AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #1 Skrevet 16. februar 2017 Hjelp, skal på jobbintervju i morgen og neste uke. Er nyutdannet lærer, og søknadsfristen har ikke gått ut enda, men de syntes jeg var så interessant med gode fag at de ville snakke med meg allerede. Er det noen som har noe tips til hva de spør om? Hvor mange er på selve intervjuet? Tips til hva jeg skal spørre de om, for å virke mest mulig interessert? Det første intervjuet jeg skal på er den skolen jeg aller helst vil jobbe på, så må gjøre det virkelig bra. Anonymkode: ff491...74c
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #2 Skrevet 16. februar 2017 Det er jo veldig individuelt fra skole til skole, men på min skole spør vi om: Hvorfor du søkte Erfaring/interesser/sterke sider Hva du har oppnådd så langt Kvalifikasjoner og utdannelse Klasseledelse Læringssyn Hvordan man opptrer i konfliktsituasjoner Samarbeidsevner Lojalitet Selvstendighet Planer fremover (f.eks. om du tenker videreutdanning, bli praksislærer etc.) Det du kan spørre om er f.eks. hvordan skolen ivaretar nyutdannede, hvordan skolen og ledelse er organisert, satsingsområder/innsatsområder i skolen/kommunen, videreutdanningsmuligheter/kursing, hvordan skolen organiserer bunden tid, hvordan de organisererer fellestid/samarbeidstid, og om arbeidsmiljø. På de intervjuene jeg har vært på har rektor og tillitsvalgt alltid vært til stede (tillitsvalgt skal være der for å ivareta deg som søker, at retningslinjer blir fulgt osv), og av og til har også avdelingsleder/inspektør vært med. Lykke til Anonymkode: c042a...6fc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå