AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #1 Skrevet 16. februar 2017 Jeg har en veldig outgoing venninne med stor omgangskrets. Hun er en sånn som vet absolutt alt om alle selv om de ikke aner hvem hun er. Jeg er mer den ensomme ulven og trives greit med det. Den eneste jeg omgås mye er i grunnen denne jenta. Jeg leste innlegget om å ikke bli invitert på venninnekveld og kunne gjenkjenne meg mye i dette. Hun ber meg aldri når det er "lag". Bryr meg ikke så mye om akkurat dette, men har vært i stuss ettersom jeg føler meg som en god venn av henne. Har over lengre tid følt at hun er litt "ovenpå" fordi hun har mange venner, og det har ikke jeg. Vet ikke om jeg ikke inkluderes fordi hun er redd jeg skal "treffe andre", eller fordi hun nyter sin status som populær og vil være alene om det. Når jeg nevner bekjente så klarer hun alltid å skyte inn ett eller annet slik at det fremstår som om hun kjenner de utrolig godt enda jeg veet hun ikke gjør det, hun baserer utsagnene på sladder hun har fått av andre og det begynner å bli litt kleint at hun skal gjøre et poeng ut av at hun er mye bedre venn med alle enn det jeg er. I det siste har jeg truffet ei jente jeg har klikket utrolig godt med. Før jeg ble kjent med henne omtalte venninna mi henne som "en god venninne" og nå vet jeg at det er tull, denne dama vet hvem hun er, de er på hils, men det er det. Jeg vurderer å kutte ut hele venninnen min. Jeg blir flau på hennes vegne når hun trenger seg på folk hun ikke kjenner, omtaler ukjente som gode venner og holder meg utenfor alt som inkluderer flere enn oss to. Bortsett fra dette er hun fin, hun er raus, hjelper meg når jeg trenger det, er morsom og underholdende å være sammen med. Men det irriterer meg at hun skal ha meg for seg selv og jeg blir som sagt litt flau på hennes vegne. Hva hadde andre gjort? Anonymkode: 273ab...4db
Carrot Skrevet 16. februar 2017 #2 Skrevet 16. februar 2017 Du vil kutte henne ut fordi du blir flau på hennes vegne, men var du det tidligere også eller kom det nå etter at du traff denne andre jenta?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #3 Skrevet 16. februar 2017 Fordi det blir mer og mer kleint å høre på. For en god stund siden ble jeg venn på fb med en kollega fra andre siden av landet som jeg treffer ofte på kurs og seminarer. Han er gudommelig kjekk. Når jeg møtte han neste gang sa han at hun hadde sendt venneforespørsel og meldet han. Jeg har aldri nevnt han for henne og han så bare at hun var venn av meg. Han er godt gift og overså hele greia, men...Jeg blir flau av sånt tull, det går frem av min profil at vi er gode venner og jeg synes det er pinlig at hun gjør slike ting. En annen ting er selvfølgelig at denne andre jenta jeg henger med ikke er eiesyk og tar seg bryet med å inkludere meg i sin vennekrets. Anonymkode: 273ab...4db 2
Carrot Skrevet 16. februar 2017 #4 Skrevet 16. februar 2017 Jeg tror jeg ville tatt en prat først, forklart henne hvordan du ser på det - jeg ville i allefall ønsket at mine venner snakket med meg før de evt kuttet kontakten. 1
fuglekvitter__ Skrevet 16. februar 2017 #5 Skrevet 16. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en veldig outgoing venninne med stor omgangskrets. Hun er en sånn som vet absolutt alt om alle selv om de ikke aner hvem hun er. Jeg er mer den ensomme ulven og trives greit med det. Den eneste jeg omgås mye er i grunnen denne jenta. Jeg leste innlegget om å ikke bli invitert på venninnekveld og kunne gjenkjenne meg mye i dette. Hun ber meg aldri når det er "lag". Bryr meg ikke så mye om akkurat dette, men har vært i stuss ettersom jeg føler meg som en god venn av henne. Har over lengre tid følt at hun er litt "ovenpå" fordi hun har mange venner, og det har ikke jeg. Vet ikke om jeg ikke inkluderes fordi hun er redd jeg skal "treffe andre", eller fordi hun nyter sin status som populær og vil være alene om det. Når jeg nevner bekjente så klarer hun alltid å skyte inn ett eller annet slik at det fremstår som om hun kjenner de utrolig godt enda jeg veet hun ikke gjør det, hun baserer utsagnene på sladder hun har fått av andre og det begynner å bli litt kleint at hun skal gjøre et poeng ut av at hun er mye bedre venn med alle enn det jeg er. I det siste har jeg truffet ei jente jeg har klikket utrolig godt med. Før jeg ble kjent med henne omtalte venninna mi henne som "en god venninne" og nå vet jeg at det er tull, denne dama vet hvem hun er, de er på hils, men det er det. Jeg vurderer å kutte ut hele venninnen min. Jeg blir flau på hennes vegne når hun trenger seg på folk hun ikke kjenner, omtaler ukjente som gode venner og holder meg utenfor alt som inkluderer flere enn oss to. Bortsett fra dette er hun fin, hun er raus, hjelper meg når jeg trenger det, er morsom og underholdende å være sammen med. Men det irriterer meg at hun skal ha meg for seg selv og jeg blir som sagt litt flau på hennes vegne. Hva hadde andre gjort? Anonymkode: 273ab...4db Det går sikkert over når de blir uvenner, når det kommer frem hvem som baksnakker hvem osv...osv... Nei altså, ikke dvel ved det - det er bare sladder, og du er nok ikke den eneste som blir sladret om.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #6 Skrevet 16. februar 2017 "Det går sikkert over når de blir uvenner, når det kommer frem hvem som baksnakker hvem osv...osv... Nei altså, ikke dvel ved det - det er bare sladder, og du er nok ikke den eneste som blir sladret om. " Hva mener du med sladret om? Hun bruker sladder om folk hun ikke kjenner og får det til å fremstå som om det er noe hun har blitt fortalt i fortrolighet av vedkommende selv. Jeg blir sikkert også sladret om men ikke hva jeg vet;) og uvenn med folk man egentlig ikke kjenner, hvorfor skulle man bli det.. Anonymkode: 273ab...4db
fuglekvitter__ Skrevet 16. februar 2017 #7 Skrevet 16. februar 2017 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Det går sikkert over når de blir uvenner, når det kommer frem hvem som baksnakker hvem osv...osv... Nei altså, ikke dvel ved det - det er bare sladder, og du er nok ikke den eneste som blir sladret om. " Hva mener du med sladret om? Hun bruker sladder om folk hun ikke kjenner og får det til å fremstå som om det er noe hun har blitt fortalt i fortrolighet av vedkommende selv. Jeg blir sikkert også sladret om men ikke hva jeg vet;) og uvenn med folk man egentlig ikke kjenner, hvorfor skulle man bli det.. Anonymkode: 273ab...4db Det ts skriver. At det bare er sladder hun presenterer om og til andre. Ja, du blir sikkert sladret om du og. Det er jo ikke sant det hun mener, det skriver du selv, så da ville jeg ikke brydd meg tror jeg. Ikke spesielt positiv sladder med andre ord, eller? Kanskje venninnen din tror dette om deg rett og slett? Har du avkreftet det da? Kanskje det hjelper? Er det flere som har opplevd det? Endret 16. februar 2017 av fuglekvitter__
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #8 Skrevet 16. februar 2017 Begynner navnet hennes på C? Bor hun i en av de større byene på Sørlandet? Jeg har en bekjent på vennelista nemlig som høres prikk lik ut som den venninna di. Hun er så over the top at det er helt utrolg. Jeg traff henne første gang på fest og da hun fant ut hvem eksen min var la hun ut i det vide og det brede om han og at de hadde vært bestevenner i over 15 år. Spurte eksen om dette og han begynte bare å le. Hun tar fullstendig av på facebook med bursdagsgratulasjoner. Skriver lange innlegg med masse bilder til folk hun knapt kjenner. Da en bekjent av henne døde i bilulykke raknet det fullstendig for henne og hun ble sykemeldt i en mnd. De hadde vært på to fester sammen! Hun blir også uvenn med alle og guttene holder ut i maks to mnd med henne. Da er det sykemelding og grining på facebook. Det er jo synd på henne, hun vokste visst opp med en gal mor. Men likevel 😵 Anonymkode: 3b899...132
fuglekvitter__ Skrevet 16. februar 2017 #9 Skrevet 16. februar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begynner navnet hennes på C? Bor hun i en av de større byene på Sørlandet? Jeg har en bekjent på vennelista nemlig som høres prikk lik ut som den venninna di. Hun er så over the top at det er helt utrolg. Jeg traff henne første gang på fest og da hun fant ut hvem eksen min var la hun ut i det vide og det brede om han og at de hadde vært bestevenner i over 15 år. Spurte eksen om dette og han begynte bare å le. Hun tar fullstendig av på facebook med bursdagsgratulasjoner. Skriver lange innlegg med masse bilder til folk hun knapt kjenner. Da en bekjent av henne døde i bilulykke raknet det fullstendig for henne og hun ble sykemeldt i en mnd. De hadde vært på to fester sammen! Hun blir også uvenn med alle og guttene holder ut i maks to mnd med henne. Da er det sykemelding og grining på facebook. Det er jo synd på henne, hun vokste visst opp med en gal mor. Men likevel 😵 Anonymkode: 3b899...132 Altså dere burde modereres. Jeg fatter og begriper ikke at folk gidder å diskutere med dere når dere sitter på en nettbasert syklubb og skriver sånn altså.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #10 Skrevet 16. februar 2017 2 timer siden, fuglekvitter__ skrev: Altså dere burde modereres. Jeg fatter og begriper ikke at folk gidder å diskutere med dere når dere sitter på en nettbasert syklubb og skriver sånn altså. Bla bla bla Anonymkode: 3b899...132
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå