Gå til innhold

Hvite menneskers testosteron nivå har falt 15%

WubWub

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Ghostwalker skrev:

Man kan også ha impotens og ha høye verdier av testosteron.

Thank you Captain Obvious. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørsmålet jeg stiller meg er; Dette er ikke kulturelt. Da svarte og arabare som er født og oppvokst i vesten har 20-25% høyere testo verdier til tross for at en afrikaner eller araber lever under samme forhold som etnisk hvite/innfødt. 

Hvorfor stuper testo verdiene og sædkvaliteten til hvite menn? Å hevde "livsstilsendringer" er altfor dumt, ser det blir brukt et argument i tråden her at vi løfter ikke så mange tunge ting som før. Så hvorfor ser vi ikke det samme svalestupet hos svarte menn som er født i Norge eller USA da deres livsstilsendring er lik hvite?

Det kan ikke dreie seg om kultur om ;

1) Svart mann. Født og oppvokst i Norge. Lever livet som alle andre nordmenn

2) Hvit nordmann. Lever livet likt som den svarte mannen.

Begge lever under samme kultur så hvorfor har den svarte mannen 25% mer testo enn han hvite? Det var ikke slik i 1950.

Testo verdier er nært knyttet til sædkvalitet og libido - og vi ser at ikke bare sædkvalitet stuper (vi menn er mindre fruktbare enn enn fra 1980 tallet). men vi ser også at gutter er ikke så interessert i damer. 

Jeg knytter disse sammenhengende opp imot data som viser at vi menn holder på å bli kvinnelige. Ingensteder i verden eller noen gang i historien har menn vært så feminine som de er i Norge og Sverige. Men hvorfor kjempe imot biologi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WubWub skrev:

Jeg knytter disse sammenhengende opp imot data som viser at vi menn holder på å bli kvinnelige. Ingensteder i verden eller noen gang i historien har menn vært så feminine som de er i Norge og Sverige. Men hvorfor kjempe imot biologi? 

Det har da vært endel snakk om lignende i Øst Asia også. Særlig i Japan og Singapore men også Sør Korea. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, PeeWee skrev:

Det har da vært endel snakk om lignende i Øst Asia også. Særlig i Japan og Singapore men også Sør Korea. 

jeg ser ikke forskjell på en asiatisk mann og en asiatisk kvinne så dette er ikke en problemstilling. kanskje vi beveger oss i samme retning, at hvite menn blir like som kvinner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, WubWub skrev:

jeg ser ikke forskjell på en asiatisk mann og en asiatisk kvinne så dette er ikke en problemstilling. kanskje vi beveger oss i samme retning, at hvite menn blir like som kvinner? 

Det virker som om hvite og østasiater utvikler seg til å bli mer og mer like. Er jo bare å se på østasiatiske innvandrere kontra andre innvandrer rundt omkring i den vestlige verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, PeeWee skrev:

Det virker som om hvite og østasiater utvikler seg til å bli mer og mer like. Er jo bare å se på østasiatiske innvandrere kontra andre innvandrer rundt omkring i den vestlige verden. 

er sånn jeg tenker også, er bare å se på dagens menn så se på noen bilder fra 1950 tallet. dagens mannlige fløtepuser ville på den tiden blitt tatt som kvinner. slik det ser ut idag så holder menn på å bli som kvinner og det handler om biologi og ikke kultur eller angrep om "feminazier". 

det er trist og dumt at ekstremistiske menn frykter å bli kvinnelige. men de er ekstremister og syke til sinns

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, WubWub skrev:

Feil. Dette er et fenomen som har rammet HELE den vestlige verden og da snakker vi spesifikt om HVITE europeere. 

Det blir også hevdet at det å få ståpikk ofte kan motvirke dette, hva er poenget ditt? Når en ape blir kåt så øke hans testo verdier med 400%. Når et mannelig menneske blir kåt/får ståpikk så produserer det også store mengder testo.

Løsningen er kanskje at vi hvite menn burde få ståpikk oftere? 

Kanskje vestlige menn tenner mindre og mindre på vestlige, feminiserte kvinner? Derav ferre ståpikker, derav mindre testo.

Anonymkode: 62545...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje vestlige menn tenner mindre og mindre på vestlige, feminiserte kvinner? Derav ferre ståpikker, derav mindre testo.

Anonymkode: 62545...f43

Eller eventuelt at norske menn holder på å bli kvinnelige. Ifølge studier og biologi så er det nettopp dette som holder på å skje, og det er kjempe bra tenker jeg. Feminine verdier er overlegen maskuline verdier hvor en mann lever som en bollefisk å har en selvtro som ikke stemmer overens med virkeligheten. Damer er ofte mye fornuftigere og realistiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er sånn jeg tenker også, er bare å se på dagens menn så se på noen bilder fra 1950 tallet. dagens mannlige fløtepuser ville på den tiden blitt tatt som kvinner. slik det ser ut idag så holder menn på å bli som kvinner og det handler om biologi og ikke kultur eller angrep om "feminazier". 

det er trist og dumt at ekstremistiske menn frykter å bli kvinnelige. men de er ekstremister og syke til sinns

Det er jo bare å se på filmer fra femtitallet. Henry Fonda og James Stewart som var den tidens myke menn var bestevenner men endte opp i et knyttneveslagsmål under en diskusjon om politikk. Det virker åpenbart både fra filmer, dokumentarer og diverse intervjuv av vestlige menn generelt sett var mye mer maskuline på femtitallet enn idag. Om det er positivt eller negativtk an jo være en annen sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er "umulig" å bli klok på deg, men det virker som du mener du at menn og kvinner i Norge er det samme per dags dato. Samtidig opprettholder du en holdning som tilsier at menn skal undertrykkes til å bli kvinneskikkelser. Du er faen meg ikke sann og er en hater av rang. Vel, hva skal man forvente av primitive hjerner? De tenker nettopp slik. Utkonkurrer dine rivaler og få kvinnene for deg selv. Det er ditt håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Z.Z skrev:

Det er "umulig" å bli klok på deg, men det virker som du mener du at menn og kvinner i Norge er det samme per dags dato. Samtidig opprettholder du en holdning som tilsier at menn skal undertrykkes til å bli kvinneskikkelser. Du er faen meg ikke sann og er en hater av rang. Vel, hva skal man forvente av primitive hjerner? De tenker nettopp slik. Utkonkurrer dine rivaler og få kvinnene for deg selv. Det er ditt håp.

igår ble jeg kalt en kvinnehater og idag blir jeg kalt en mannehater, kanskje jeg er menneskehater? men ja, jeg syntes kvinner overlegne menn på absolutt alle områder. de er klokere, mer fornuftig, roligere og mer empatiske.

gutta derimot kjører seg ihjel i trafikken fordi de er mongoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, WubWub skrev:

igår ble jeg kalt en kvinnehater og idag blir jeg kalt en mannehater, kanskje jeg er menneskehater? men ja, jeg syntes kvinner overlegne menn på absolutt alle områder. de er klokere, mer fornuftig, roligere og mer empatiske.

gutta derimot kjører seg ihjel i trafikken fordi de er mongoer.

Personlig har jeg den samme respekten som du har, men vi kan ikke utelate det mannlige kjønn på den måten du ønsker. Du virker som en ekstremfeminist i dine uttalelser. Jeg har ikke sett at du har blitt kalt for noen kvinnehater, men du har definitivit fortjent tittelen som mannshater. Det kan ikke være noen tvil om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, WubWub skrev:

Som trådens tittel sier. Europeiske menn (hvite) har opplevd globalt et tap på hele 15% når det kommer til testosteron nivå. Hva er årsaken? Vi kan ikke skylde på kultur da afro-afrikanske menn har 25% høyere testo verdier enn amerikanske hvite menn til tross for at begge lever under samme kultur. (afro-amerikanske enn har også dobbelt så stor forekomst av prostata kreft enn hvite menn). 

Siden 1990 har vestlige (spesifikt hvite) menn hvert år mistet 1% av sine tidligere normale nivåer av testosteron. Mens afrikanske menn har ikke opplevd tap av testo verdier. Vi lå gjevnt i 1950 men nå har afrikanere mellom 20-25% høyere testo verdier enn menn av europeisk avstamning.

På sikt kan dette være katastrofalt da testo styrer libido, ønsket om å reprodusere seg, potens/impotens og sædkvalitet. 

I takt med at testo verdiene har stupt så har også sett at sædkvaliteten har fulgt i samme baner. 

Siden 1990 har hvite europeiske menn fått 15% lavere testosteron verdier. Dette forklarer kanskje hvorfor norske menn i historie bøkene ser uendelig mer maskuline og hardbarkede ut enn dagens fløtepuser som liker dolle seg opp? 

Jeg fant ingenting i kildene dine om at hvite og afroamerikanere hadde samme testoteronnivå på 1950-tallet og den første kilden du legger ved konkluderer med at afroamerikanere har 15% mer testosteron, ikke 20-25 (disse tallene er fra før korrigeringen). Ingen plasser det står at menn av afrikansk avstamming ikke har fått redusert testosteron-nivåer de siste årene heller.

Den siste studien du sikter til snakker ikke om afroamerikanere i det hele tatt. De mener å ha kommet fram til at testoteron-nivået er gått ned i løpet av to tiår. MEN alderen på deltakerne i denne studien har også gått noe opp fra første gang de målte til sista gang, så den reelle testosteron-nedgangen er nok ikke 15%, den er nok mindre.

Skal også nevnes at begge disse studiene har sett på menn som er type 50+, så vi vet ikke om dette kan overføres til yngre menn også.

At du synes norske menn ser barske ut i historiebøkene kan jo kanskje ha mer å gjøre med a) man hadde ikke noe annet valg enn å være barsk for å overleve på den tiden, og b) mannsidealet har forandret seg i samfunnet og kanskje aller mest c) du lever i denne samtiden og ser hvordan menn er nå, du vet ikke hvordan alle menn var eller så ut for 100 år siden. Om men virkelig så mer maskuline før i tiden er jeg ikke så sikker på. Hva vi vet har forandret seg i løpet av det siste årene er at norske menn har blitt hele 10 cm høyere enn de var for 100 år siden (og mer høyde er en ganske maskulin attributt vil mange si).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Skram skrev:

Jeg fant ingenting i kildene dine om at hvite og afroamerikanere hadde samme testoteronnivå på 1950-tallet og den første kilden du legger ved konkluderer med at afroamerikanere har 15% mer testosteron, ikke 20-25 (disse tallene er fra før korrigeringen). Ingen plasser det står at menn av afrikansk avstamming ikke har fått redusert testosteron-nivåer de siste årene heller.

Den siste studien du sikter til snakker ikke om afroamerikanere i det hele tatt. De mener å ha kommet fram til at testoteron-nivået er gått ned i løpet av to tiår. MEN alderen på deltakerne i denne studien har også gått noe opp fra første gang de målte til sista gang, så den reelle testosteron-nedgangen er nok ikke 15%, den er nok mindre.

Skal også nevnes at begge disse studiene har sett på menn som er type 50+, så vi vet ikke om dette kan overføres til yngre menn også.

At du synes norske menn ser barske ut i historiebøkene kan jo kanskje ha mer å gjøre med a) man hadde ikke noe annet valg enn å være barsk for å overleve på den tiden, og b) mannsidealet har forandret seg i samfunnet og kanskje aller mest c) du lever i denne samtiden og ser hvordan menn er nå, du vet ikke hvordan alle menn var eller så ut for 100 år siden. Om men virkelig så mer maskuline før i tiden er jeg ikke så sikker på. Hva vi vet har forandret seg i løpet av det siste årene er at norske menn har blitt hele 10 cm høyere enn de var for 100 år siden (og mer høyde er en ganske maskulin attributt vil mange si).

blablabla lukker ørene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Skram skrev:

Det var ikke meningen at du skulle gå i dybden her. Folk flest nøyer seg med en titteloverskrift 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonasmann

Dette tror jeg handler om innvandring og feminisme i kombinasjon. Å miste kontrollen over eget land gjennom innvandring, og miste det å føle seg trengt av ei kvinne og det å ha et arbeid med mindre status, vil naturligvis redusere ditt testosteronnivå. Det er derimot farlig å tro at lavt testosteronnivå er et tegn på bli mer kvinnelig. Faktisk er lavere testosteron nivå noe  helt annet, og gjør at menn har lettere for å ty til vold og hater mer. Et høyt testosteronnivå gir deg høyere driv til å oppnå ting og gjør deg roligere.

Dette fenomenet tror jeg også kan forklare hvorfor økonomien blir dårligere.

Endret av Jonasmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Jonasmann skrev:

Dette tror jeg handler om innvandring og feminisme i kombinasjon. Å miste kontrollen over eget land gjennom innvandring, og miste det å føle seg trengt av ei kvinne og det å ha et arbeid med mindre status, vil naturligvis redusere ditt testosteronnivå. Det er derimot farlig å tro at lavt testosteronnivå er et tegn på bli mer kvinnelig. Faktisk er lavere testosteron nivå noe  helt annet, og gjør at menn har lettere for å ty til vold. Et høyt testosteronnivå gir deg høyere driv til å oppnå ting og gjør deg roligere.

Dette fenomenet tror jeg også kan forklare hvorfor økonomien blir dårligere.

Nei du tar feil. Når en mann får barn så tar hans testo verdier et svalestup - dette er veldokumentert. Det som skjer er at menn med lave testo verdier er mindre impulsive og mindre voldelige enn menn med høye testo verdier. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonasmann
2 minutter siden, WubWub skrev:

Nei du tar feil. Når en mann får barn så tar hans testo verdier et svalestup - dette er veldokumentert. Det som skjer er at menn med lave testo verdier er mindre impulsive og mindre voldelige enn menn med høye testo verdier. 

Er ikke en voldelig hatefull mann, med lavere ønske om å oppnå ting, akkurat det kvinner ønsker? Det gjør at de vil beskytte seg selv og henne i større grad, han vil ikke forlate henne for å oppnå noe "bedre" osv.

Mange ønsker å gå bort fra den tanken av menn blir mer voldelig av testosteron. Det er sant at testosteronnivå øker når en mann sloss, men det er ingen tegn på at generelt høyt testosteronnivå øker voldelighet. Faktisk gjør det en mann roligere.

Endret av Jonasmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Skallmann skrev:

Er dette hvit selvforakt?

Nei jeg elsker meg selv og hudfargen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt ha mye å gjøre med en kombinasjon av mindre fysisk og "actionfylt" hverdag, samtidig som jeg vil tro man også blir påvirket av et klima som stadig angriper (hvite) menns seksualitet og omgangsform. At dette rammer mørke og hvite forskjellig er i såfall ikke så veldig rart, gitt at det både er skille mellom etnisiteter i arbeidsmarkedet og i mange tilfeller et større fokus på å "ta" hvite menn. Hvor reellt det hele er vet jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...