Gå til innhold

Plutselig lav utbetaling av uføretrygd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk plutselig utbetalt bare 670kr i uføretrygd. Ingen varsel i posten eller noe. Er det andre som har fått det denne mnd, eller kan det være noe etteroppgjør som er utbetalt og at trygden faktisk ikke er kommet enda denne mnd?

Anonymkode: d5439...676

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært kluss med uføreutbetaling denne mnd. Les mer på nav.no eller ring de for nærmere beskjed.

Anonymkode: 392fa...ff9

• Liker 1
Skrevet

Har lest at det hadde blitt tull med skattekortene på mange uføretrygdede nå, så kanskje det er etterbetalt det som ble feil i januar? 

PS. Kan jeg få spørre om noe? Kommer uføretrygden siste virkedag før 20.feb? Altså at den vil komme idag? (Første gangen jeg skal få det utbetalt...)

Anonymkode: 683a0...179

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært kluss med uføreutbetaling denne mnd. Les mer på nav.no eller ring de for nærmere beskjed.

Anonymkode: 392fa...ff9

Ok, fant ingen info om dette når jeg var på nav.no, men da satser jeg på at de kommer etterhvert! Kjente jeg fikk litt angst av den lave utbetalingen.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lest at det hadde blitt tull med skattekortene på mange uføretrygdede nå, så kanskje det er etterbetalt det som ble feil i januar? 

PS. Kan jeg få spørre om noe? Kommer uføretrygden siste virkedag før 20.feb? Altså at den vil komme idag? (Første gangen jeg skal få det utbetalt...)

Ofte har den gjort det, men slettes ikke alltid.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, fant ingen info om dette når jeg var på nav.no, men da satser jeg på at de kommer etterhvert! Kjente jeg fikk litt angst av den lave utbetalingen.

Logg deg inn på nav.no og søk opp utbetalinger,  der står beregningen.

Skrevet

Hvis man ringer 55553333 er det ofte at de har lagt inn talebeskjed om hva som er feil. Så, jeg gjorde det for deg jeg :P De sier dette: "Hvis du har fått for lite utbetalt i uføretrygd, kan det være fordi du har fått grunn og hjelpestønad, ikke uføretrygd. Uføretrygden blir utbetalt som normalt på mandag."

• Liker 4
Skrevet

Står på nyheter at uføretrygden ble utbetalt tidligere enn normalt. Denne informasjonen var lagt ut i går, men går ikke å trykke seg inn på den, da finnes ikke siden. 

Vil jo tro at om det er noen grunn til at det ikke skal utbetales, så får man varsel??

Skrevet

Jeg fikk uføretrygden på konto i går, vanlig sum.

Anonymkode: 297ed...f55

• Liker 1
Skrevet

Hvis man ringer 55553333 er det ofte at de har lagt inn talebeskjed om hva som er feil. Så, jeg gjorde det for deg jeg :P De sier dette: "Hvis du har fått for lite utbetalt i uføretrygd, kan det være fordi du har fått grunn og hjelpestønad, ikke uføretrygd. Uføretrygden blir utbetalt som normalt på mandag."

Takk! Da er det grunnstønaden som er utbetalt. Godt å vite! 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Står på nyheter at uføretrygden ble utbetalt tidligere enn normalt. Denne informasjonen var lagt ut i går, men går ikke å trykke seg inn på den, da finnes ikke siden. 

Vil jo tro at om det er noen grunn til at det ikke skal utbetales, så får man varsel??

Hva står det inne på din side på dine utbetalinger da? Står fortsatt summen tilhørende uføretrygd på "kommende utbetalinger"? Det gjør den på min. 

• Liker 1
Skrevet

Det er noe feil med utbetalingene fikk jeg bekreftet fra NAV. Venninna mi fikk også bare 670 kr

Anonymkode: 98326...7a4

Skrevet

Resten kom på konto senere på dagen. 

Skrevet
På 18.2.2017 den 16.04, AnonymBruker skrev:

Resten kom på konto senere på dagen. 

Jeg fikk også fredag. Med den bankkjøringen rundt 13-14. 

Skrevet

Takk, jeg lurte på om det var bare min utbetaling som det var noe tull med. Gått med hjertet i halsen hele helgen omtrent, skal tross alt betale boliglån i morgen. Men sjekket nå og alt var i orden.

Anonymkode: 8b2bf...c37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...