Gå til innhold

Har min mann downs syndrom?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har vert i lag med mannen min i 2 år, men jeg har opplevd noe merkelig i det siste. Han har manglende sosiale antenner, ekstremt lav intelligens, vansker med å utføre de fleste gjøremål, får ikke kjøre bil, har et ganske "downs" lignende utseende og har tydelig talevansker. Selv er jeg advokat og arbeider generelt ganske mye. Før tenkte jeg ikke noe særlig over disse karakteristikkene, men nå har jeg begynt å lure. Har jeg vært med en mann med downs hele denne tiden?

Anonymkode: 5ce0b...6a0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, perplexed skrev:

Hei troll :alice:

Hvor frekk går det an å bli. De to siste dagene har ei kvinne begynt å lurt på om hun var i lag med en med asbergers og ei har lurt på om hun var i lag med en med autisme. Da må da jeg være velkommen og.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du forklare litt mer? 

Hvorfor får han ikke lov å kjøre bil?

Anonymkode: ce826...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor frekk går det an å bli. De to siste dagene har ei kvinne begynt å lurt på om hun var i lag med en med asbergers og ei har lurt på om hun var i lag med en med autisme. Da må da jeg være velkommen og.

Det går an å bli veldig frekk :) Såpass frekk at man antyder at man kan ha vært sammen med et menneske i to år uten å oppdage at de har en kromosomfeil som fører til et helt særegentutseende. Hvis du er blind og døv så er du riktignok unnskyldt.

Anonymkode: 2920b...939

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner et par folk som faktisk kan ha en down sydrom utseende, og litt talefeil på den ene personen. Men tror ikke det er noe downs i bildet for å si det sånn :) 

Hun ene jeg vet om drekker osv, men hun har litt downsutseende-og har litt talefeil, vet ikke om hun er intiligent da, men hun er ikke stokk dum liksom.

Kan det være at noen kan ha downs i veldig liten grad og stor grad? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det mulig å ikke vite at vedkommende har down? Å så på to år? Nei det tror jeg ikke på. 

Anonymkode: bf7e9...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å faktisk svare her. Ja, det er forskjellige grader av Down syndrome. Og det er stor forskjell mellom tyngst belastet og lettest belastet. Men likevel så vil en voksen med en "lett" utgave av Down Syndrome være så karakteristisk mentalt og fysisk utviklingshemmet at jeg kan ikke se for meg at ett oppegående menneske som har nok mental kapasitet til å bli advokat kan overse dette i 2 år. 

Punktum. 

Anonymkode: 8874a...f33

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tar ikke to år å se at en person har downs syndrom. 

Anonymkode: 9314a...def

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du forklare litt mer? 

Hvorfor får han ikke lov å kjøre bil?

Han ble bedømt av legen til å ikke være i stand til å kjøre bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vet vi hvor du har fått idéen til tråden fra. :laugh:

Anonymkode: 293b6...70f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vr ganske oppriktig med spørsmål om min mann har aspergers, ettersom at diagnosen først ble vanlig å stikke fra 90-tallet. Da var min mann 18... Han har alltid vært annerledes.  

Jeg skjønnet poenget ditt med tråden, men jeg var faktisk oppriktig og lurer på hva som er galt med min mann og om jeg ble ikke har sett det før jeg faktisk trenger han til å være far og ektemann. 

Du er teit :P 

Anonymkode: 9018f...959

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han ble bedømt av legen til å ikke være i stand til å kjøre bil.

Fordi?

Anonymkode: 2920b...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men herregud da. Det er jo stor forskjell på downs, asbergers og autisme. De to siste nevnte vises jo gjerne ikke utenfor, så man kan fint ikke finne ut at kjæresten har asbergs eller autisme før etter to år i et forhold. Men hvis du sier at han har et downs lignende utseende og har talevansker, må du da vel ha tenkt tanken før? Hjelpes meg. 

Anonymkode: 269e2...34e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...