Fugleskremsel Skrevet 16. februar 2017 #1 Skrevet 16. februar 2017 Hei dere! Hvor lang tid tok det før dere var tilbake i normal syklus etter dere sluttet på p-piller? Jeg sluttet før jul, og etter det har mensen kommet med nøyaktig 28 dagers mellomrom, alle tre gangene. Er det sannsynlig at jeg også har eggløsning nå? Eller kan det ta lenger tid selv om jeg har regelmessig mens?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #2 Skrevet 16. februar 2017 Jeg fikk el-slim, smerter, og positive el-tester allerede 2,5 uke etter jeg tok den siste p-pillen. Jeg håper det betyr at det faktisk var en eggløsning også, og at testene ikke bare var ekle mot meg. Anonymkode: 247bf...f24 1
Fugleskremsel Skrevet 16. februar 2017 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk el-slim, smerter, og positive el-tester allerede 2,5 uke etter jeg tok den siste p-pillen. Jeg håper det betyr at det faktisk var en eggløsning også, og at testene ikke bare var ekle mot meg. Anonymkode: 247bf...f24 Det var det sikkert :D Jeg har ikke tatt noen eggløsningstester enda, er ikke en fullt så aktiv prøver enda
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #4 Skrevet 16. februar 2017 Vil anta det er eggløsning siden du har mensen etter pilleslutt. Ble selv fysisk gravid 2 uker etter pilleslutt, fikk altså eggløsning som normalt. Anonymkode: c09d1...cf9
Fugleskremsel Skrevet 17. februar 2017 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2017 Så man har ikke mensten hvis man ikke har eggløsning? Kjekt å vite. Den mensen som kommer når man går på p-piller da? Noen piller hindrer vel også eggløsning?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #6 Skrevet 17. februar 2017 Jeg har sluttet med pillen to ganger. Den første gangen tok det over ett år før jeg fikk mens tilbake. Da begynte jeg på pillen igjen (trengte pause grunnet hormonell ubalanse), den andre gangen fikk jeg mens tilbake med en gang. Det er nå ett år siden og jeg har hatt 28 dagers syklus helt siden. Det er uvant å faktisk kjenne eggløsning og alle de ulike "bivirkningene" som følger med. Denne inneværende syklusen er bisarr, alt føles helt ekstremt og puppene mine har doblet seg i størrelse over natta (omtrent). Håper det er bivirkning av angrepillen... Når man går på pillen har man bortfallsblødning. Livmor er klar for et egg hver måned, og selv om det ikke kommer (grunnet pillen) så blir det ryddet opp likevel. Samme når man har ordinær syklus. Jeg tror ikke jeg har eggløsning hver syklus, jeg kjenner den i alle fall ikke. Kjente den godt denne gangen, derfor jeg tok angrepillen. Mulig det var fåfengt... Anonymkode: 2d43d...fb8
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #7 Skrevet 17. februar 2017 Jeg fikk aldri mensen tilbake. Hadde lest at det kunne ta lang tid før syklusen kom i gang etter p-pilleslutt. Ventet ett års tid før jeg kontaktet legen ettersom vi ønsker å bli gravide. Fikk hormonkurer som gjorde at jeg fikk menstruasjon de månedene jeg fikk kurer. Det er nå først etter graviditet at syklusen startet av seg selv og har vært stabil siste halve året. Anonymkode: 8e0a8...968
-T- Skrevet 17. februar 2017 #8 Skrevet 17. februar 2017 Jeg sluttet på pillen, og fikk mens som vanlig etter ca 28 dager og regelmessig hver mnd etter det. ble gravid etter 3 mnd første gang og 2 mnd neste gang vi prøvde, så du kan appsolutt ha eggløsning 👍🏻
Fugleskremsel Skrevet 18. februar 2017 Forfatter #9 Skrevet 18. februar 2017 På 17.2.2017 den 0.56, -T- skrev: Jeg sluttet på pillen, og fikk mens som vanlig etter ca 28 dager og regelmessig hver mnd etter det. ble gravid etter 3 mnd første gang og 2 mnd neste gang vi prøvde, så du kan appsolutt ha eggløsning 👍🏻 Vet at jeg kan ha eggløsning, men lurte egentlig på om det er stor sannsynlighet for at jeg ikke har.... Ute etter andres erfaringer egentlig:)
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #10 Skrevet 18. februar 2017 På 17.2.2017 den 8.01, Fugleskremsel skrev: Så man har ikke mensten hvis man ikke har eggløsning? Kjekt å vite. Den mensen som kommer når man går på p-piller da? Noen piller hindrer vel også eggløsning? Ja, mensen er ett resultat av eggløsning. Man kan i teorien altså bli gravid uten å ha mensen, dvs man blir gravid ved den aller første eggløsningen Anonymkode: c09d1...cf9
Fugleskremsel Skrevet 18. februar 2017 Forfatter #11 Skrevet 18. februar 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, mensen er ett resultat av eggløsning. Man kan i teorien altså bli gravid uten å ha mensen, dvs man blir gravid ved den aller første eggløsningen Anonymkode: c09d1...cf9 A, men har man mensen uten eggløsning? Prøver å finne ut om syklusene er i rute, uten å begynne med testing
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #12 Skrevet 19. februar 2017 10 timer siden, Fugleskremsel skrev: A, men har man mensen uten eggløsning? Prøver å finne ut om syklusene er i rute, uten å begynne med testing Man kan ha mensen UTEN eggløsning ja. Men jeg mener at tegn på det er uregelmessige sykluser. Men dersom du har regelmessige sykluser og mensen kommer til riktig tidpunkt hver syklus, så tror jeg sjansen er stor for at du har eggløsning. Anonymkode: 30ab5...2e2
Fugleskremsel Skrevet 19. februar 2017 Forfatter #13 Skrevet 19. februar 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kan ha mensen UTEN eggløsning ja. Men jeg mener at tegn på det er uregelmessige sykluser. Men dersom du har regelmessige sykluser og mensen kommer til riktig tidpunkt hver syklus, så tror jeg sjansen er stor for at du har eggløsning. Anonymkode: 30ab5...2e2 Takk for svar:)
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #14 Skrevet 22. februar 2017 På 2/19/2017 den 9.44, Fugleskremsel skrev: Takk for svar:) Det høres ut som du er helt i rute. Du har mens, du er regelmessig. Ville være rart om du ikke har eggløsning da.. Anonymkode: 21cb4...17a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå