AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #1 Skrevet 16. februar 2017 Skal jobbe 12 timers vakt i morgen (helsevesen). Er uvel, svimmel og har hatt null energi i dag og i går, men kun litt feber. Blir fort anpusten og får høy puls. Jeg tenker at dette ikke er en akseptert grunn til å være hjemme på min jobb. Lurer på om jeg skal juge å si jeg har omgangssyken Gruer meg så forferdelig til å si i fra! Slet med utbrenthet for noen år siden, og er livredd dette er symptomer på det samme. Fikk ikke legetime i dag og de har stengt i morgen. Fikk time mandag. Virket som om jeg skulle få sykemelding om jeg ikke følte meg bedre. Kan jeg si jeg har kastet opp, eller må jeg si sannheten synes dere? Gruer meg veldig til å ringe Anonymkode: cb281...6cc
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #2 Skrevet 16. februar 2017 Du ringer og sier du er syk. Trenger ikke å si noe mer. Men si fra i god tid så de får tak i noen som kan jobbe for deg. Jeg jobber i helsevesenet selv og vet hvor vanskelig det kan være å få tak i folk. Anonymkode: a6ff4...cf3 2
JegErMeg Skrevet 16. februar 2017 #3 Skrevet 16. februar 2017 Hei, Jeg anbefaler deg å være ærlig men kanskje plusse litt på. Dersom du blir sykemeldt på mandag er det fint at du ikke har løyet på deg omgangssyke:-) Jeg gruer meg også noe forferdelig for å si i fra om sykdom men det er bare å bite tennene sammen og hoppe i det. Ring med en gang, si at du har feber og skikkelig svimmel. Dette går bra!!! Ring nå!!!
Meadow Skrevet 16. februar 2017 #4 Skrevet 16. februar 2017 Arbeidsgiver har ingen rett til å vite noe om din sykdom, det holder å si at du dessverre har blitt syk, så du får ikke kommet på jobb. 4
Siri_H Skrevet 16. februar 2017 #5 Skrevet 16. februar 2017 Si det som det er, du er uvel og har feber. Det er jo sant, og så vil det ikke bli dumt hvis du får en lenger sykemelding på mandag. Hvis du sier at du har omgangssyke og så plutselig er sykemeldt fra mandag vil det jo virke noe snodig, ettersom omgangssyke ikke varer så lenge. 1
JegErMeg Skrevet 16. februar 2017 #6 Skrevet 16. februar 2017 Akkurat nå, Meadow skrev: Arbeidsgiver har ingen rett til å vite noe om din sykdom, det holder å si at du dessverre har blitt syk, så du får ikke kommet på jobb. Det har de kanskje ikke, men jeg har opplevd hos flere arbeidsgivere at de spør; huff da, hva feiler det deg i dag da?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #7 Skrevet 16. februar 2017 Legen min er grei, så han formulerer nok sykemeldingen slik at det ikke blir gjennomskuet. Dessuten ser jo ikke arbeidsgiver hva det står på sykemeldingen? Det blir så mye spekulering om jeg sier det som det er, og man blir litt tatt for skulk og det blir så dårlig stemning på jobb. Uff, hater dette Anonymkode: cb281...6cc
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #8 Skrevet 16. februar 2017 Ring å si at du er syk, og blir hjemme idag. Arbeidsgiver har ingen rett til å vite hva som feiler deg. God bedring Anonymkode: 70187...5ce 3
Prinsesse788 Skrevet 16. februar 2017 #9 Skrevet 16. februar 2017 Viktigste er at du gir beskjed om at du er fraværende, årsak spiller ingen rolle for arbeidsgiver. Spør de hva som feiler deg er det bare å si at du ikke vet men at du skal til legen på mandag hvis det ikke blir bedre. Som arbeidsgiver er jeg bare opptatt av at jeg får beskjed og får vikarer / delegert oppgaver, alle blir syke i blant
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #10 Skrevet 16. februar 2017 Men må du være hjemme da? Hvil deg i dag og prøv å dra i morgen. Det trenger jo ikke å være utbrenthet. Du må ikke oppgi grunn. Lederen skal ikke fiske ter årsak. Men hvis du er i ferd med å bli utbrent, er jo åpenhet bra. Da kommer du jo til å bli borte mer enn 1 dag. Anonymkode: 03b82...c99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå