noe som gjør at hele poenget med red velvet er tilnærmet borte, fordi reddiksaften er mye av poenget. Skal du lage den selv: bruk reddik. Anonymkode: be804...eff Ikke for å være vanskelig, men jeg tror du mener rødbete, ikke reddik. Anonymkode: a5006...6c4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 18. februar 2017 #11 Del Skrevet 18. februar 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok, da er det en sjokoladekake med en hvit krem som smaker som nesten melis? Eller smørkrem? Anonymkode: 097cb...d20 Den hvite glasuren smaker som kremost med litt melis i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #12 Del Skrevet 18. februar 2017 1 time siden, Overrasket skrev: Den hvite glasuren smaker som kremost med litt melis i. Så alt i alt en sjokoladekake med kremostglaur Da synes jeg nok kaken er en smule oppskrytt, hehe. Anonymkode: 097cb...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 18. februar 2017 #13 Del Skrevet 18. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så alt i alt en sjokoladekake med kremostglaur Da synes jeg nok kaken er en smule oppskrytt, hehe. Anonymkode: 097cb...d20 Jeg traff en amerikansk kvinne for noen år siden som faktisk kunne lage en helt spiselig rød fløyelskake. Men den blir aldri yndlingskaken min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skywise Skrevet 18. februar 2017 #14 Del Skrevet 18. februar 2017 Det er en kake som er litt oppskrytt, men anbefaler å prøve den da det er en god kake. Den er noe annerledes enn de tradisjonelle sjokoladekakene vi lager her i Norge. Den skal smake sjokolade og vanilje, og glasuren er prikken over i-en. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #15 Del Skrevet 18. februar 2017 Hva er spesielt med den? Baker den ikke. Syns det ser veldig kunstig ut, når du farver. Det samme kan jeg si om regnbuekake. Ser helt harry ut Anonymkode: 86d78...88a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #16 Del Skrevet 18. februar 2017 Jeg synes den er kjempegod. Tror det var denne http://trinesmatblogg.no/2014/05/14/rod-floyelskake-med-hvit-ostekrem-og-blabaer/ oppskriften jeg brukte. Laget den i en form i stedet for to siden jeg bare hadde en. Den ble veldig saftig og god likevel selvom jeg måtte steke den lengre. Brukte cocktailbær på toppen. Mye bedre enn vanlig sjokoladekake. Og jeg har aldri hørt at det skal rødbetsaft i det må være noen som har fortalt en røverhistorie. Man kan kanskje bruke litt rødbetlake hvis du vil siden den er syrlig (pga. Kaken lages med natron..) men tror ikke det er noe som var meningen originalt. Anonymkode: a8785...981 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #17 Del Skrevet 18. februar 2017 Jeg er ikke flink til å bake. Jeg kjenner noen som elsker den. Skulle visste jeg visste om et sted som selger eller kan bake den. Anonymkode: f0b8c...a1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #18 Del Skrevet 18. februar 2017 Jeg er ikke flink til å bake. Jeg kjenner noen som elsker den. Skulle ønske* jeg visste om et sted som selger eller kan bake den. Anonymkode: f0b8c...a1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 18. februar 2017 #19 Del Skrevet 18. februar 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og jeg har aldri hørt at det skal rødbetsaft i det må være noen som har fortalt en røverhistorie. Man kan kanskje bruke litt rødbetlake hvis du vil siden den er syrlig (pga. Kaken lages med natron..) men tror ikke det er noe som var meningen originalt. Anonymkode: a8785...981 Joda, det ble brukt rødbetesaft i. De som ikke er begeistret for kunstig matfarge bruker rødbeter ennå. Syren får kaken fra eddik eller kjernemelk. Syren reagerer også med et stoff i kakaoen (som blir rødt ved kontakt med syre) og gjør kaken rødere og mykere. Det siste har gitt opphav til navnet rød fløyel, kaken var altså fløyelsaktig myk. Nå for tiden er kakao visstnok alkalisert og dermed blir syren nøytralisert, derfor får man ikke den effekten lenger. Endret 18. februar 2017 av Emera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrittgåendeBurugle Skrevet 19. februar 2017 #20 Del Skrevet 19. februar 2017 På 18.2.2017 den 16.24, AnonymBruker skrev: Jeg synes den er kjempegod. Tror det var denne http://trinesmatblogg.no/2014/05/14/rod-floyelskake-med-hvit-ostekrem-og-blabaer/ oppskriften jeg brukte. Laget den i en form i stedet for to siden jeg bare hadde en. Den ble veldig saftig og god likevel selvom jeg måtte steke den lengre. Brukte cocktailbær på toppen. Mye bedre enn vanlig sjokoladekake. Og jeg har aldri hørt at det skal rødbetsaft i det må være noen som har fortalt en røverhistorie. Man kan kanskje bruke litt rødbetlake hvis du vil siden den er syrlig (pga. Kaken lages med natron..) men tror ikke det er noe som var meningen originalt. Anonymkode: a8785...981 https://www.google.no/search?q=red+velvet+beetroot&oq=red+velvet+beet&aqs=chrome.1.69i57j0l3.8999j0j4&client=ms-android-huawei&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå