waco Skrevet 28. juli 2002 #1 Skrevet 28. juli 2002 Denne sommeren er et veldig godt flein år. Mye regn og fuktig vær gjør sitt for at fleinsopp skal vokse under optimale forhold. Sjeldent har naturen vært så samarbeidsvillig. Hey, vi stikker til Sørkedalen og plukker flein. Det var Niklas, en meget eventyrlysten kamerat. Han har alltid vannvittige ideer som slår hull på kjedsomheten. Okay. Jeg Espen og Niklas tar leiebilen og plukker denne ”magisk pga forbudet” soppen. Trasker man ca ethundreogfemti meter bort fra en sti, femten meter fra veien, ser man en fotballstor gressplen midt i skauen. Man skulle nesten tro noen hadde plassert den med vilje. Det er en eng av fleinsopp plassert i slik sikk-sakk posisjoner at dette kunne ikke gjort av skogen alene. Den må ha fått hjelp? Av hvem? Noen idealister eller myndighetene, det blir kun en spekulasjon. Etter at vi hadde plukket tohundre hver, foreslo Niklas at vi kunne stikke til ham, siden han hadde te, så kunne vi bare drikke fleien. Selvfølgelig hadde ikke Niklas te skjønte vi i hans leilighet, så vi måtte koke kaffe i stedet. Man koker en svær kjele kaffe, minst fem liter, heller oppe i sekshundre naturplukkete sopp, noen kanskje til og med mark i. Dette nevnte Espen, slik at vi holdt 100% først for å koke vekk den værste skitten. Deretter rørte Niklas rundt med en svær skje, dette heksebrygget som han kalte det. Å svelge sopp kokt i kaffe er ikke annet enn svært kvalmt. Det skal litt guts for å tørre å tylle i seg den drikken, men Waco er en mann av opplevelser så han syntes skogkaffen fortjente en sjanse. Når man sitter i en sofa og venter på eventyr, så blir det ofte til at vi prater om løst og fast. Psilocybin et bestanddel av soppen ligner LSD i ruseffekt Det blir som å be om opplevelser. Når fantasien settes i sving ser man syner man ikke hadde tidligere. Å se drømmene komme til syne i dagtid i fellesskap med venner er ikke annet enn behagelig. Det var lett å se at vikingene brukte svært mye flein da dem dikterte Valhall og Odin. I Valhall fikk de mat fra grisen Særime som vokste i takt med appetitten og mjød fra geita Lærand og hjorten Eiktyrne som gikk på taket til Valhall og åt av greinene til Yggdrasil. Odin hadde en åttebeint hest som het Sleipner, den fremste hest i hele verden og to ravner, Hugin og Munin som betyr tanke og minne. Dette er reinspikka fleinrus. Da kom det oss meget logisk at fortidens menn må ha ruset seg vannvittig mye. Espen ble litt forfærdet over denne erkjennelsen, ble en liten smule nærvøs, og jeg beroliget ham med at det var nok fantasien som spillte han et puss. Eller hva tror dere? Waco
Kid-a Skrevet 29. juli 2002 #2 Skrevet 29. juli 2002 Vikingene... spiste ikke de sånne røde med prikker på?? Mener å ha hørt det... den er litt mindre harmløs en fleinsoppen. Ikke prøv.
Enkefru Hilb@ Halvorsen Skrevet 29. juli 2002 #3 Skrevet 29. juli 2002 Nei, nu gir jeg meg ende over! Hva er nu denne fleingalskapenP Waco du må være en person som lider av sterkt fremskreden fotsopp på hjernen!
Kid-a Skrevet 29. juli 2002 #4 Skrevet 29. juli 2002 Galskap er gøy... nuvel. Ekefru... liker å leke med ord, du? Fotsopp på hjernen er ikke så vanlig, og Wacogutten sier mye glupt, bare lukk opp øynene!
Gjest Janna Skrevet 29. juli 2002 #5 Skrevet 29. juli 2002 Hva i huleste heiteste er fleinsopp????????
Kid-a Skrevet 29. juli 2002 #6 Skrevet 29. juli 2002 Vingavennen... fleinsopp er gratis. Men noen ganger er det greit å betale for moroa. http://it-student.hivolda.no/prosjekt/v01_.../fleinsopp.html Kid
Enkefru Siving. Due-Jebse Skrevet 29. juli 2002 #7 Skrevet 29. juli 2002 Ikke bry deg med ham du min kjære Hil@a. Denne meget unge mannen har tydeligvis langt fremtredende syfilis og fantaserer mer enn godt er. Stakkars. Og skulle ende slik liv på en slik måte. Så ung. Og så uerfaren. På alle måter. Akkja sann. Kanskje det er mening bak det hele..
Kid-a Skrevet 30. juli 2002 #8 Skrevet 30. juli 2002 Enkefru Siving (jøsses, så mange enker det plutselig ble her)... ... jeg tror De og Wacogutten har et ganske så forskjellig syn på saken. Har den unge herremannen tenkt til å dø nu? Nei, det tror jeg nok ikke. (En god latter forlenger livet, som De vet.) Og hvor fikk De dette med syfilis fra? Ehem... Kid-a ... foreløpig svært tvilende til enkens påstander... 1
madss Skrevet 30. juli 2002 #9 Skrevet 30. juli 2002 Enig i det du sier om det gode med fleinen, men fleinen kommen desverre ikke opp før etter den første frostnatta. Altså på høsten!!! madss -som likte det da han var ung...
Gjest nemi1985 Skrevet 30. juli 2002 #10 Skrevet 30. juli 2002 verden er jo så forjævelig at man må jo gjøre det beste ut av den. hva naturen gir oss burde vi hvertfall bruke. det er sikkert her for å lette hverdagen. jeg lever heller et kort artig liv enn å leve et dødslangt kjedelig et!
Lilian Skrevet 2. august 2012 #11 Skrevet 2. august 2012 Hei du WacoErik Jeg er veldig nysgjerrig på denne soppen, og har prøvd å finne den flere ganger. Gjort masse research, lett på riktige sted, til riktig tid. I følge all info jeg har lest om flein da. Men jeg har aldri funnet en eneste en. Jeg har hørt at folk ikke er så glad i å oppgi plukkestedene sine. Fordi soppen forsvinner helt hvis man plukker alle sammen. Og da er det jo forståelig at man ikke forteller det videre. Men siden innlegget er helt fra 2002 og du kanskje ikke plukker flein lenger, så jeg tenkte nå jeg kunne ta sjangsen å spørre om du ikke hadde noe i mot å dele alikevell ? Har lett ute på sauegjorder alt for lenge uten hell. Hadde blitt kjempe glad om du hadde hjulpet meg Hilsen Lillian.
Gjest NerdMedSverd Skrevet 2. august 2012 #12 Skrevet 2. august 2012 Registrer deg på norshroom.org, kvinneguiden er ikke riktig plass å spørre om slikt. Legger til at jeg ikke anbefaler noen å bruke fleinsopp.
Honnikorn Skrevet 2. august 2012 #13 Skrevet 2. august 2012 Hvis du har så lite greie på sopp så tror jeg du bør holde deg unna all plukking av arten. En liten spiss giftslørsopp i kurven og det er "game over". Gå på butikken og kjøp deg en øl, grei nok rus det...
Pixie Skrevet 3. august 2012 #14 Skrevet 3. august 2012 Hva er vitsen med å dra opp så gamle tråder, nå trodde jeg dette kom til å bli et flott fleinår!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå