lalalamann Skrevet 16. februar 2017 #1 Skrevet 16. februar 2017 (endret) Dere jenter er veldig glad i å dele sosialt relevante nyheter med hverandre (altså sladder/gossip), og forskning samt dere jenters adferd i det virkelige liv, viser at dere har et sterkere behov enn menn for å meddele en sosialt relevant nyhet (sladder/gossip) med andre mennesker (særlig med venninner), som betyr at dere i utgangspunktet kanskje kan ha større problemer med å holde på en hemmelighet over lengre tid enn det menn har. Så, spørsmålet er da: Er det egentlig mulig for dere jenter å holde på hemmeligheter over lengre tid i det hele tatt? Eller føler dere alltid at dere "bare mååå" fortelle det til minst én annen person for å få "lettet på trykket"? Eksempel: Hvis kjæresten din sier at han har aids, eller at han har gjort noe flaut, og det dermed er underforstått at han har meddelt det i fortrolighet med deg; er det da alvorlig nok til at du kan klare å holde på den hemmeligheten for alltid - uten å si det til den aller beste venninna di en gang? Eller vil du da fortsatt allikevel føle at du "bare mååå" fortelle det videre til noen - til tross for hvor personlig hemmeligheten er for kjæresten din? Hva om kjæresten din i tillegg ber deg innstendig om å ikke si det videre til noen? Vil du da klare å holde det helt hemmelig for alltid? Jeg søker helt ærlige svar. PS: Hvis noen ekstrem-feminister er støtet av at jeg påpeker at det er forskjell på menn og kvinner her - fuck off Endret 23. april 2017 av lalalamann 2
brownbrown Skrevet 16. februar 2017 #2 Skrevet 16. februar 2017 tror ikke det. damer lever på sladder/baksnakking/gossip men så har det litt med verdier og moral også. er noen ordentlig snille jenter der ute som jeg tror hadde holdt ord
The Kitten Skrevet 16. februar 2017 #3 Skrevet 16. februar 2017 En av mine sterke sider er at jeg holder på hemmeligheter. Det finnes ett unntak, en vennine fortalte at kjæresten hennes slo henne, men da fortalte jeg det for å skaffe henne hjelp. Hvis noen ber meg ikke si noe videre, så gjør jeg ikke det (bortsett i tilfellet over). 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #4 Skrevet 16. februar 2017 Hvis noen forteller meg noe som opplagt er hemmelig, forblir det en hemmelighet. Jeg har ingen interesse av å fortelle ting videre til andre, det gagner jo ikke meg noe. Anonymkode: b4c10...006 3
lalalamann Skrevet 16. februar 2017 Forfatter #5 Skrevet 16. februar 2017 17 minutter siden, brownbrown skrev: tror ikke det. damer lever på sladder/baksnakking/gossip men så har det litt med verdier og moral også. er noen ordentlig snille jenter der ute som jeg tror hadde holdt ord Nettopp dette aspektet jeg sikter til...
brownbrown Skrevet 16. februar 2017 #6 Skrevet 16. februar 2017 Akkurat nå, lalalamann skrev: Nettopp dette aspektet jeg sikter til... ære og moral tror jeg menn har mer av. føler noen kvinner gjør absolutt hva som helst for å komme seg fram i livet uansett hvem de backstabber eller tråkker på i veien
lalalamann Skrevet 16. februar 2017 Forfatter #7 Skrevet 16. februar 2017 17 minutter siden, The Kitten skrev: En av mine sterke sider er at jeg holder på hemmeligheter. Det finnes ett unntak, en vennine fortalte at kjæresten hennes slo henne, men da fortalte jeg det for å skaffe henne hjelp. Hvis noen ber meg ikke si noe videre, så gjør jeg ikke det (bortsett i tilfellet over). 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis noen forteller meg noe som opplagt er hemmelig, forblir det en hemmelighet. Jeg har ingen interesse av å fortelle ting videre til andre, det gagner jo ikke meg noe. Anonymkode: b4c10...006 Håper dette er sant
The Kitten Skrevet 16. februar 2017 #8 Skrevet 16. februar 2017 1 minutt siden, lalalamann skrev: Håper dette er sant For min del er det 100 % sant. Ja, jeg holdt ikke på en hemmelighet, men jeg kan faktisk ikke sitte på sidelinjen og ikke gjøre noen når en venninne forteller meg at kjæresten slår henne. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #9 Skrevet 16. februar 2017 7 minutter siden, lalalamann skrev: Håper dette er sant 100% sant, så fremt hemmeligheten ikke innebærer vold/overgrep osv. Anonymkode: b4c10...006
lalalamann Skrevet 16. februar 2017 Forfatter #10 Skrevet 16. februar 2017 (endret) 16 minutter siden, brownbrown skrev: ære og moral tror jeg menn har mer av. føler noen kvinner gjør absolutt hva som helst for å komme seg fram i livet uansett hvem de backstabber eller tråkker på i veien Du aner ikke hvor sant dette er. (Eller kanskje du gjør... ) Det hele bunner i at menn og kvinner er skapt for forskjellige, biologiske formål. ("Pålitelige/troverdige ledere" vs. "sosial rang-opportunister".) Endret 16. februar 2017 av lalalamann
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #11 Skrevet 16. februar 2017 Selvfølgelig holder jeg på de hemmeligheter jeg føler meg forpliktet til å holde på. Dette innebærer ting folk jeg er i nær relasjon med forteller meg samt. alvorlige ting som overgrep etc. Anonymkode: 6a38e...c61
lalalamann Skrevet 16. februar 2017 Forfatter #12 Skrevet 16. februar 2017 14 minutter siden, The Kitten skrev: For min del er det 100 % sant. Ja, jeg holdt ikke på en hemmelighet, men jeg kan faktisk ikke sitte på sidelinjen og ikke gjøre noen når en venninne forteller meg at kjæresten slår henne. 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: 100% sant, så fremt hemmeligheten ikke innebærer vold/overgrep osv. Anonymkode: b4c10...006 Slike røpelser er selvfølgelig nødvendige av sikkerhetsmessige hensyn. Så det er ikke slike hemmeligheter jeg tenkte på 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #13 Skrevet 16. februar 2017 Dette burde være under Skråblikk og generaliseringer. Selvfølgelig holder jeg på hemmeligheter. Hvorfor skulle jeg sagt det videre? Jeg forventer akkurat det samme tilbake. Det er befriende å kunne ha noen å gå til å snakke med alt om, og det liker jeg å være for andre også. Anonymkode: e517e...cab 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #14 Skrevet 16. februar 2017 Jeg har alltid ei jeg prater med om alt. Så holder nok ikke helt tett nei. Anonymkode: 770f1...08d
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #15 Skrevet 16. februar 2017 6 timer siden, brownbrown skrev: ære og moral tror jeg menn har mer av. føler noen kvinner gjør absolutt hva som helst for å komme seg fram i livet uansett hvem de backstabber eller tråkker på i veien > tror at menn i eliten holder seg der og er suksessfulle ved å være ærlige og ha god moral. > tror at rike og store bedrifter tjener penger på å følge moral og ikke den markedsføringen som håver inn mest penger Jojo, vi ser ingen eksempel på mannlige ekstremister som voldtar og halshugger, ingen korrupsjonssaker i media om dagen som omhandler menn, ingen mannlige landsledere som blir kritisert av bruk av tortur, ingen menn som bruker barn som sine sexleketøy. Menn er jo så ærlige og redelige skapninger Jeg vil foreslå å lese litt politikk og nyheter innimellom. Gjør godt å komme ut av den lille hula som bare omhandler seg selv Anonymkode: a8cab...4fb 8
Gjest antbug Skrevet 16. februar 2017 #16 Skrevet 16. februar 2017 Ja, jeg kan faktisk holde 100% tett. Det er en selvsagt ting når det gjelder folk jeg liker og bryr meg om, og jeg er også helt til å stole på når folk som ikke står meg like nær åpner opp og forteller meg ting i fortvilelse. Folk jeg ikke liker koster det meg derimot ikke en kalori å sladre litt om, men hvis en av dem skulle betro meg en hemmelighet av det virkelig sensitive slaget hadde jeg ikke hatt samvittighet til å si noe til andre om det. Jeg tror jeg er ganske redelig sånn. Funfact: den verste sladrekjerringa jeg noen gang har møtt er en godt voksen mann. En fra den såkalte eliten til og med. Jepp, de finnes, og jeg tror faktisk en del av dem har kommet seg opp og fram nettopp fordi de er sosialt smidige, får med seg alt av informasjon og ikke nøler med å bruke det for å manipulere omgivelsene
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #17 Skrevet 16. februar 2017 Jeg har ingen rett til å utlevere andre, og videreforteller ikke noe jeg vet om andre, uansett om det er en hemmelighet eller ikke. Det virker kanskje overdrevet for andre, men brent barn skyr ilden. Jeg har urettmessig blitt beskyldt for å ha delt en hemmelighet ved en anledning tidligere. Det kom fram at det ikke var meg som hadde sagt det som ikke skulle sies, men konsekvensene ble så store at jeg nå ikke snakker om andre i det hele tatt. Anonymkode: 0a035...2d6
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #18 Skrevet 16. februar 2017 7 timer siden, brownbrown skrev: ære og moral tror jeg menn har mer av. føler noen kvinner gjør absolutt hva som helst for å komme seg fram i livet uansett hvem de backstabber eller tråkker på i veien dette kommer fra han som boler og snyter på skatten. Vet du hva ære og moral er, sånn egentlig? Anonymkode: 1a164...19a 7
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #19 Skrevet 16. februar 2017 Min manns hemmeligheter kan jeg holde på i all evighet, da jeg kan snakke med han om det. andres hemmeligheter kan jeg kaaaaanskje komme i skade for å fortelle om til han... vi snakker liksom om absolutt alt og jeg stoler 100000% på han. Dermed er det veldig rart ikke å fortelle han noe. Anonymkode: b37b4...01b 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #20 Skrevet 16. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen rett til å utlevere andre, og videreforteller ikke noe jeg vet om andre, uansett om det er en hemmelighet eller ikke. Det virker kanskje overdrevet for andre, men brent barn skyr ilden. Jeg har urettmessig blitt beskyldt for å ha delt en hemmelighet ved en anledning tidligere. Det kom fram at det ikke var meg som hadde sagt det som ikke skulle sies, men konsekvensene ble så store at jeg nå ikke snakker om andre i det hele tatt. Anonymkode: 0a035...2d6 Det virker som om personen som hadde betrodd seg til deg, også hadde delt den samme hemmeligheten til noen andre, så i ditt tilfelle så kan man vel egentlig skylde på eieren av hemmeligheten. Konsekvensene var et resultat av hans/hennes munndiaré. Anonymkode: 155f1...562 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå