AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #1 Skrevet 16. februar 2017 Jeg hadde i en periode etter samlivsbruddet hovedomsorgen for barnet vårt. Nå har vi gått over til 50/50, og jeg mottar fremdeles dobbel barnetrygd. Jeg har meldt fra til nav om endringene. Jeg er ikke helt inne på dette med hovedomsorg, foreldreansvar, foreldrerett osv.. Nå har vi delt omsorg. Hva er det jeg sitter med i tillegg som gjør at jeg får dobbel barnetrygd? Anonymkode: c2b6f...00b
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #2 Skrevet 16. februar 2017 Ring NAV og spør. Meld fra igjen. Det er ikke alltid NAV oppfatter det, selv om det er registrert. Min venninne fikk tilbakebetalingskrav og et temmelig krasst brev, til tross for at hun hadde meldt fra. Anonymkode: b246a...06c 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #3 Skrevet 16. februar 2017 Det kan helt klart være greit å dobbeltsjekke slike ting.. Skal ringe dem i morgen. Men er det noen som kan svare på hva det er som gjør at jeg får barnetrygd og ikke far? Vi har delt omsorg, men har det noe med hovedansvar eller hovedrett å gjøre? Jeg mener vi har delt foreldrerett men foreldreansvar er jeg usikker på.. Anonymkode: c2b6f...00b
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #4 Skrevet 16. februar 2017 Vet ikke hva som gjør at du får utbetalingene, men det var likt for foreldrene mine. 50/50 samvær og mamma fikk utbetalt dobbel barnetrygd. Aldri noen som sa noe på det. De byttet på å ha skatteklasse 2. Anonymkode: 078c6...b07
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #5 Skrevet 20. februar 2017 Barnetrygden går til deg uavhengig av samværsordningen. Dersom dere har skriftlig avtale om delt bosted skal barnetrygden deles på dere begge. Far må selv søke for å få sin del. Som du beskriver det skal du ha hel barnetrygd og evt utvidet dersom du er alene. Anonymkode: 55402...b9c
Britt Banditt Skrevet 20. februar 2017 #6 Skrevet 20. februar 2017 1. Har dere delt bosted eller har du fast bosted hos deg? Delt OMSORG og delt BOSTED er ikke nødvendigvis det samme, selv om mange har delt bosted og omsorg samtidig. Det er bare hvis dere har delt bosted at far har rett på en av barnetrygdene. 2. Hvis far skal få en av barnetrygdene må dette søkes om. Hvis ikke kommer det automatisk til deg.
Sirah Skrevet 20. februar 2017 #7 Skrevet 20. februar 2017 Ring NAV og meld fra igjen i tilfelle det er en feil. Det er veldig kjedelig å få krav om og måtte betale alt tilbake selv om det ikke er din feil........ 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #8 Skrevet 20. februar 2017 På Thursday, February 16, 2017 den 21.41, AnonymBruker skrev: Jeg hadde i en periode etter samlivsbruddet hovedomsorgen for barnet vårt. Nå har vi gått over til 50/50, og jeg mottar fremdeles dobbel barnetrygd. Jeg har meldt fra til nav om endringene. Jeg er ikke helt inne på dette med hovedomsorg, foreldreansvar, foreldrerett osv.. Nå har vi delt omsorg. Hva er det jeg sitter med i tillegg som gjør at jeg får dobbel barnetrygd? Anonymkode: c2b6f...00b Nav er ikke perfekte. Mottar du noe du ikke har rett på så er du pliktig til å melde fra. Du vil få trekk i fremtidig ytelser, dersom du mottar noe du ikke skal ha, selv om feilen ligger hos Nav. Send skriftlig melding, så har du dokumentasjon på at du har meldt fra. Anonymkode: cf5fe...fd0 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #9 Skrevet 20. februar 2017 På Thursday, February 16, 2017 den 20.41, AnonymBruker skrev: Jeg hadde i en periode etter samlivsbruddet hovedomsorgen for barnet vårt. Nå har vi gått over til 50/50, og jeg mottar fremdeles dobbel barnetrygd. Jeg har meldt fra til nav om endringene. Jeg er ikke helt inne på dette med hovedomsorg, foreldreansvar, foreldrerett osv.. Nå har vi delt omsorg. Hva er det jeg sitter med i tillegg som gjør at jeg får dobbel barnetrygd? Anonymkode: c2b6f...00b Ta halvparten og overfør til far Anonymkode: 09083...dab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå