AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #1 Skrevet 16. februar 2017 Gjør jeg noe galt, mener du? BØR jeg være høflig? Sorry - jeg klarer det ikke! Hver gang noen ringer og skal "spørre meg om noe" (de starter ofte med: "Jeg skal ikke selge deg noe", selv om det er nettopp det de prøver på), og det passer aldri at de ringer. ALDRI! Hvis jeg ser at det er tlfterror, ignorerer jeg det. Har tonnevis av nummere på "svartelista", der de bare kommer til tlf-svareren min. Men de har jo 50 nummere hver, så de kommer gjennom nå og da. Blokkerer nummeret like etterpå, selvfølgelig, men når et ukjent nummer ringer hender det jeg tar nummeret. Og jeg evner ikke å være hyggelig.. jeg prøver hardt, jeg gjør det! Men med én gang jeg forstår hva hensikten med å ringe er, så orker jeg ikke. Blir forbannet, irritert, og uhyggelig. "Du har vel kredittkortgjeld?" (som mange andre). NEI.. hva f.en får deg til å påstå at jeg har det? Det er faktisk ganske frekt å påstå at noen ikke har orden på økonomien sin. Sånn tenker jeg. En periode i livet leide jeg i et hus, og hadde ikke ansvar for strøm. Hver uke ringte det noen fra en strømleverandør med et "godt tilbud", jeg sa hver j.vla gang at det styrer ikke jeg. NOTER DERE DET. Det er huseier som ordner med strøm. Og helt siden da blir jeg bare kvalm når noen ringer og skal selge meg noe. "Jeg ringer fra Voffsevoffsen og vil selge deg en pakke med dyreutstyr". HÆ? Hva sa du? Bofebofen? - VOFFSEVOFFSEN. Åja.. ja.. jeg har dyr.. - Har du hund eller katt? NEI. ÅNEI, HADET. Det var 50 sekunder jeg aldri får tilbake. Jævla tullinger. Sorry, jeg hater tlfselgere. Vet det bare er en jobb de har, men det blir litt som å sparke lilletåa det hardeste man kan inn i et bordbein - det blir aldri behagelig uansett hvor mange ganger du utsettes for det. Sånn er det for meg. Anonymkode: 3eba8...4f6
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #2 Skrevet 16. februar 2017 Reserver deg mot telefonsalg og la være å starte en samtale med dem. Anonymkode: b0683...fb2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 16. februar 2017 #3 Skrevet 16. februar 2017 Har du telefonnummeret i telefonkatalogen? Fjern det. Har du reservert deg mot telefonsalg? Hvis ikke, https://w2.brreg.no/reservasjon/ Jeg har ca 100 på den block lista.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #4 Skrevet 16. februar 2017 9 minutter siden, Evilposelos skrev: Har du telefonnummeret i telefonkatalogen? Fjern det. Har du reservert deg mot telefonsalg? Hvis ikke, https://w2.brreg.no/reservasjon/ Jeg har ca 100 på den block lista. Takk for lenken!!!! Herreguuud så fri jeg føler meg nå. Jeg har nå endelig reservert meg!! Jeg prøver også å være hyggelig, da jeg vet at de har en dritt jobb. Men når de ringer på uheldige tidspunkter blir jeg irritert. Det var en gang jeg ventet en viktig telefon, jeg satt på do og hadde gjort nummer 2, det ringte og jeg var ikke ferdig å tørke meg. Jeg måtte springe til et annet rom for å ta telefonen. DA ble jeg sur da. I går ringte også noen meg på et uheldig tidspunkt og sa kjapt at jeg ikke var interessert. SÅ LA DRITTEN PÅ!!!!! De kan vel for faen meg si nei, vel, ha en fin dag!!!! Måtte den personen få mange sinte kunder.... Anonymkode: 4ee51...848 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #5 Skrevet 16. februar 2017 JA, AnonymBruker og @Evilposelos, jeg ER registrert mot det. Står: Dato for første registrering i Reservasjonsregisteret: 26.11.2015 Dato for siste registrerte endring: 26.11.2015 Anonymkode: 3eba8...4f6
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #6 Skrevet 16. februar 2017 14 minutter siden, Evilposelos skrev: Har du telefonnummeret i telefonkatalogen? Fjern det. Har du reservert deg mot telefonsalg? Hvis ikke, https://w2.brreg.no/reservasjon/ Jeg har ca 100 på den block lista. Åh, jeg har gjort begge deler, men fortsatt får jeg slike oppringninger. Jeg blokker og rapporterer til Forbrukerombudet. Det verste er at det er det samme firmaet som ringer meg hver eneste gang, og det med forskjellige numre. Anonymkode: 13346...6f4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #7 Skrevet 16. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: JA, AnonymBruker og @Evilposelos, jeg ER registrert mot det. Står: Dato for første registrering i Reservasjonsregisteret: 26.11.2015 Dato for siste registrerte endring: 26.11.2015 Anonymkode: 3eba8...4f6 Husk at du også må registrere nummeret ditt hvis du ikke har gjort det. Anonymkode: 13346...6f4
Million Skrevet 16. februar 2017 #8 Skrevet 16. februar 2017 Jeg klarer såvidt å legge et tynt slør av selvbeherskelse over irritasjonen min når en telefonselger ringer. Vanligvis svarer jeg ikke på ukjente anrop, men en sjelden gang i mellom kan det være at jeg venter en telefon og da svarer i tilfelle det er dem. Sist var det at jeg ventet på en transportør som skulle komme og levere et møbel hjemme hos meg. De ringer da på forhånd for å avtale en tid man er hjemme og kan ta i mot varene. Så er det ikke dem likevel, men en telefonselger.....aaaarrrgh! Jeg hater det. Jeg kjøper ALDRI noe av noen over telefon eller på dørsalg! Selgerne pleier å fyre løs på salgstalen sin og overtalelsesargumentene, før man får kommet til orde, og av ren høflighet må jeg vente til de stopper et sekund for å trekke pusten, før jeg får skutt inn at "samme hva du selger er jeg IKKE INTERESSERT!" Jeg pleier å legge stort trykk på "samme hva", sånn at de faktisk skjønner at jeg ikke akter å gjøre noe unntak for dem. Så sier jeg beklager, hadet, og legger på.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #9 Skrevet 16. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Åh, jeg har gjort begge deler, men fortsatt får jeg slike oppringninger. Jeg blokker og rapporterer til Forbrukerombudet. Det verste er at det er det samme firmaet som ringer meg hver eneste gang, og det med forskjellige numre. Anonymkode: 13346...6f4 Ja, de har 50 forskjellige nummere. Jeg har begynt, litt, å ikke ta tlf og sjekke nummeret etterpå. Men det som er dumt er at det hender det er leger osv som ringer.. Anonymkode: 3eba8...4f6 1
Gjest Froning Skrevet 16. februar 2017 #10 Skrevet 16. februar 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var 50 sekunder jeg aldri får tilbake. Jævla tullinger. Trøst deg med at det er ikke så jævla fett å være telefonselger heller. Det ironiske var at det gretne folk som kjeftet i telefonen som fikk meg til å trekke på smilebåndet når dagen var lang og trist uten salg Av og til må man ta de jobbene man får for å ha noe å leve på. Skal uansett aldri gå for en slik jobb igjen
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #11 Skrevet 16. februar 2017 1 minutt siden, Froning skrev: Trøst deg med at det er ikke så jævla fett å være telefonselger heller. Det ironiske var at det gretne folk som kjeftet i telefonen som fikk meg til å trekke på smilebåndet når dagen var lang og trist uten salg Av og til må man ta de jobbene man får for å ha noe å leve på. Skal uansett aldri gå for en slik jobb igjen Jeg vet det. Jeg vet at det ikke er lett å være telefonselger, men det er ikke lett å bli terrorisert via telefonen, heller. Skulle vært forbudt med telefonsalg Anonymkode: 3eba8...4f6 2
Gjest Froning Skrevet 16. februar 2017 #12 Skrevet 16. februar 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet det. Jeg vet at det ikke er lett å være telefonselger, men det er ikke lett å bli terrorisert via telefonen, heller. Skulle vært forbudt med telefonsalg Anonymkode: 3eba8...4f6 Er vel forsåvidt enig med deg der. Enkelte telefonselgere klarer ikke å ta et nei for et nei. De er forferdelige slitsomme og irriterende. Det at man blir ringt flere ganger av samme selskap er ikke selgeren sin feil.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #13 Skrevet 16. februar 2017 Jeg er registrert for å unngå å få slike telefoner, da jeg ikke har tid eller ork. Når jeg ønsker å kjøpe noe, sjekker jeg de ulike tilbudene på markedet på internett, før jeg tar kontakt med de/den jeg ønsker tilbud fra. Kan også hende at det hjelper med hemmelig nummer, for jeg blir aldri oppringt fra selgere lenger. Etter jobb er tiden min dyrbar, og når man har internett tilgjengelig er det vel ingen grunn til å bli kontaktet i tide og utide - for å få tilbud man ikke trenger? Anonymkode: 451c9...c5c
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #14 Skrevet 16. februar 2017 1 time siden, Million skrev: og av ren høflighet må jeg vente til de stopper et sekund for å trekke pusten Feil. Med en gang jeg skjønner at det er en selger, sier jeg bare "Beklager, jeg er ikke interessert", og så legger jeg på. Tar kortest tid for både meg og dem. Anonymkode: db7da...d5f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå