Ivar J Skrevet 10. desember 2004 #1 Skrevet 10. desember 2004 "Jeg trenger å få sove!! Jeg er ikke frisk, bl. a. har jeg en (.......) som jeg tar cellegift for hver eneste dag. Denne forverres av stress!! JEG HAR IKKE FÅTT SOVE MER ENN 5-6 NETTER PÅ 14 MÅNEDER (MED UNNTAK AV I SOMMER), grunnet radiatorstøyen i (....) trygdebolig. JEG KAN IKKE SITTE HER OG VENTE PÅ EN AVGJØRELSE SOM DRØYER. Jeg må få sove nå!! Jeg tenker på selvmord! Nå er det 10 dager siden legen min skrev en attest på at jeg trenger meget snarlig å få sove. Ingenting er blitt gjort så langt. Nå har jeg slitt med dette i 14 måneder. Jeg trenger hjelp NÅ." Sitat fra en mail til meg. Som folkevalgt er jeg også ombud, og jeg tar gjerne tak i denslags saker. Denne saken er en konsekvens av at Boligbygg etter flere måneder ikke har klart å rydde opp i vedvarende støy fra radiatorene i trygdeboligen. Byråd Grete Horntvedt er en av Høyres dyktigste byråder. Før helga skrev hun til meg: "Takk for e-post av 02.12.04 vedrørende radiatorstøy i (....) trygdebolig. Da jeg ble oppmerksom problemet, ba jeg om at dette ble løst. Både min byrådsavdeling og Boligbygg Oslo KF er engasjert i saken. Svar på ditt spørsmål vil komme så snart vi har fått en redegjørelse fra Boligbygg." Beboerne i den aktuelle trygdebolig kan være trygg på at jeg holder i saken til den er løst. Vi kan ikke ha det sånn! Noen tar et personlig ansvar når kommunen svikter. Fredag kom følgende mail fra trygdeboligbeboeren, under overskriften "Hurra": "BU-leder (....) ringte meg nettopp og tilbyr meg å bo på xxx hotell til mandag!!" Det vil ikke overraske meg om BU-lederen betaler dette av egen lomme.
Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2004 #2 Skrevet 11. desember 2004 Dette innlegget ble for langt og innviklet for meg... (men jeg er jo en slank sexy dame så det gjør vel ikke noe?)
Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2004 #3 Skrevet 11. desember 2004 Håper det blir greit for deg Ivar J og at du får sove godt i fremtiden. Ønsker deg lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2004 #4 Skrevet 11. desember 2004 Håper det blir greit for deg Ivar J og at du får sove godt i fremtiden. Ønsker deg lykke til! Leste innlegget en gang til da jeg ble litt forvirret av innlegget jeg har sittert. Kanskje Dragon også er litt blond og sexy :oops: Beklager at det var et dumt og forferdelig flåsete innlegg jeg skrev først her. Når jeg nå har lest det en gang til så skjønner jeg poenget og jeg synes det er fantastisk flott att noen tar ansvar. Egentlig mener jeg at det er en selvfølge at det blir ryddet opp i slike saker, men ansvarsfraskrivelsen i det offentlige er mildt sagt stor! Likevell HURRA for BU-lederen deres :dagensrose:
Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2004 #5 Skrevet 11. desember 2004 Leste innlegget en gang til da jeg ble litt forvirret av innlegget jeg har sittert. Kanskje Dragon også er litt blond og sexy Feil, jeg er mørk og sexy Bra du inrømmet at ditt innlegg var flåsete for det har du så absolutt rett i at det var:)
Blomsterenka Skrevet 11. desember 2004 #6 Skrevet 11. desember 2004 Vel, du er ikke alene, det er mange der ute, og "helse-norge" er kun ren propaganda. Kontakt fattighuset.no, de har jurister som kan hjelpe deg gjennom mølja. "Jeg trenger å få sove!! Jeg er ikke frisk, bl. a. har jeg en (.......) som jeg tar cellegift for hver eneste dag. Denne forverres av stress!! JEG HAR IKKE FÅTT SOVE MER ENN 5-6 NETTER PÅ 14 MÅNEDER (MED UNNTAK AV I SOMMER), grunnet radiatorstøyen i (....) trygdebolig. JEG KAN IKKE SITTE HER OG VENTE PÅ EN AVGJØRELSE SOM DRØYER. Jeg må få sove nå!! Jeg tenker på selvmord! Nå er det 10 dager siden legen min skrev en attest på at jeg trenger meget snarlig å få sove. Ingenting er blitt gjort så langt. Nå har jeg slitt med dette i 14 måneder. Jeg trenger hjelp NÅ." Sitat fra en mail til meg. Som folkevalgt er jeg også ombud, og jeg tar gjerne tak i denslags saker. Denne saken er en konsekvens av at Boligbygg etter flere måneder ikke har klart å rydde opp i vedvarende støy fra radiatorene i trygdeboligen. Byråd Grete Horntvedt er en av Høyres dyktigste byråder. Før helga skrev hun til meg: "Takk for e-post av 02.12.04 vedrørende radiatorstøy i (....) trygdebolig. Da jeg ble oppmerksom problemet, ba jeg om at dette ble løst. Både min byrådsavdeling og Boligbygg Oslo KF er engasjert i saken. Svar på ditt spørsmål vil komme så snart vi har fått en redegjørelse fra Boligbygg." Beboerne i den aktuelle trygdebolig kan være trygg på at jeg holder i saken til den er løst. Vi kan ikke ha det sånn! Noen tar et personlig ansvar når kommunen svikter. Fredag kom følgende mail fra trygdeboligbeboeren, under overskriften "Hurra": "BU-leder (....) ringte meg nettopp og tilbyr meg å bo på xxx hotell til mandag!!" Det vil ikke overraske meg om BU-lederen betaler dette av egen lomme.
Ivar J Skrevet 12. desember 2004 Forfatter #7 Skrevet 12. desember 2004 Vel, du er ikke alene, det er mange der ute, og "helse-norge" er kun ren propaganda. Kontakt fattighuset.no, de har jurister som kan hjelpe deg gjennom mølja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå