Gå til innhold

Informere barn om flytting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte til sommeren. Har et barn som da begynner i 3.klasse, og har ikke fortalt henne om flytteplanene enda. Dette fordi vi ikke har informert arbeidsgivere eller andre viktige personer rundt oss enda, og jeg vil ikke pålegge barnet vårt å ikke si noe til andre (det tror jeg er nærmest umulig). Hun er godt kjent på stedet vi flytter til, så jeg tror det vil gå fint for henne, men hvor tidlig tenker dere at hun bør få vite det? En annen grunn til at vi foreløpig ikke har sagt noe, er at vi er redd hun da vil bli "nedprioritert" av venner. Vil jo tro at andre foreldre da ikke først og fremst vil tenke at det er henne deres barn skal invitere med hjem etc iom at vi uansett snart flytter. Vi tenker å informere arbeidsgivere om ca.3 uker og så får hun vite det omtrent samtidig. Da vil det være ca. 3 mnd til skoleslutt. Tror dere det er nok tid for henne å forberede seg på? 

Anonymkode: 0439a...502

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det tror jeg skal gå bra. Var 15 år da jeg måtte flytte fra Oslo til et lite sted og jeg klarte å være sur fra våren frem til flyttingen. Mye lettere når en er 8 år enn 15 år og i tillegg har kjente på stedet noe jeg ikke hadde.
Hvis du er redd hun skal bli nedprioritert så vær flink til å be venner hjem til dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...