AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #1 Skrevet 16. februar 2017 Tenker du at slike folk er "mindre verdt" pga de støtter pelsindustrien? Anonymkode: 11b60...d45
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #2 Skrevet 16. februar 2017 Nei. Har ikke pels selv, da. Anonymkode: 89098...38e 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #3 Skrevet 16. februar 2017 Ja, jeg avskyr dem. Anonymkode: f0c44...374 25
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #4 Skrevet 16. februar 2017 Synes ikke de er mindre verdt - synes derimot at de er DUM!! Anonymkode: 51862...a92 14
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #5 Skrevet 17. februar 2017 Ja, det gjør jeg. Kan forstå de som har arvet pelsen, men samtidig kan jeg ikke forstå at de klarer å gå med den selvom. Anonymkode: 55212...220 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #6 Skrevet 17. februar 2017 Jeg tenker at de har mindre innsikt/ bryr seg mindre om ting som ikke omhandler dem selv. Så enten egoistisk eller litt mindre smart. Anonymkode: 57bbf...f48 19
Blålys Skrevet 17. februar 2017 #7 Skrevet 17. februar 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker du at slike folk er "mindre verdt" pga de støtter pelsindustrien? Anonymkode: 11b60...d45 "Slike folk" er jo et helt håpløst utgangspunkt. Er slike folk som kler seg i fleece også mindre verdt enn de som går i ullgenser? Hvorfor ikke heller forsøke å få kunnskap om hvordan pels produseres. 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #8 Skrevet 17. februar 2017 Nei, jeg respekterer at endel folk ikke har den samme meningen som jeg når det kommer til pels Anonymkode: d79a0...82b 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #9 Skrevet 17. februar 2017 Jeg synes ikke de er mindre verdt som mennesker, men jeg mister respekten for dem. Anonymkode: c1909...1d4 8
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #10 Skrevet 17. februar 2017 1 time siden, Blålys skrev: "Slike folk" er jo et helt håpløst utgangspunkt. Er slike folk som kler seg i fleece også mindre verdt enn de som går i ullgenser? Hvorfor ikke heller forsøke å få kunnskap om hvordan pels produseres. Ååå jeg tror de fleste i Norge veit hvordan pels produseres. Så den diskusjonen er det ingen vits i å ta en gang. Anonymkode: 00720...a44 11
perplexed Skrevet 17. februar 2017 #11 Skrevet 17. februar 2017 Jeg tenker de er mindre intelligente, det tenker jeg også om alle som kjøper latterlig dyre merkeklær. De har et ekstremt behov for å vise seg frem, og driter i hvilken skade de påfører så lenge de får gjort nettopp det. 11
Suppetuppe Skrevet 17. februar 2017 #13 Skrevet 17. februar 2017 (endret) Nei, ikke mindre verdt. Men jeg syns jakkene de bærer er ekle... og jeg syns det er flaut at "alle" har den samme jakka. Hadde ikke pels vært på moten, hadde ikke så mange gått med det heller. Så jeg tenker litt ned om dem som føler det er nødvendig å gå med et dødt dyr rundt nakken for å føle seg bedre. Syns rett og slett det er ekkelt. Syns syns på dem som føler seg bedre av å slenge ut 8000 for ei jakke. Og jeg blir trist, sint og flau over argumenter om at "pels er nødvendig i kulde" for det er tull. Også klarer jeg faktisk heller ikke å forstå hvordan de lan lukke øynene for det som skjer i næringen? Jeg klarer ikke forstå hvordan de rettferdiggjør at disse dyrene lider? De kaller de verste bildene propaganda, men sannheten er jo at det skjer og det er bare toppen av kransekaka. Jeg forstår ikke hvordan noen syns det er greit å putte "ville" dyr som har instinkter til å grave, løpe, jakte og til og med svømme (mink har svømmehud mellom tærne) i små, triste bur? Uansett hvor mye mat og stell de får; de lever et sinnsykt trist liv, hvor de aldri får utløp for sine naturlige behov. Født i fangenskap eller ei, spiller ingen rolle.. de har instinktene og behovene på plass. Så enten er de faktisk dumme fordi de ikke forstår hva slags lidelse de støtter, eller så er de egoistiske. Syns ingen mennesker er mindre verd for valgene de tar, men jeg sliter veldig med å forstå tankegangen deres. Har mer respekt for de som sier rett ut at de ikke bryr seg om dyrene, enn som sier at de elsker dyr, men "pelsdyrfarmene i Norge er jo faktisk veldig strenge på dyrevelferd osv"... Sånne ting er bare flaut å si. Syns ikke Canada goose med sine "skadedyr-pelskrager" er bedre, bare for å få sagt det og. En ting er at dette er ville dyr som lever fritt før de blir fanget .. men de bruker fangstmetoder som er så grusomme at det er forbudt i Norge... og det burde si mye! Men nå har jeg heller aldri følt på det presset om å ha dyre merkeklær, dyr jakke, dyr ballkjole osv for å bli populær. Jeg ble som regel godt likt for min positive holdning og mitt gode humør uansett. Tror nok det er mange som føler press til å kjøpe ekte pels fordi de populære bruker det. Også blir jo dagens unge sinnsykt påvirket av disse bloggerne også.. Veldig trist at samfunnet har blitt sånn. Endret 17. februar 2017 av Suppetuppe Stavefeil 6
Gjest Catalina Culès Skrevet 17. februar 2017 #14 Skrevet 17. februar 2017 Ser ikke ned på de, men kan ikke forstå at de vil gå rundt med et dyre lik på seg. I mine øyne er det makabert.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #16 Skrevet 17. februar 2017 Ja, det gjør jeg. Tenker at det er veldig enkle mennesker med lav tankevirksomhet og liten evne til empati. Anonymkode: 55c76...8d6 8
Gjest Gaea Skrevet 17. februar 2017 #17 Skrevet 17. februar 2017 Vet ikke helt, litt kanskje. Tenker jo innerst inne at de må være en smule egoistiske, eventuelt ha levd under en stein uten å ha fått med seg noe som helst. Men tror egentlig det er så godt som umulig å ikke ha fått med seg hvor jævlig industrien er, i beste fall har man fått med seg at det er mye drama rundt det og så bevisst valgt å ikke tilegne seg noe mer informasjon fordi man ikke gidder (og det blir jo litt egoistisk igjen, egentlig)..
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #18 Skrevet 17. februar 2017 Nei, overhodet ikke. En viss respekt for at de ikke er politisk korrekte. Og at de ikke tilhører kvinnene som er dyreforkjempere, som ofte er litt enkle (ikke FORDI de er dyreforkjempere, men fordi det av en eller annen grunn er en gruppe som tiltrekker seg kvinner som ikke forstår seg på politikk generelt og vil ha en enkel kampsak). Anonymkode: 04e77...4a7 6
etnavn Skrevet 17. februar 2017 #19 Skrevet 17. februar 2017 (endret) De som er imot pels er hyklere og dobbeltmoralister. Med mindre de da samtidig er vegetarianere/veganere uten sminke og hår/kroppsprodukter som er testet på dyr og barn i uland, og forøvrig laget av dyr og barn, ikke bruker perlesmykker fra de stakkars utrydningstruede muslingene som forøvrig også er hentet opp av barnearbeidere, og som lager sine egne klær som kun er framstilt av ulla fra en feit og fornøyd frittgående sau, som de selvsagt har gåendes i haven blandt vindmøllene og solcelleapparatene sine. Ja, sikkert. Det andre argumetet som ofte har vært brukt mot pels, foruten dyrevernsaspektet, er jo statussymbolet dette har representert. Men jeg stiger gladelig ut av diesel-mercedesen min iført arvepelsen (blårev) etter bestemor, any time, heller enn å være en dobbeltmoralistisk hykler som skriker om dyrevern og miljø og kanskje attpåtil kjører tesla. Endret 17. februar 2017 av etnavn 10
Eirams Skrevet 3. mars 2017 #20 Skrevet 3. mars 2017 Å si at det gjør dem mindre verdt som mennesker er etter min mening å dra det alt for langt. Men men jeg tenker jo at de ikke har den empatien og selvinnsikten som kjennetegner et godt menneske, for det uansett hvilke unnskyldninger de kommer med, er dette unektelig noe som gir uskyldige dyr mye lidelse. Ingen trenger å bruke pels, dette gjør de fordi de har lyst, hvorfor er det greit å oppdra dyr i bur og drepe dem så vi kan være "pene". Ganske groteskt. Om dyret blir slaktet for å lage mat er det noe helt annet, for mat trenger vi. Ingen mennesker trenger pynt, vi vil ha det! 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå