Gå til innhold

Først i begge køene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Scenario:

Står i kø i matbutikken, en foran meg i køen, som er nesten ferdig ekspedert. Plutselig finner personen i kø i andre kassen ut hun skal gå foran meg. I den køen er en i ferd med å bli ekspedert, en er foran henne. Hun er nr 3. Hva synes dere, hadde hun rett til å komme før meg? 

Anonymkode: 3638d...056

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg er også en av dem som mener det er ufint av de bakerst i køen å styrte frem hvis det åpner en ny. Men hvis man bytter kø går man selvsagt bakerst. Beste hadde vært om norske butikker fikk på plass sånne kasser med nummer som de har mange andre steder. Hindrer de fleste tilfeller av sniking, hindrer at man havner i "feil" kø med somlepaver etc.

Anonymkode: 336eb...9de

Skrevet

Eh nei 

Anonymkode: 32abc...457

Skrevet

Nei men køkultur er ikke alle som kan. Sto selv i laaang kø i matvarebutikk for en tid tilbake. 2 laaange køer med ca 10-12 stk i hver kø. Så kommer en kunde inn mellom køene og stiller seg opp bak nr 1 i min kø(han står og legger opp varene sine) og spør hun som er nr 2 om det er greit at han setter fra seg varene(han har begge hendene fulle) på ei hylle foran kassen. Hun ser at han sliter med å holde på varene(brukte ikke handlevogn) så hun sier Ok. Når nr 1 i køen er ferdig med å legge opp varene sine på båndet.....så tar han som har satt varene sine på hylla foran kassa opp sine og slenger disse opp på båndet i full fart og ser bakover på oss i køen og gliser. Hun som sa ja til at han fikk legge fra seg varene på hylla ble litt målløs....noe flere av kundene i køa ble....foruten noen som mumlet litt om køkultur.....før vi hører fra bakerst i den andre køen: " jøss, sønn vår vet virkelig å komme seg fram her i livet. Er en som vet hvordan det skal gjøres!" Det viste seg å være foreldrene til denne karen. De sto stolte der og gliste av sønnen sin. De var vel i 70-årene og sønnen i midten av 40-årene. Ble mye mumling om køkultur i begge køene gitt. 

Nå skal det sies at både sønn og foreldre ble kastet ut fra en bilbutikk jeg jobber i bare et par måneder før dette og har hørt i ettertid at de er bannlyst hos flere butikker pga oppførselen sin.

så man kan virkelig lure på enkelte mennesker🤔🤔🤔🤔

Anonymkode: 2e889...e7b

• Liker 1
Skrevet

Samma det vel,

Anonymkode: f575f...180

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...