Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld kommer en gammel venninne på besøk. Vi var bestevenner på barneskolen og u.skolen og har fortsatt sporadisk kontakt. For noen år siden kjøpte jeg meg hus. Da hun kom på besøk var hun ikke entusiastisk, men flirte litt hånlig og lurte på om det minste soverommet virkelig hadde blitt kalt soverom i boligannonsen (det var et helt vanlig lite soverom). Det var den eneste kommentaren om huset hun hadde. Noen år senere flyttet jeg til leilighet, som jeg syntes var driiitlekker selv. Hun kom på besøk og kommenterte tørt "Jaja, det er sikkert greit nok dette". Så fant jeg drømmemannen. Fortalte han om henne og at han jobber som vaktmester. Nok en kommentar "haha, huff, har du funnet deg en slask Mia?" Altså, dette er bare eksempler på noe av det hun har kommet med. Jeg vet ikke hvorfor jeg har giddet å opprettholde kontakten med henne, men hun er min eneste link til fortiden som er igjen, og jeg antar at det er noe av grunnen. Uansett, nå har jeg flyttet for siste gang og kjøpt drømmehuset. I kveld kommer hun. Jeg gruer meg. Hvis hun kommer med nye spydigheter har jeg så lyst til å svare tilbake, men jeg er altfor forsiktig, redd for å virke slem eller bli uvenn med noen:( Trenger noen tøffe kommentarer på lur dersom hun slår til med spydighetene sine igjen. Hjelp meg!

Anonymkode: 45970...45a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som sjalusi, men hvordan står det til med hennes bolig-/kjærestesituasjon? 

Om det kommer en ny spydig kommentar i kveld tror jeg faktisk jeg hadde spurt hva som er problemet hennes. Hvorfor har hun aldri noe positivt å si.

Anonymkode: 9fa10...957

• Liker 3
Skrevet

Før hun åpner munnen, sier du: Jeg vil utelukkende ha positivitet her hjemme. Har du intet, har vi intet noe å gjøre sammen.

Anonymkode: befb5...69f

• Liker 2
Skrevet

Har også en sånn venninne, men som nå for min del er blitt eksvenninne.- Som jeg har mottatt hjem til meg med en forhåpning om at denne gangen, denne gangen så har hun forandret seg. Men det skjer aldri! Først snakker vi trivelig sammen og jeg tenker at dette går jo bra.

Så smeller hun til med noe spydig og utrolig sårende som går på meg som person, stedet jeg bor eller jobben min. Med et flir.- Jeg er ikke spesielt nærtakende og har andre venner som aldri ville sagt slike ting.

Jeg har bestemt meg for at hun skal aldri inn dørene her mer. Har ikke bruk for venner som snakker meg ned så til de grader.

Men du kan jo prøve å si til deg selv at du har råd til å miste henne, at hun ikke er så viktig i livet ditt som du kanskje tror.

Anonymkode: 2e36e...15d

Skrevet

Hvis du faktisk synes du har funnet drømmehuset er det jo bare å understreke det. Da burde du jo ha mange argumenter for at dette huset er perfekt for akkurat deg og hvorfor. Om hun påpeker "feil" eller "mangler" kan du bare svare litt fraværende "sier du det" og bable entusiastisk videre om alt du elsker ved hjemmet ditt. Fortsetter hun å gnåle får du smile mens du svarer henne med litt overbærende tonefall "vi har nok litt forskjellige verdier, du og jeg ;) ;)". Sånn passelig passiv-agressiv imøtekommenhet som kanskje vil irritere.

Anonymkode: 4c7ec...b3c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...