AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #1 Skrevet 16. februar 2017 Jeg og kjæresten min vurderer å flytte. Han ønsker i utgangspunktet å bo landlig til og gjerne en litt stor tomt. Jeg ønsker å bo nærmere familien (aløe bør sentralt i Bergen). Han har vel innsett at å flytte langt ut på landet ikke blir så lett. Jeg skal begynne å jobbe på haraldsplass sykehus og begynner tidlig på vakt. Ønsker derfor å ikke kjøre i evigheter til jobb og gjerne ha bussmuligheter (ok å ikke måtte være avhengig av bil. Ser for oss hus/rekkehus med hage (har to hunder vi vil la løpe fritt i Hagen). Hsr dere noen forslag til steder i Bergen som kan passe oss? Anonymkode: 7be43...1ef
*Ariel* Skrevet 16. februar 2017 #2 Skrevet 16. februar 2017 Feks Flaktveit. Det går arbeidsrute til Haukeland, i tillegg går vanlig buss hvert 10 min, om kvelden/helg hvert 20 min
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #3 Skrevet 20. februar 2017 På 16.2.2017 den 9.32, *Ariel* skrev: Feks Flaktveit. Det går arbeidsrute til Haukeland, i tillegg går vanlig buss hvert 10 min, om kvelden/helg hvert 20 min Flaktveit? Ja, om man vil sitte fast i alt som heter trafikk i Bergen. Jeg anbefaler Os. Det bygges ny vei der nå, da blir det kort vei til Bergen. Landlig og fint, store tomter og mange steder med sjøutsikt. Anonymkode: d2ce5...275
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #4 Skrevet 20. februar 2017 Jeg ville valgt Minde, uten tvil. F.eks.området rundt Brann Stadion,eller Leaparken.Du slipper kjøring til jobb og du bor sentralt men likevel litt utenfor sentrum. Anonymkode: 42520...83a 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #5 Skrevet 21. februar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville valgt Minde, uten tvil. F.eks.området rundt Brann Stadion,eller Leaparken.Du slipper kjøring til jobb og du bor sentralt men likevel litt utenfor sentrum. Anonymkode: 42520...83a Det er veldig langt fra landlig, vil nå jeg si... Det er tett bebyggelse, og mye trafikk på alle kanter. Deler av Fyllingsdalen er veldig landlig, samt ytre Laksevåg og bergen vest (men jeg ville aldri bodd i Loddefjord og utover, med tanke på trafikkaoset i rushet...). Du kan også bo ganske landlig om du ser etter noe i Ytrebygda. Både sentralt OG landlig er vanskelig å finne i norges nest største by. Anonymkode: a58bb...839
*Ariel* Skrevet 21. februar 2017 #6 Skrevet 21. februar 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Flaktveit? Ja, om man vil sitte fast i alt som heter trafikk i Bergen. Jeg anbefaler Os. Det bygges ny vei der nå, da blir det kort vei til Bergen. Landlig og fint, store tomter og mange steder med sjøutsikt. Anonymkode: d2ce5...275 Det er veldig sjelden jeg sitter fast i trafikken hvertfall. En gang eller to i året kanskje. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #7 Skrevet 21. februar 2017 Sentralt, men landlig? Jeg ønsker å bo høyt, men samtidig lavt. Anonymkode: e3e2f...d97 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #8 Skrevet 21. februar 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig langt fra landlig, vil nå jeg si... Det er tett bebyggelse, og mye trafikk på alle kanter. Deler av Fyllingsdalen er veldig landlig, samt ytre Laksevåg og bergen vest (men jeg ville aldri bodd i Loddefjord og utover, med tanke på trafikkaoset i rushet...). Du kan også bo ganske landlig om du ser etter noe i Ytrebygda. Både sentralt OG landlig er vanskelig å finne i norges nest største by. Anonymkode: a58bb...839 Det finnes noen grønne lunger her og der,men er forøvrig helt enig med deg i at det ikke lar seg gjøre å bo veldig landlig og samtidig sentralt i Bergen. Da må man utenfor byen til områder som Os for eksempel.Og det er jo ikke Bergen. Anonymkode: 42520...83a
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #9 Skrevet 21. februar 2017 3 timer siden, *Ariel* skrev: Det er veldig sjelden jeg sitter fast i trafikken hvertfall. En gang eller to i året kanskje. Det kommer vel an på hvor man kjører. Om man jobber andre steder enn Åsane, type sentrum og sør/vest-over, blir det mye kø, det er ihvertfall min erfaring. Har tilbragt mang en time med å stå bom fast i fløyfjellstunnelen... Anonymkode: a58bb...839
Gjest Coolaid Skrevet 21. februar 2017 #10 Skrevet 21. februar 2017 8 timer siden, *Ariel* skrev: Det er veldig sjelden jeg sitter fast i trafikken hvertfall. En gang eller to i året kanskje. På sykkel da
Gjest Coolaid Skrevet 21. februar 2017 #11 Skrevet 21. februar 2017 På 16.2.2017 den 9.27, AnonymBruker skrev: Jeg og kjæresten min vurderer å flytte. Han ønsker i utgangspunktet å bo landlig til og gjerne en litt stor tomt. Jeg ønsker å bo nærmere familien (aløe bør sentralt i Bergen). Han har vel innsett at å flytte langt ut på landet ikke blir så lett. Jeg skal begynne å jobbe på haraldsplass sykehus og begynner tidlig på vakt. Ønsker derfor å ikke kjøre i evigheter til jobb og gjerne ha bussmuligheter (ok å ikke måtte være avhengig av bil. Ser for oss hus/rekkehus med hage (har to hunder vi vil la løpe fritt i Hagen). Hsr dere noen forslag til steder i Bergen som kan passe oss? Anonymkode: 7be43...1ef Det dere er ute etter er vanskelig å finne. Hva med heller å finne noe i gang eller sykkelavstand til Haraldsplass? Så kan dere benytte alle de flotte fjellene og naturen i samme område slik at dere kan være ute på tur med hundene på skikkelig vis.
Honey Dew Skrevet 21. februar 2017 #12 Skrevet 21. februar 2017 Fana, finnes ikke bedre sted i Bergen
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #13 Skrevet 21. februar 2017 Det ligger to bittesmå hus midt i Fjellveien som eies av Bergens Skog- og Træplantningsselskap som pleier leie dem ut (Fjellveien 34 og 36). Begge disse har vært bebodd en tid nå, men minst en av leietagerne flytter visstnok i disse dager. Så minst ett hus leies nok ut på ny snart? De leies ut via vanlig leiemarked så vidt jeg vet. Det er et skudd i blinde men er vel verdt å undersøke og kanskje ta en telefon for å undersøke? Det er disse det er snakke om: http://www.byfjellskogene.no/forside/nytt-fra-skogselskapet/husene-i-fjellveien/ Anonymkode: 59350...7a5 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #14 Skrevet 21. februar 2017 Jeg har sagt at jeg aldri skal være avhengig av pendling gjennom fløyfjellstunnellen eller over danmarksplass, og etter snart tyve år i arbeidslivet står jeg ved det. Kollegene mine som er avhengig av dette er de som oftest står i kø, er redd for kø, må stresse med å komme hjem før fløyfjellstunnellen stenger kl 22 (noe den gjør forbausende ofte) og de som oftest kommer for sent. Jeg jobber på Haukeland og har valgt å bo i gang/sykkelavstand, men ellers vil jeg faktisk anbefale Arna. Det er kjapt gjort å ta tog til sentrum og buss derfra (evt gå), vil du kjøre kan du kjøre via Midtun og det går buss. Det er ikke så dyrt i Arna, alle servicetilbud finnes i nærheten, det er masse fantastiske turområder i umiddelbar nærhet og god barnehagedekning. Kjenner flere som pendler strekket Arna-Haukeland/Haraldsplass og sier det går veldig fint. Anonymkode: 50b1d...43a 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #16 Skrevet 22. februar 2017 Arna. Ti minutter med tog, så er du midt i sentrum. Anonymkode: 96602...4e8
*Ariel* Skrevet 22. februar 2017 #17 Skrevet 22. februar 2017 På 21.2.2017 den 17.33, Coolaid skrev: På sykkel da Bruker nok kollektivtransport gitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå