Gå til innhold

Er Feministisk Initiativ stuerent?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dater en dame som jeg har lagt til på facebook. Snoket selvsagt litt i facebooken og fant ut at hun har likt Feministisk Initiativ. Jeg er 100% for at kvinner bør være feminister. Det handler jo om å kjempe for egne interesser.  Men samtidig er det jo grenser for hvor mye man kan prøve å karre til seg på bekostning av andre uten å virke grådig og hatefulle. Jeg har ikke noe i mot grådige og lite empatisk mennesker, men man er jo lite sosialt oppegående om man ikke prøver å skjule de egenskapene. 

For de som ikke vet hva Feministisk Initiativ er så er det det norske søsterpartiet til et svensk parti med samme navn. Partiet er kjent for utspill som at menn bør betale en straffeskatt fordi de er kollektiv skyld i vold mot kvinner og en partilederne uttalte at kvinner som har sex med menn er forrædere.  Det hele virker jo litt skrullete, men se for deg at man hadde sagt det samme om f.eks etniske grupper. At ikke-vestlige innvandrere burde betale en straffeskatt fordi de er kriminelle og at det er forræderi for norske kvinner å ha sex med ikke-vestlige. Man hadde jo blitt stemplet som skoleeksempelet på rasist og det med rette. 

Så det jeg lurer på er det stuerent å like Feministisk Initiativ? Spørsmålet er ikke om dere støtter Feministisk Initiativ, men om det er stuerent å støtte partiet. 

Selv mener jeg at det ikke er stuerent å ha slike holdninger. Man oppfattes som hatefull. Samtidig virket jenta jeg møtte på byen sosialt oppegående så lurer egentlig på om kvinner kanskje har et annet syn på hva som er stuerent enn menn. 

Endret av AnonymSjiraff
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får date henne, men for all del ikke gift deg med en som henne. Det vil du angre bittert på...

Anonymkode: 7e312...84a

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg blitt pålagt en skatt for at menn er kollektivt skyld i voldtekt kunne det i verste fall vært meget skadelig for mitt syn på, og forhold til, kvinner.

Det ville jeg faen ikke funnet meg i.

Skrevet

Om det er "stuerent" er et litt underlig spørsmål. For det første kommer det an på ens eget sosiale miljø. For det andre er det som å vurdere å dumpe noen utifra om det de mener er politisk korrekt. Har man litt ryggrad spiller det liten rolle. 

Jeg ville ikke datet noen som likte slike grupper om jeg var mann, men det var jo ikke det du ville vite.

Det er nok mer "stuerent" for en jente å like en slik gruppe enn det er for en mann å dumpe en jente av den årsaken. Så om det er veldig viktig for deg hva andre måtte tenke, så får du fortsette å date henne av ren plikt.

Gjest Else-Britt
Skrevet

Det er ikke stuereint for normalt oppegående mennesker å date psykisk utviklinghemmede, nei.

Skrevet

Jeg traff en mann som var med i F.I. Det er ikke akkurat turn on. 

Skrevet
29 minutter siden, Marie90 skrev:

Om det er "stuerent" er et litt underlig spørsmål. For det første kommer det an på ens eget sosiale miljø. For det andre er det som å vurdere å dumpe noen utifra om det de mener er politisk korrekt. Har man litt ryggrad spiller det liten rolle. 

Jeg ville ikke datet noen som likte slike grupper om jeg var mann, men det var jo ikke det du ville vite.

Det er nok mer "stuerent" for en jente å like en slik gruppe enn det er for en mann å dumpe en jente av den årsaken. Så om det er veldig viktig for deg hva andre måtte tenke, så får du fortsette å date henne av ren plikt.

Jeg bryr meg ikke så mye om hun har politisk ukorrekte meninger. Men jeg ønsker jo ikke en kjæreste som legger ut sine politisk ukorrekte meninger på facebook. Det er tegn på manglende sosial intelligens. Derfor har det litt å si om det er stuerent å like Feministisk Initiativ. 

11 minutter siden, Silfen skrev:

Jeg traff en mann som var med i F.I. Det er ikke akkurat turn on. 

Merket du på han at han var med i F.I? Altså hvordan han oppførte seg og holdningene han hadde? 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymSjiraff skrev:

Jeg bryr meg ikke så mye om hun har politisk ukorrekte meninger. Men jeg ønsker jo ikke en kjæreste som legger ut sine politisk ukorrekte meninger på facebook. Det er tegn på manglende sosial intelligens. Derfor har det litt å si om det er stuerent å like Feministisk Initiativ. 

Ok, men like fullt; det handler om sosial sirkel. 

Jeg vil tro at i det store og det hele er det ikke politisk ukorrekt å like slike sider, ettersom feminisme totalt sett er politisk korrekt - på linje med å være for fri flyktningsstrøm og generelt noe sosialistisk vridd.

Det er jo likevel fullt mulig at mange du kjenner vil tenke at du dater en veldig underlig dame. Jeg ville tenkt det. Men nå er ikke jeg spesielt politisk korrekt heller. 

Skrevet

Ville vært skeptisk til noen som tror det du beskiver er feminisme :fnise:

Anonymkode: f68da...a37

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville vært skeptisk til noen som tror det du beskiver er feminisme :fnise:

Anonymkode: f68da...a37

Er det meg eller dama du er skeptisk til?

• Liker 2
Skrevet

@Marie90 Hæ? Du snakker litt i tåke, så det er vanskelig å få med seg helheten. Men tror du at Feministisk Initiativ er venstrevridd, politisk korrekt og stuerent for en jente å like Feministisk Initiativ? 

For en utrolig sær oppfatning, hvis du danner den på kunnskap. Jeg tror at det er fullt mulig at damen han har møtt er like kunnskapsløs som deg på dette partiet. Så ts: møt henne og se hvordan det går. Prat med henne om feminisme.

Anonymkode: 95723...d96

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Marie90 skrev:

Skjønner ikke hva du prater om. Det er ikke stuerent å like Ottar og andre ekstreme sider. 

Ts: Hvis det ikke hadde vært for at du beskriver henne som svært oppegående, hadde jeg sett på det optimistisk. Risikoen for at hun ikke vet hvor ille dette partiet er, er større enn at hun faktisk liker dette partiet :P Du har nok gjort dine "glipper" du og.

Anonymkode: ad181...a1a

• Liker 1
Skrevet

Det er facebook. Om jeg ser et interessant innlegg kan jeg like en side uten å være enig i alt de står for. Noen ganger blir jeg også invitert til ting og sier ja uten å tenke videre over det. Ville ikke tatt det  så seriøst. Om hun poster hatefulle ting er en annen sak.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hva du prater om. Det er ikke stuerent å like Ottar og andre ekstreme sider. 

Ts: SIDEN du beskriver henne som svært oppegående ellers, hadde jeg sett på det optimistisk. Risikoen for at hun ikke vet hvor ille dette partiet er, er større enn at hun faktisk liker dette partiet :P Du har nok gjort dine "glipper" du og.

Rettet på alvorlig skriveleif :fnise:

Skrevet
1 minutt siden, Kattekvinne skrev:

Det er facebook. Om jeg ser et interessant innlegg kan jeg like en side uten å være enig i alt de står for. Noen ganger blir jeg også invitert til ting og sier ja uten å tenke videre over det. Ville ikke tatt det  så seriøst. Om hun poster hatefulle ting er en annen sak.

Ja, man kan også like sider for å innhente informasjon og følge med, uten at man støtter det fullt ut

Gjest Else-Britt
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, man kan også like sider for å innhente informasjon og følge med, uten at man støtter det fullt ut

Ja, det er sant. Når jeg tenker meg om er jeg faktisk medlem av en tilsvarende gruppe på Facebook; Flat Earth Society. Og det er kun for underholdningens skyld.

Skrevet
3 timer siden, AnonymSjiraff skrev:

Dater en dame som jeg har lagt til på facebook. Snoket selvsagt litt i facebooken og fant ut at hun har likt Feministisk Initiativ. Jeg er 100% for at kvinner bør være feminister. Det handler jo om å kjempe for egne interesser.  Men samtidig er det jo grenser for hvor mye man kan prøve å karre til seg på bekostning av andre uten å virke grådig og hatefulle. Jeg har ikke noe i mot grådige og lite empatisk mennesker, men man er jo lite sosialt oppegående om man ikke prøver å skjule de egenskapene. 

For de som ikke vet hva Feministisk Initiativ er så er det det norske søsterpartiet til et svensk parti med samme navn. Partiet er kjent for utspill som at menn bør betale en straffeskatt fordi de er kollektiv skyld i vold mot kvinner og en partilederne uttalte at kvinner som har sex med menn er forrædere.  Det hele virker jo litt skrullete, men se for deg at man hadde sagt det samme om f.eks etniske grupper. At ikke-vestlige innvandrere burde betale en straffeskatt fordi de er kriminelle og at det er forræderi for norske kvinner å ha sex med ikke-vestlige. Man hadde jo blitt stemplet som skoleeksempelet på rasist og det med rette. 

Så det jeg lurer på er det stuerent å like Feministisk Initiativ? Spørsmålet er ikke om dere støtter Feministisk Initiativ, men om det er stuerent å støtte partiet. 

Selv mener jeg at det ikke er stuerent å ha slike holdninger. Man oppfattes som hatefull. Samtidig virket jenta jeg møtte på byen sosialt oppegående så lurer egentlig på om kvinner kanskje har et annet syn på hva som er stuerent enn menn. 

Jeg er enig med deg. Feminisme for meg er likestilling for begge kjønn. Det betyr ikke at vi ikke skal ha ulikheter, men vi må alltid passe på at ulikhetene går ut over likestillingen. Jeg bryr meg like mye om debattene som går ut på menn; sier for eksempel aldri "gjør det som en ordentlig mann!". Som jeg bryr meg om debatter for kvinner. 

Feministisk Initiativ er ikke likestilling eller feminisme for meg. De tenker ekstremvinklet på politikk, noe jeg styrer langt fra. 

For meg er det ikke stuerent å være ekstrem.

Anonymkode: e258f...cac

• Liker 1
Gjest NorahLudoAllis
Skrevet
18 minutter siden, AnonymSjiraff skrev:

Er det meg eller dama du er skeptisk til?

Kan du linke til dette med straffeskatt?

Jeg kjenner til flere i F.I - og oppfatter dem ikke slik du beskriver rent politisk. De er en slags mildere variant av Ottar, men noe mer opptatt av rendyrka feminisme enn meg.

Skrevet
10 minutter siden, Kattekvinne skrev:

Ja, det er godt poeng.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Marie90 skrev:

Om det er "stuerent" er et litt underlig spørsmål. For det første kommer det an på ens eget sosiale miljø. For det andre er det som å vurdere å dumpe noen utifra om det de mener er politisk korrekt. Har man litt ryggrad spiller det liten rolle. Jeg ville ikke datet noen som likte slike grupper om jeg var mann, men det var jo ikke det du ville vite. Det er nok mer "stuerent" for en jente å like en slik gruppe enn det er for en mann å dumpe en jente av den årsaken. Så om det er veldig viktig for deg hva andre måtte tenke, så får du fortsette å date henne av ren plikt.

33 minutter siden, Marie90 skrev:

Ok, men like fullt; det handler om sosial sirkel. Jeg vil tro at i det store og det hele er det ikke politisk ukorrekt å like slike sider, ettersom feminisme totalt sett er politisk korrekt - på linje med å være for fri flyktningsstrøm og generelt noe sosialistisk vridd. Det er jo likevel fullt mulig at mange du kjenner vil tenke at du dater en veldig underlig dame. Jeg ville tenkt det. Men nå er ikke jeg spesielt politisk korrekt heller. 

:klo:...................

Nei ts, det er ikke stuerent å like dette partiet. Det har ingenting med feminisme å gjøre. Det blir det samme som å tro at alle høyrevridde er som Anders Breivik. Partiet har ingenting med feminisme eller likestilling å gjøre, det er visvas. 

Hvis hun ellers virker som en god og smart jente, hadde jeg møtt henne videre. Men hadde jeg sett ekstreme holdninger, hadde jeg tatt avstand.

Anonymkode: 03d93...76a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...