Gå til innhold

Indisk mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig glad i indisk mat, men tåler dårlig hvis maten blir for sterk. Skal lage indisk til et besøk i helgen.

Noen som vet hva som er sterkest av Tikka Masala og Tandoori....Satser på å kjøpe en av Toro sine poser.

Takker :) 

Anonymkode: d6fd6...fd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske sikker på at Tandoori i utgangspunktet er sterkere enn Tikka Masala, selv om jeg ikke tror noen av de til toro er nevneverdig sterke :)

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du birEr veldig glad i indisk mat, men tåler dårlig hvis maten blir for sterk. Skal lage indisk til et besøk i helgen.

Noen som vet hva som er sterkest av Tikka Masala og Tandoori....Satser på å kjøpe en av Toro sine poser.

Takker :) 

Du burde heller kjøpe chicken korma, det er ikke sterkt.

Anonymkode: 3138a...5a6

• Liker 2
Skrevet

Toro sin tandori er ikke sterk. Det er yndlingsretten til ungene her.

Anonymkode: f15c3...06b

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor ikke bare lage selv, uten Toro? Da bestemmer du helt selv hvor sterkt det blir. Indisk kan jo være noe av det enkleste som finnes. Saus lages av krydderblanding (disse kjøpes ferdige, eller så lager du din egen av garam masala, karri osv), som surres i litt olje i panna sammen med hakket hvitløk og ingefær, og så heller du på kokosmelk og lar det putre til det er tjukt. Så enkelt. Utover det så har du oppi de grønnsakene du vil, som gulrot, paprika, løk.. Kylling hvis du vil ha kjøtt oppi. Jeg pleier å tilsette en kartong røde linser også, for ekstra fylde. Masse fersk koriander på toppen ved servering, og ris/nanbrød/yoghurtdressing. 

Anonymkode: 6b125...425

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke bare lage selv, uten Toro? Da bestemmer du helt selv hvor sterkt det blir. Indisk kan jo være noe av det enkleste som finnes. Saus lages av krydderblanding (disse kjøpes ferdige, eller så lager du din egen av garam masala, karri osv), som surres i litt olje i panna sammen med hakket hvitløk og ingefær, og så heller du på kokosmelk og lar det putre til det er tjukt. Så enkelt. Utover det så har du oppi de grønnsakene du vil, som gulrot, paprika, løk.. Kylling hvis du vil ha kjøtt oppi. Jeg pleier å tilsette en kartong røde linser også, for ekstra fylde. Masse fersk koriander på toppen ved servering, og ris/nanbrød/yoghurtdressing. 

Anonymkode: 6b125...425

Skulle gjerne laget selv, men må ærlig innrømme at jeg er ikke særlig flink på kjøkkenet. Derfor må jeg nok ha hjelp av Toro, om gjestene skal få noe som er spiselig :spise:

Takker for tilbakemeldinger. Går nok for Tandori eller Korma :) 

Ts.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke vil lage helt fra brunnen, men likevel ha noe som er mye bedr enn toro, så anbefaler jeg Pataks Mild Curry (selges på dagligvarebutikker). Oppskrift står på glasset, men du bruner løk, har i vann, kylling og curryen, så blander du i hakkete tomater og fløte. Det er ikke videre sterkt, men smaker utrolig godt. Serverer med ris, salat og nan (trines matblogg. Har rn god oppskrift hvis du vil lage selv). 

produkt-innen-mild_curry-paste.png

Anonymkode: 61cb3...919

• Liker 1
Skrevet

Ingen tororetter er i nærheten av å være sterke. 

Anonymkode: d60a0...789

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...