Atea Skrevet 16. februar 2017 #1 Skrevet 16. februar 2017 Høyre arm har stivnet og er smertefull ved enkelte bevegelser. Det begynte for noe tid siden når jeg var på et besøk og en i familien deres døde brått, mange kom innom og oppvaskmaskinen hadde sagt farvel. Stod i oppvasken med over femti kaffekopper i dagevis. Hjalp også til med hagearbeid, noe som innebar å bære mye vann og mengder med stein i bøtter. Et svømmetak nå gir smerter for eksempel, det samme når jeg løfter armen vannrett opp. Fikk voltaren av legen. Det ble bedre en kort stund, men vil ikke spise piller og tror ikke de i seg selv hjelper. Har ikke trent på flere uker, går bare turer og er aktiv med barnebarn som også innebærer løft, og det vil jeg ikke gi slipp på samme hvor mye smerter jeg får, samtidig som jeg er barnevakt minst en dag i uka etter at permisjonstiden er løpt ut. Spørsmålet er: Kan jeg trene på senteret med romaskiner, elipsemaskin osv. Eller bør jeg tøye ut og prøve å få musklene og sener i gang på den måten først?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #2 Skrevet 16. februar 2017 Frozen shoulder eller senebetennelse kanskje? Snakk med legen igjen, siden det virker som det har gått en del uker nå uten at det har blitt bedre. Kan hende du rett og slett må avlaste armen fullstendig. Anonymkode: 7a77b...a8f 1
Atea Skrevet 16. februar 2017 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Frozen shoulder eller senebetennelse kanskje? Snakk med legen igjen, siden det virker som det har gått en del uker nå uten at det har blitt bedre. Kan hende du rett og slett må avlaste armen fullstendig. Anonymkode: 7a77b...a8f Takk for svar. Jeg har ikke mulighet til å avlaste armen fullstendig, kan bare gjøre det i større grad, men skal prate med legen. Det har gått mer enn bare noen uker, og smertene varierer. Føles ikke som det blir bedre av å være i ro heller, merker at armen bare blir mer stiv av det. Tøye og strekke må vel være innenfor? Eller, det jeg mener å si, er at det i alle fall ikke kan gjøre det verre?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #4 Skrevet 16. februar 2017 6 minutter siden, Atea skrev: Takk for svar. Jeg har ikke mulighet til å avlaste armen fullstendig, kan bare gjøre det i større grad, men skal prate med legen. Det har gått mer enn bare noen uker, og smertene varierer. Føles ikke som det blir bedre av å være i ro heller, merker at armen bare blir mer stiv av det. Tøye og strekke må vel være innenfor? Eller, det jeg mener å si, er at det i alle fall ikke kan gjøre det verre? Det er jeg usikker på, det kommer an på hva som er årsaken til plagene dine. Personlig ville jeg kanskje prøvd massasje med varme(varmeflaske f.eks.). Anonymkode: 7a77b...a8f
Gjest Lilli My Skrevet 16. februar 2017 #5 Skrevet 16. februar 2017 Be om time hos fysioterapeut eller kyndig treningsveileder som kan gi deg et program som bygger opp styrke i overkroppen, skuldre, arme, rygg. Belastende øvelser som roing etc bør du avvente med til du ser bedring.
Atea Skrevet 17. februar 2017 Forfatter #6 Skrevet 17. februar 2017 Takk for svar. Skal til legen til uka og får ta det opp der. Man må vel ha henvisning til fysioterapi?
Gjest Froning Skrevet 17. februar 2017 #7 Skrevet 17. februar 2017 (endret) På 16.2.2017 den 12.04, Atea skrev: Tøye og strekke må vel være innenfor? Er det senebetennelse er det siste du vil gjøre å strekke og irritere mer. Faktisk er det sjeldent at det å tøye på et skadeområde vil gi bedring i lengden. Heller motsatt. Nøyaktig hvor på overarmen er det du har vondt? All trening som ikke gir smerte kan du fint gjøre Endret 17. februar 2017 av Froning
Atea Skrevet 18. februar 2017 Forfatter #8 Skrevet 18. februar 2017 (endret) 13 timer siden, Froning skrev: Er det senebetennelse er det siste du vil gjøre å strekke og irritere mer. Faktisk er det sjeldent at det å tøye på et skadeområde vil gi bedring i lengden. Heller motsatt. Nøyaktig hvor på overarmen er det du har vondt? All trening som ikke gir smerte kan du fint gjøre Det gjør vondt i primær muskelen. Og motsatt. Begge. Pluss i albuen. Endret 18. februar 2017 av Atea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå