AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #1 Skrevet 16. februar 2017 Vi har funnet et hus vi har så utrolig lyst på. Men så er det det at huset på nabotomten (som ligger veldig nært selve huset "vårt", det ligger helt oppi tomtegrensen antageligvis ikke i tråd med dagens regelverk) er en nedsarva rønne, med drit slengt rundt over hele tomten (og selvsagt både båt- og bilvrak, det er tydeligvis obligatorisk for sånne hus)... Da blir jeg litt betenkt. Ikke vet vi hvem som bor der, om det står tomt eller hva det gjør. Megler visste ikke, så for alt vi vet kan det være noen narkiser som holder hus der. Kommer man til å tørre å slippe ungene ut for å leke? De kan jo skade seg på glass og skarpt metallskrap som ligger på denne tomten, og slikt. Risikerer man at det er bråkebøtter som bor der? Ville dere sett det som et ankepunkt, eller er jeg bare utrolig kresen og pirkete nå? Huset er så utrolig bra, bortsett fra dette, og at veien opp kan bety at ingen vil besøke oss på vinteren Anonymkode: f7ac1...a27
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #2 Skrevet 16. februar 2017 Har vel ungene deres ingenting å gjøre på den tomten siden den ikke er deres. Så at skal skade seg eller Ikke kommer annpå oppdragelsen deres. Ring kommunen så får du vel svar. Anonymkode: 0c260...fe7 13
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #3 Skrevet 16. februar 2017 Ja, for ingen unger løper vel inn på andres tomter, noensinne.... Ihvertfall ikke om huset står tomt og det ikke er noen i huset som kjefter på dem. Selvsagt kommer vi til å lære ungene våre at de ikke får lov til å gå dit, men jeg vet at jeg var plenty av steder i nabolaget jeg ikke fikk lov til da jeg var liten og min mor snudde ryggen til et øyeblikk. Anonymkode: f7ac1...a27 6
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #4 Skrevet 16. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, for ingen unger løper vel inn på andres tomter, noensinne.... Ihvertfall ikke om huset står tomt og det ikke er noen i huset som kjefter på dem. Selvsagt kommer vi til å lære ungene våre at de ikke får lov til å gå dit, men jeg vet at jeg var plenty av steder i nabolaget jeg ikke fikk lov til da jeg var liten og min mor snudde ryggen til et øyeblikk. Anonymkode: f7ac1...a27 Regner med du skadet deg inni mellom også? Men at det kanskje gikk bra med deg til tross for dette? Anonymkode: 23f16...a56 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #5 Skrevet 16. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Regner med du skadet deg inni mellom også? Men at det kanskje gikk bra med deg til tross for dette? Anonymkode: 23f16...a56 Men så bodde hun kanskje ikke ved siden av skrapmetall og glasskår.. herlighet.. Men for all del, slipp dine unger ut på en søppelfylling og tenk "jaja, unger skader seg noen ganger". Rusten spiker i foten er alltid sunt Anonymkode: 5c7d3...794 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #6 Skrevet 16. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regner med du skadet deg inni mellom også? Men at det kanskje gikk bra med deg til tross for dette? Anonymkode: 23f16...a56 Nei, vi bodde ikke ved siden av nedfalne hus og skraphauger Vi bodde nært et godt vedlikeholdt hus med en svær hage, hvor alt var trygt og fint, men hvor jeg likevel ikke fikk lov å gå siden det var Noen Andre som eide det. Jeg har likevel lekt flere timer i den hagen enn jeg kan telle... Anonymkode: f7ac1...a27 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #7 Skrevet 16. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men så bodde hun kanskje ikke ved siden av skrapmetall og glasskår.. herlighet.. Men for all del, slipp dine unger ut på en søppelfylling og tenk "jaja, unger skader seg noen ganger". Rusten spiker i foten er alltid sunt Anonymkode: 5c7d3...794 Er sikkert bare en god kilde til jern, og unger trenger jo ekstra mye av det Anonymkode: f7ac1...a27
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #8 Skrevet 16. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er sikkert bare en god kilde til jern, og unger trenger jo ekstra mye av det Anonymkode: f7ac1...a27 Drit i leverpostei, en pakke spiker gjør susen. Anonymkode: 5c7d3...794 9
Gullik Skrevet 16. februar 2017 #9 Skrevet 16. februar 2017 Det enkle er ofte det beste. Spør selger hvem det er som bor i dette huset, og om det alltid pleier å se slik ut. 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #11 Skrevet 16. februar 2017 Det er ikke noe problem for megler å få tak i opplysninger om hvem som bor der, så det er bare å presse på. Virker nesten som de holder tilbake noe. Skjønner godt at du er skeptisk, for naboer er kjempeviktig, selv om man ikke har tenkt å bli bestevenner med dem. Ståa i nabohuset kan også bety et problem for dere den dagen dere evt skal selge igjen, hvis det fortsatt ser ut som det gjør nå. Anonymkode: 3216e...021 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #12 Skrevet 16. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har funnet et hus vi har så utrolig lyst på. Men så er det det at huset på nabotomten (som ligger veldig nært selve huset "vårt", det ligger helt oppi tomtegrensen antageligvis ikke i tråd med dagens regelverk) er en nedsarva rønne, med drit slengt rundt over hele tomten (og selvsagt både båt- og bilvrak, det er tydeligvis obligatorisk for sånne hus)... Da blir jeg litt betenkt. Ikke vet vi hvem som bor der, om det står tomt eller hva det gjør. Megler visste ikke, så for alt vi vet kan det være noen narkiser som holder hus der. Kommer man til å tørre å slippe ungene ut for å leke? De kan jo skade seg på glass og skarpt metallskrap som ligger på denne tomten, og slikt. Risikerer man at det er bråkebøtter som bor der? Ville dere sett det som et ankepunkt, eller er jeg bare utrolig kresen og pirkete nå? Huset er så utrolig bra, bortsett fra dette, og at veien opp kan bety at ingen vil besøke oss på vinteren Anonymkode: f7ac1...a27 Trå forsiktig i sånne tilfeller. Disse tingene kan tyde på at dette er naboer fra helvete. Har du opplevd noe sånt før så vil du aldri tilbake. Anonymkode: 6b1a2...b25 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #13 Skrevet 16. februar 2017 Vi har spurt megler, men har ikke fått svar ennå (var visning i går). Så regner med å høre noe om det ila dagen. Håper det står tomt, og at det er derfor det ser sånn ut. Vi har vært på visning i strøket før, og faktisk bemerket dette huset, og det ser ut som om det er en årgangsrønne. Anonymkode: f7ac1...a27
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #14 Skrevet 16. februar 2017 Fant faktisk noe på huseiernes landsforbund nå. I paragraf to i naboloven heter det nemlig at «ingen må ha, gjøre eller sette i verk noe som urimelig eller unødvendig er til skade eller ulempe på naboeiendom. Inn under ulempe går også at noe må regnes som farlig». Så da skal kommunen og evt mattilsynet gripe inn. Anonymkode: f7ac1...a27 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #15 Skrevet 16. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fant faktisk noe på huseiernes landsforbund nå. I paragraf to i naboloven heter det nemlig at «ingen må ha, gjøre eller sette i verk noe som urimelig eller unødvendig er til skade eller ulempe på naboeiendom. Inn under ulempe går også at noe må regnes som farlig». Så da skal kommunen og evt mattilsynet gripe inn. Anonymkode: f7ac1...a27 Ja, det står så, og det ser veldig fint ut på papiret. I et nabolag i nærheten her har en lignende sak versert i omtrent ti år nå, med det ene avisoppslaget etter det andre. Det skal utrolig mye til før rette instans i det hele tatt ser på saken, og enda mer for at de faktisk tar grep. Anonymkode: 3216e...021 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #16 Skrevet 16. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det står så, og det ser veldig fint ut på papiret. I et nabolag i nærheten her har en lignende sak versert i omtrent ti år nå, med det ene avisoppslaget etter det andre. Det skal utrolig mye til før rette instans i det hele tatt ser på saken, og enda mer for at de faktisk tar grep. Anonymkode: 3216e...021 Ja, er klar over at det nok er adskillig verre enn å bare ta en telefon og kommer de og rydder opp. Men det er da ihvertfall noe, og om det er noe som er direkte farlig og ikke bare stygt, er det da ihvertfall et håp om at de kommer til å gjøre noe. Anonymkode: f7ac1...a27
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #17 Skrevet 16. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, er klar over at det nok er adskillig verre enn å bare ta en telefon og kommer de og rydder opp. Men det er da ihvertfall noe, og om det er noe som er direkte farlig og ikke bare stygt, er det da ihvertfall et håp om at de kommer til å gjøre noe. Anonymkode: f7ac1...a27 På det stedet jeg refererer til er det snakk om generell skrot og bilvrak, og det er både miljøaspektet og tanken på farene det utgjør for barna i nabolaget som gjør at naboene har tatt affære. Vel, tomta ser fortsatt ut som en søppelhaug, til daglig forargelse for alle i området. Anonymkode: 3216e...021 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #18 Skrevet 16. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men så bodde hun kanskje ikke ved siden av skrapmetall og glasskår.. herlighet.. Men for all del, slipp dine unger ut på en søppelfylling og tenk "jaja, unger skader seg noen ganger". Rusten spiker i foten er alltid sunt Anonymkode: 5c7d3...794 Da jeg gikk på barneskolen var det faktisk en gutt som tråkket på en mens han var på skolen. Man er ikke trygg noe sted Anonymkode: 62339...5cd
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #19 Skrevet 16. februar 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg gikk på barneskolen var det faktisk en gutt som tråkket på en mens han var på skolen. Man er ikke trygg noe sted Anonymkode: 62339...5cd Nei, men det betyr jo ikke at man ikke skal ta forholdsregler. Skade seg kan man gjøre hvor som helst, men det er tross alt gjerne større sannsynlighet for det i enkelte situasjoner enn andre. Selv om det finnes unger som blir påkjørt i oppkjørselen hjemme betyr ikke det at jeg ville latt ungene mine leke alene langs en veldig trafikkert motorvei sånn helt uten videre. Anonymkode: f7ac1...a27 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2017 #20 Skrevet 18. februar 2017 På 16.2.2017 den 9.36, AnonymBruker skrev: Vi har spurt megler, men har ikke fått svar ennå (var visning i går). Så regner med å høre noe om det ila dagen. Håper det står tomt, og at det er derfor det ser sånn ut. Vi har vært på visning i strøket før, og faktisk bemerket dette huset, og det ser ut som om det er en årgangsrønne. Anonymkode: f7ac1...a27 Da bruker du Google, gule sider og facebook👍 Har funnet ut mye rart om potensielle naboer med det! Anonymkode: 5e217...3c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå