Gå til innhold

Noen som vet? Karakterer/erfaring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen ræva karakterer fra høyskole. Har fått begge jobbene mine uten å vise til disse. 

Nå har jeg jobbet samme sted i 7 år. Gått kurser og lært masse, og vil jo si jeg har bra erfaring på mange områder. 

Blir man alltid spurt om karakterer på intervjuer nå til dags? Eller vil kompentanse/erfaring telle mest etter så mange år?

Anonymkode: 79949...e81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Erfaring/gode referanser og attester trumfer karakterer any day

Gjest Lilli My
Skrevet

Etter 7 år i arbeidslivet har karakterer ingen relevans. Med mindre du skal søke på doktorgrad eller bytte fagfelt selvfølgelig.

Skrevet

Det avhenger av hva du har studert og hvor lenge du har hatt relevant arbeidserfaring. I ditt tilfelle høres det ut som at karakterene dine ikke vil ha en betydning. 

Anonymkode: e0369...f44

Skrevet

For jurister følger karakterene deg til du går av med pensjon.

Anonymkode: a1f22...8ef

Skrevet

Takk, har ikke turt å søke andre jobber i frykt for å måtte vise dem frem. Var ung og dum og suste gjennom studiet :( 

Da kan jeg vurdere å søke om jeg finner noe spennende ;) 

Anonymkode: 79949...e81

Skrevet

Har aldri blitt spurt om karakterer eller referanser på intervju, det gjør meg egentlig litt trist fordi jeg har jobbet hardt for å få ganske gode papirer på alle felt, har aldri fått jobben heller. Mens noen jeg kjenner som har direkte dårlige karakterer  og har i grunnen liten forståelse for sitt fagfelt har fått drømmejobben.😉 Det spørs jo, men noen ganger så lenge du har et fint smil og et varmt vesen så kan du få dømmen oppfyllt uten å slite noe særlig for det... sånn er livet, et lotteri.

Anonymkode: 55d17...d9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...