Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg og min kjære har et vennepar, de hjelper og alltid uansett hva det skulle være. Feks da vi ikke hadde vaskemaskin så vasket de alltid tøyet vårt, vi blir ofte invitert på middager, han er elektriker så han har hjulpet en del med det eletriske da vi har hatt en del problemer med det. Dette paret har aldri bedt om noe tilbake selvom vi har tilbudt de penger. 

Jeg har nå blitt gravid, og vi skal selge for å kjøpe hus. Vi har et lite (les; stort) problem med noe eletrisk, vi spurte om han fyren kunne komme innom på mandag for å hjelpe oss å fikse dette (da hadde vi besøk av en del av den faste gjengen vår, som de også er med i, tenkte det var hyggelig). Da han kom virket han lite interessert i å faktisk fikse det, og i dag sa han bare nei til å komme å hjelpe oss.

Det jeg lurer på, har vi gjort noe galt? Altså, vi har jo tilbudt de penger for arbeidet dems, så det kan jo ikke handle om at de ikke får noe tilbake for all hjelpen vi får. Skjønner bare ikke hva vi har gjort galt for at de ikke vil hjelpe oss mer. Vi MÅ få solgt asap da vi allerede har kjøpt hus, og det vet de

Anonymkode: e51f4...582

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje de er lei av å bli bedt om tjenester ogbare ønsker å bli invitert som venner? 

Avtal med elektrikerfirma og fiks problemet på den måten isteden 

Anonymkode: 36b12...f55

• Liker 37
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de er lei av å bli bedt om tjenester ogbare ønsker å bli invitert som venner? 

Avtal med elektrikerfirma og fiks problemet på den måten isteden 

Anonymkode: 36b12...f55

Hun sliter psykisk (angst og depresjon) så jeg synes liksom det er litt kleint, greit nok når de inviterer oss, det er kjempe hyggelig, men det er liksom på hennes gode dager. 

Vi har ikke råd til å betale for elektriker, så det er derfor vi får så mye hjelp av han.

Skrevet

Så istedet for å bli invitert som venn ble han invitert som arbeider? Og de blir aldri invitert over som venner, bare for jobbing?

Vanskelig å se hva som er gjort galt her ...

Anonymkode: de435...be2

• Liker 33
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun sliter psykisk (angst og depresjon) så jeg synes liksom det er litt kleint, greit nok når de inviterer oss, det er kjempe hyggelig, men det er liksom på hennes gode dager. 

Vi har ikke råd til å betale for elektriker, så det er derfor vi får så mye hjelp av han.

Jeg hadde sagt nei jeg og. Det er rein skjær utnytting.

Anonymkode: 9ff8f...cda

• Liker 14
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men da har dere vel ikke råd og må selge huset slik det er da? Hvorfor skal han jobbe gratis fordi dere har dårlig råd? Ja, vet dere har tilbudt penger, men er vel ikke sikkert han har lyst til å jobbe svart. Kan hende han er mer glad i fritida si.

Hvis dere har kjøpt hus uten å selge først, og det krever SÅ mye elektrikerarbeid at dere ikke har råd til å betale det, høres dere ut som luksusfellekandidater...

Anonymkode: 0ce5f...c57

• Liker 23
Skrevet

Er dette et trolleinnlegg? Hvis ikke håper jeg at dere opplever å få venner som bruker dere på samme måten som dere har brukt disse to, så lærer dere kanskje noe. Skjerp dere, gjør noe hyggelig for dem og be pent om unnskyldning for at dere ikke har skjønt hvor mye dere har brukt dem før nå.

Skrevet

Herregud, hva er galt med dere?

Vennene deres høres utrolig hyggelige ut, men dere er jo jævlig slemme. Dere utnytter dem og ba han som arbeider når dere ba de andre som gjester? Og nå spør du om du har gjort noe galt? JA!

Be dem over som venner og si unnskyld! Asap!

Når det gjelder det elektriske på huset, så er det deres feil at dere har kjøpt nytt hus før dere har fått fiksa dette! Ikke skyld på vennene dine når dere selv har satt dere i denne knipa.

Anonymkode: b25f3...76f

• Liker 10
Skrevet

Har dere noensinne gjort noe for dem? Invitert dem på middag, gitt dem en gave som takk for hjelpen e.l? 

Anonymkode: de5a1...e9a

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meg og min kjære har et vennepar, de hjelper og alltid uansett hva det skulle være. Feks da vi ikke hadde vaskemaskin så vasket de alltid tøyet vårt, vi blir ofte invitert på middager, han er elektriker så han har hjulpet en del med det eletriske da vi har hatt en del problemer med det. Dette paret har aldri bedt om noe tilbake selvom vi har tilbudt de penger. 

Jeg har nå blitt gravid, og vi skal selge for å kjøpe hus. Vi har et lite (les; stort) problem med noe eletrisk, vi spurte om han fyren kunne komme innom på mandag for å hjelpe oss å fikse dette (da hadde vi besøk av en del av den faste gjengen vår, som de også er med i, tenkte det var hyggelig). Da han kom virket han lite interessert i å faktisk fikse det, og i dag sa han bare nei til å komme å hjelpe oss.

Det jeg lurer på, har vi gjort noe galt? Altså, vi har jo tilbudt de penger for arbeidet dems, så det kan jo ikke handle om at de ikke får noe tilbake for all hjelpen vi får. Skjønner bare ikke hva vi har gjort galt for at de ikke vil hjelpe oss mer. Vi MÅ få solgt asap da vi allerede har kjøpt hus, og det vet de

Her tror jeg dere ikke har tatt signaler. Det er ikke sikkert at vennen deres som er elektriker har vært like glad for å hjelpe dere som dere tror. Han føler seg nok utnyttet.

Den største feilen dere gjør er ikke å spørre ham, men å invitere en vennegjeng og ikke la han være normal gjest. 
Og at dere ikke har råd til elektriker, hjelp, hvordan skal  dere kunne ha råd til å kjøpe hus?

Jeg hadde bedt dem på middag uten å forvente noe som helst, og ikke spurt etter hjelp på lenge. 

Anonymkode: 494a8...93d

• Liker 9
Skrevet

Må være troll. Du kan ikke seriøst bli fornærmet fordi han ikke vil jobbe gratis evt.svart for dere. Og han skal få komme i hyggelig lag og gjøre en stor jobb for dere samtidig..? Nei, så hyggelig. 

Tenker han er drittlei maset deres. Hyr inn noen andre og betal normal pris, slutt å synes synd på dere selv 

Anonymkode: f4fba...fcc

• Liker 4
Skrevet

Hvor lenge siden fant dere på noe med de? Hvis dere ikke har pratet på en stund og dette er eneste årsak. Evt at det var slik sist dere hadde kontakt? Dere trengte noe fremfor å bare henge med venner. Kanskke dere spør om tjenester 8 av 10 treff.

Anonymkode: 3fe2f...bef

Skrevet

Dere inviterte gjengen som han (elektrikeren) og kona er er den del av. Dere ber han stikke innom for å fikse et problem med det elektriske. Og der sitter, vennegjengen og er på besøk, han skal arbeide, de andre er gjester. Her må du se at det kan virke støtende, jeg hadde følt veldig på det. 
Og når han atpåtil ikke viser interesse for å gjøre det, maser dere videre på mandagen. Han ble selvfølgelig lei av at han skulle arbeide, mens de andre var gjester.

Anonymkode: 494a8...93d

• Liker 18
Skrevet

Hvis dere har råd til å få barn og kjøpe nytt hus så har dere råd til å betale for elektriker. Spør evt. banken om mer lån til å dekke denne utgiften, eller finansier på en annen måte.

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har et lite (les; stort) problem med noe eletrisk, vi spurte om han fyren kunne komme innom på mandag for å hjelpe oss å fikse dette (da hadde vi besøk av en del av den faste gjengen vår, som de også er med i, tenkte det var hyggelig). Da han kom virket han lite interessert i å faktisk fikse det, og i dag sa han bare nei til å komme å hjelpe oss.

Men hvordan har dere råd til å ansette deres venn, når dere ikke har råd til andre eletrikere?

Anonymkode: ba08b...fc4

• Liker 3
Skrevet

Han vil jo underminere sin egen arbeidsplass hvis han skal fly rundt og gjøre vennetjenester gratis eller svart.

Anonymkode: 88465...47a

• Liker 3
Skrevet

Ts her

Virker som om dere virkelig synes meg og min samboer er forferdelige folk, men det er vi så absolutt ikke. Ja jeg synes det er dårlig av han å tilby seg å hjelpe oss, også plutselig bare finne ut at han ikke gidder mer, vi har jo gått ut ifra at han fikser det for oss slik at vi får solgt. 

At det var dårlig av oss å invitere en gjeng på middag, for å så spørre om han kunne komme over etterpå (imens gjestene fortsatt var her), men så synes jeg ikke de kan bli fornærmet for å ikke bli invitert, altså, de har besøk flere ganger uten at vi er invitert og vi furter ikke. 

Vi har sagt flere ganger at hvis de trenger hjelp, så må de bare si ifra.. men tydeigvis så trenger de ikke det, så de kan jo ikke bli sinte for å ikke få noe igjen, vi har jo tilbudt det. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Virker som om dere virkelig synes meg og min samboer er forferdelige folk, men det er vi så absolutt ikke. Ja jeg synes det er dårlig av han å tilby seg å hjelpe oss, også plutselig bare finne ut at han ikke gidder mer, vi har jo gått ut ifra at han fikser det for oss slik at vi får solgt. 

At det var dårlig av oss å invitere en gjeng på middag, for å så spørre om han kunne komme over etterpå (imens gjestene fortsatt var her), men så synes jeg ikke de kan bli fornærmet for å ikke bli invitert, altså, de har besøk flere ganger uten at vi er invitert og vi furter ikke. 

Vi har sagt flere ganger at hvis de trenger hjelp, så må de bare si ifra.. men tydeigvis så trenger de ikke det, så de kan jo ikke bli sinte for å ikke få noe igjen, vi har jo tilbudt det. 

Så hvis de ringer og spør om du vil komme bort og vaske gulvet mens de har venner på besøk så hadde du tenkt at det var okei? Tenker de ble lei av at dere tok for gitt at han hjalp dere. "Vi har gått utifra at han fikser det så vi får solgt" ... Ok. 

Anonymkode: f4fba...fcc

• Liker 24
Skrevet

Jeg hadde aldri spurt et vennepar om å utføre noe elektrisk i mitt hjem, selv mot penger. Som venner vil de naturligvis vegre seg for å ta betalt. Er de allerede der og insisterer, er det en annen sak. Men nei - jeg hadde ikke invitert dem over.

Bestill en vanlig elektriker. 

Anonymkode: a84aa...d48

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Hvorfor spør du når du er uinteressert i å høre på svarene du får?

Jeg mener ikke at dere er forferdelige folk, men jeg tror nok dere og venneparet deres har ganske ulike oppfatninger av situasjonen her. Og på måten du svarer på, virker det ikke som du helt klarer å sette deg inn i deres situasjon. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...