AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #1 Skrevet 17. februar 2017 Niesen min fyller 3 år om noen uker, og vi er invitert i besøk. Men jeg har ikke lyst av to grunner: For det første er det veldig langt å kjøre når vi må dra fredag etter jobb, og reise hjem søndag ettermiddag. Det er 3,5 timer hver vei. Det blir også noen kroner som blåses vekk på ferger og bompenger og drivstoff. Det blir hektisk og slitsomt, og vi skal ha en hektisk og slitsom helg før dette også. For det andre: vi er etter hvert litt smådesperate prøvere, og jeg har EL akkurat den helgen. Når vi da blir innlosjert vegg i vegg med mine foreldre på landstedet deres, blir det ikke mye sengehygge... (mannen får hetta og potensproblemer, og jeg er ikke akkurat keen på å holde på når sengen knirker så høyt at de garantert hører det...). Det er ikke andre overnattingsmuligheter i nærheten, og det hadde uansett blitt sett rart på oss om vi ikke ville bo der. Er jeg veldig kjip om jeg ikke kommer? Jeg er eneste tante på min side, og på andre siden er det bare en onkel.. Hun skal selvsagt få gave, den kan jeg jo bare sende oppover med foreldrene mine. Anonymkode: ae2f3...1c5
Gjest Catalina Culès Skrevet 17. februar 2017 #2 Skrevet 17. februar 2017 Passer det ikke, så passer det ikke.
Gjest Magnifiq Skrevet 17. februar 2017 #3 Skrevet 17. februar 2017 Jeg hadde nok dratt, men folk er forskjellig. Bare husk på det når du selv sitter der og steller i stand til selskap for barnet ditt, og de ikke kommer fordi det er så stressende.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #4 Skrevet 17. februar 2017 Jeg har aldri vært vant til at folk reiser så langt for en bursdag, så for meg hadde det vært helt naturlig å takke nei. Hadde vært noe annet om det var dåp eller konfirmasjon. Anonymkode: 0923e...437 34
Mearrasámi Skrevet 17. februar 2017 #5 Skrevet 17. februar 2017 Du bestemmer selv. Om du ikke drar så kan du ikke komme her og klage etterpå når du sitter der med en liten en og lurer på hvorfor familien din ikke kommer på besøk når du skal arrangere feiringer for din lille. 16
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #6 Skrevet 17. februar 2017 3 minutter siden, Magnifiq skrev: Jeg hadde nok dratt, men folk er forskjellig. Bare husk på det når du selv sitter der og steller i stand til selskap for barnet ditt, og de ikke kommer fordi det er så stressende. Det er ikke stresset som er hovedproblemet. Det er at jeg blir eldre og eldre, og vi er fremdeles ufrivillig barnløse, og jeg har ikke lyst til å kate bort en prøveperiode. Spesielt ikke siden mannen reiser litt i jobben, og kommer til å være vekke neste prøveperiode etter denne igjen.. OM vi er så heldige at vi klarer å få barn en dag, så kommer jeg ikke til å invitere til bursdag og forvente at folk skal reise 3,5 timer hver vei for å komme. Da inviterer jeg heller når de uansett skal komme til byn, eller spør på forhånd om det passer dem å komme en helg, og så inviterer den helgen. Det er de som har valgt å flytte så langt vekk at alle som skal komme i besøket må reise i timesvis for å komme, da kan de ikke regne med at alle kan komme hver gang, tenker nå jeg. Anonymkode: ae2f3...1c5 19
chouette Skrevet 17. februar 2017 #7 Skrevet 17. februar 2017 Ville strukket meg langt for å få det til. Må dere bli til søndag da? Er det en mulighet å dra hjem lørdagen og få tid til prøving også? 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #8 Skrevet 17. februar 2017 Akkurat nå, Mearrasámi skrev: Du bestemmer selv. Om du ikke drar så kan du ikke komme her og klage etterpå når du sitter der med en liten en og lurer på hvorfor familien din ikke kommer på besøk når du skal arrangere feiringer for din lille. Det kommer jeg da heller ikke til å gjøre... Jeg ser ikke hvorfor du tror jeg kommer til å gjøre noe slikt. Anonymkode: ae2f3...1c5 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #9 Skrevet 17. februar 2017 Akkurat nå, toothfairy skrev: Ville strukket meg langt for å få det til. Må dere bli til søndag da? Er det en mulighet å dra hjem lørdagen og få tid til prøving også? Nei, besøket blir om lørdagen, og det går ikke ferger seint på kvelden... Vi er nødt til å reise om fredagen og reise hjem om søndagen. Anonymkode: ae2f3...1c5 4
JegErMeg Skrevet 17. februar 2017 #10 Skrevet 17. februar 2017 Snakk med søsteren/broren din og vær ærlig, jeg vil tro hun skjønner. Si at dere skal komme ei anna helg, gjerne forslå dato med en gang. Det bruker å hjelpe når man må avlyse:-) 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #11 Skrevet 17. februar 2017 Akkurat nå, JannikeErMEg skrev: Snakk med søsteren/broren din og vær ærlig, jeg vil tro hun skjønner. Si at dere skal komme ei anna helg, gjerne forslå dato med en gang. Det bruker å hjelpe når man må avlyse:-) Vi vil ikke fortelle folk om prøvingen, så å fortelle rett ut hvorfor vi ikke kommer er ikke aktuelt. Vi kommer uansett oppover i påsken, men det er jo en god stund til, da... Jeg tenker vel også litt at om det hadde vært fryktelig viktig for dem at alle kom, så hadde de enten spurt folk på forhånd om når det passet, eller så hadde de kommet til byn for å feire (siden alle som er invitert bor i samme by, og det er de som har valgt å flytte langt ut i hutteheita). Anonymkode: ae2f3...1c5 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #12 Skrevet 17. februar 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri vært vant til at folk reiser så langt for en bursdag, så for meg hadde det vært helt naturlig å takke nei. Hadde vært noe annet om det var dåp eller konfirmasjon. Anonymkode: 0923e...437 Ja, hadde det vært konfirmasjon, dåp, rund dag, etc, hadde jeg absolutt dratt. Men når det er en 3-årsdag, er det virkelig forventet at folk skal bruke en hel helg på det, med rundt 1000 kr i reiseutgifter? Anonymkode: ae2f3...1c5 11
Skogsprinsessa Skrevet 17. februar 2017 #13 Skrevet 17. februar 2017 Bli hjemme med god samvittighet ☺ Jeg hadde ALDRI forventet at noen 3,5 timer unna hadde kommet på bursdagen ☺ Vi har onkel og tante 4 timer unna, har aldri slått meg å invitere de en gang 🙃 24
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #14 Skrevet 17. februar 2017 1 minutt siden, Skogsprinsessa skrev: Bli hjemme med god samvittighet ☺ Jeg hadde ALDRI forventet at noen 3,5 timer unna hadde kommet på bursdagen ☺ Vi har onkel og tante 4 timer unna, har aldri slått meg å invitere de en gang 🙃 Jeg er tante til en gjeng med herlige småtroll som bor 6 timers kjøring unna meg, på stedet der jeg kommer fra. Drar hjem til feiringer om jeg kan, og kan jeg ikke så er det ingen sure miner for det. Men jeg hadde blir lei meg om jeg ikke hadde blitt invitert fordi de til det for gitt at jeg ikke kunne komme 😊 Anonymkode: 154af...feb 7
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #15 Skrevet 17. februar 2017 Jeg hadde dratt. Anonymkode: 32a91...19e 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #16 Skrevet 17. februar 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, hadde det vært konfirmasjon, dåp, rund dag, etc, hadde jeg absolutt dratt. Men når det er en 3-årsdag, er det virkelig forventet at folk skal bruke en hel helg på det, med rundt 1000 kr i reiseutgifter? Anonymkode: ae2f3...1c5 Vet ikke hva din familie forventer, men jeg kjenner ingen som forventer det i alle fall. Anonymkode: 0923e...437 4
Outlander Skrevet 17. februar 2017 #17 Skrevet 17. februar 2017 Holder med å sende en gave til niesen din med en fin skrevet kort som si hvor glad du er i henne. Holder massevis. 2
Blackbird Skrevet 17. februar 2017 #18 Skrevet 17. februar 2017 Si at det passer dårlig denne helgen. Foreslå en annen helg dere kan komme på besøk. 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #19 Skrevet 17. februar 2017 Jeg hadde ikke hatt dårlig samvittighet for dette, altså! Vi har aldri invitert tanter og onkler oppover til våre barns bursdager, eller besteforeldre som bor langt unna. Her feires barnebursdager med venner fra barnehagen, og kanskje vi inviterer noen vennepar med barn på middag og har en ekstrafeiring. Jeg hadde aldri trodd at folk reiser land og strand rundt for en treårsdag, om det ikke var noe VELDIG spesielt. Anonymkode: 3b109...7f1 6
Rainbow Skrevet 17. februar 2017 #20 Skrevet 17. februar 2017 3.5 timer hver vei? Hadde jeg aldri gjort. Bli hjemme, si det er litt for langt denne gangen. Men hvis du har nær kontakt med jenta kan du jo skype med henne eller noe, og i alle fall sende gave! Og lykke til med prøvingen! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå