AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #1 Skrevet 17. februar 2017 Utenom jule og bursdagsgaver. Er du så opptatt av gudbarnet ditt at du ville satt pris på om mor og far opprettet en egen Facebook gruppe kun for gudforeldre når det ellers snappes og legges ut videoer på fb generelt? Rart spm kanskje.. hehe. Jeg er både tante og gudmor og gir de såklart oppmerksomhet. Men sånn i overkant intressert ville jeg ikke trodd/forventet andre var ovenfor mitt barn. Anonymkode: 46c97...082
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #2 Skrevet 17. februar 2017 Nå har jeg takket resolutt nei når jeg har blitt bedt om å være fadder, ettersom jeg ikke er kristen. Men jeg må si det høres utrolig merkelig ut om folk skulle opprette facebookside for faddere... Jeg er vant til at faddere kun stiller opp i kirken under selve tvangskristningen, og that's it. Jeg hadde aldri hørt om faddere som gjorde noe mer enn det før jeg snublet over kg. Anonymkode: 4e960...a04 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #3 Skrevet 17. februar 2017 Jeg er fadder, men ikke kristelig. jeg prøver å følge opp så godt det lar seg gjøre, har ungen på overnatting og hjelper til når foreldre trenger det. Når jeg har ungen, snakker vi veldig mye om det å være god og snill, lære å være snill, si takk. Snakker mye om vennskap og hvordan man skal være, si ifra til en voksen hvis noen er stygge og ikke gjøre igjen. Snakker ikke om Gud, da jeg ikke kan noe om det. Jeg elsker ungen og kommer til å være der for den hele mitt liv, alltid! Anonymkode: 2d197...dd4
makkapakka Skrevet 17. februar 2017 #4 Skrevet 17. februar 2017 (endret) Vi går i kirka hver søndag, enten de vil eller ikke og uansett alder. NOT Og ikke har jeg sett noe til fadderene til mitt barn heller.... Endret 18. februar 2017 av makkapakka 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #5 Skrevet 17. februar 2017 Jeg bor langt fra barnet jeg er gudmor for og ser ikke barnet så veldig ofte. Gir presanger til barnet, men ikke søsknene (slektninger det ikke ville vært naturlig å gi gave), men ellers prøver jeg å ikke gjøre så mye forskjell på dem. Er ikke så vanlig i min familie å gjøre mye utav det å være fadder, så jeg fant ikke ut hvem som var mine faddere før de holdt tale i konfirmasjonen min. Foreldrene mine er faddere til flere barn, også barn av venner. Vet det er opprettet facebookgruppe for fadderne til det ene barnet, og de har bilder av to av barna i stua (ramme og bilde kom på initiativ fra foreldrene til fadderbarna). Virker som det er opp til foreldrene til fadderbarnet hvor mye som skal gjøres utav det å være fadder. Anonymkode: 7797c...8f5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #6 Skrevet 18. februar 2017 Jeg vet ikke en gang hvem som er gudforeldrene mine. hahah! Aldri tenkt noe over det egentlig Anonymkode: a672e...956 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #7 Skrevet 18. februar 2017 Jeg er selv gudmor, og har jo dette til mine barn. Vi gjør ingenting spesielt ut av det, og det passer meg bra, da jeg ikke er vant med det fra min egen familie. Ingen press for oppfølging eller gaver. Men jeg vet at de vi valgte til faddere, alltid vil være i vår omgangskrets, og vil steppenimn hvis noe skjer. Anonymkode: ca43f...6e7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #8 Skrevet 19. februar 2017 Vi ser vårt fadderbarn alt fra en til fem ganger i uken. Som regel er vi sammen med henne og foreldrene på lørdag formiddag. Hun er deres eneste barn og vi har ikke barn selv, og vi er nære venner med foreldrene. Vi gjør mye sammen. Hytteturer, sydentur, ski, kafé, middag, bursdager, går tur, parken, svømmehallen, passer henne. Hun får gave fra oss til bursdag og jul, noe til ca 500 kroner. Påskeegg, sommerferiepenger, bygaver og av og til lørdagsgodt eller aktiviteter som malebok, klistermerker eller leire når vi drar på tur sammen. Foreldrene hennes sender ofte bilder og filmer på snap/melding. Hun lager mye pynt og tegninger i barnehagen til oss. Av og til sender hun snap selv eller ringer oss. Ja, vi er nok over the top når det kommer til å være faddere. Men alle fem er veldig fornøyde med sånn som det er. Anonymkode: e2818...1a0 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #9 Skrevet 19. februar 2017 Gudforeldre er jo bare tull uansett. Det er ikke sånn at gudforeldre får ansvaret for barnet og foreldrene dør, selv om sjokkerende mange tror at det er slik. Det er kun en verdiløs tittel. Anonymkode: 37960...cf4 1
Alice123 Skrevet 20. februar 2017 #10 Skrevet 20. februar 2017 Jeg har aldri hørt at faddere gjør noe ut av å være fadder, bortsett fra i selve dåpen. Selv vet jeg ikke hvem mine faddere er (kirkedåp).
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #11 Skrevet 21. februar 2017 Han får egen gave av meg til jul og bursdag (er sønn av en nær slektning, så han får også gave av mamma og pappa som jeg blir skrevet på, da jeg også står på gaven til lillesøster). Jeg passer både han og lillesøster av og til, kommer på besøk, tar dem med på kino og slikt. Vi sees fra en gang i uka til noen ganger i måneden, alt ettersom. Har også av og til blitt med på tilsetninger arrangert av barnehagen når foreldrene har vært utilgjengelige. Er utrolig glad i ham Anonymkode: c7e04...12e
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #12 Skrevet 22. februar 2017 Har blitt spurt om å være gudmor tre ganger og takket nei hver gang. Er ikke interessert i forpliktelser for andres barn v Anonymkode: 0b904...b7d 1
exictence Skrevet 22. februar 2017 #13 Skrevet 22. februar 2017 På 17.2.2017 den 13.21, AnonymBruker skrev: Er du så opptatt av gudbarnet ditt at du ville satt pris på om mor og far opprettet en egen Facebook gruppe kun for gudforeldre når det ellers snappes og legges ut videoer på fb generelt? Nei På 17.2.2017 den 13.21, AnonymBruker skrev: Rart spm kanskje.. hehe. Jeg er både tante og gudmor og gir de såklart oppmerksomhet. Men sånn i overkant intressert ville jeg ikke trodd/forventet andre var ovenfor mitt barn. Anonymkode: 46c97...082 Enig med deg. Det hadde ikke jeg heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå