Gå til innhold

Bilforsikring hvor jeg kan stå sammen på samboers bil og opparbeide bonus?

SnappleIsland

Anbefalte innlegg

Jeg er 24 år.
Har hørt litt forskjellig angående forsikring og opparbeiding av bonus og lurer på om noen kan anbefale noe bra og rimelig.

Slik situasjonen er nå har min samboer to biler, den ene (Toyota hiace) bruker han daglig i sin bedrift, og den andre (ford) bruker jeg 90% av tiden nesten på daglig basis og det er jeg som betaler alle utgifter forbundet med bilen (service/deler/forsikring osv.).
Nå er det bare han som står på bilen, så jeg opparbeider meg ingen bonus.

Er det noen forsikring hvor jeg kan stå oppført sammen med han på forsikringen siden jeg er brukeren av bilen og på den måten opparbeide meg bonus på et vis, eller at han etter noen år kan overføre bonus til meg uten at det har noe å si for hans del?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan vel fortsatt overføre bonus til sin registrerte samboer? Jeg har vanligvis bare bonusfrie forsikringer, så det er litt vanskelig å si.

Hvorfor spør du ikke bare selskapet? Jeg ville overført bonusen så fort som mulig, litt kjipt hvis det blir brudd så får du ikke bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonusen kan vel følge bilen/bruker ved samlivsbrudd? Forutsetter at dere har felles forsikring for husholdningen, som reise/innbo, hvis begge er navngitt i papirene. Hadde det med eksen, fullforsikring for begge, og både bilene og forsikringen sto på meg alene. Da det ble slutt overførte vi den ene bilen til han, og han tegnet ny forsikring i samme selskap,og da fikk han med seg bonusen siden jeg samtykket til dette. (Jeg skal ikke ha noen bil nummer to uansett, og beholdt den beste bonusen selv.) Mulig ikke alle selskaper tilbyr dette, men sjekk det opp.

Eventuelt kan du tegne egen forsikring på den bilen som er billigst, og opparbeide deg bonus den veien. Iom at du betaler service/forsikring ol synes jeg det er rettferdig. Hadde du bare lånt bilen og han betalt synes jeg ikke du fortjener å opparbeide bonus. 

Anonymkode: 9fede...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer ringer selskapet og oppgir deg som hovedbruker av Forden. Bonus tilhører hovedbruker av bilen, ikke eier.

Er flere selskaper som tilbyr samme bonus på bil nr. 2, så du vil få samme bonus om du skulle kjøpe deg en bil som bare du skal bruke (gitt at forsikringen ligger i samme polise). 

Er det samlivsbrudd så fins det også her flere selskaper som er villig til å gi deg tilsvarende bonus så fremt (eks)samboer går god for at dere har brukt bilen like mye.

Anonymkode: db9c6...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...