Lunarstone Skrevet 16. februar 2017 #1 Skrevet 16. februar 2017 Hei alle sammen. Visste ikke helt hvilken kategori jeg skulle putte denne under , men tar en sjans. Temaet er Tinder. Ser mange tråder om denne tjenesten, hører folk snakker om den som det er en hverdagslig ting ala Facebook/ snap. Vet det er en "dating"tjeneste , men ut i fra hva jeg leser her er det en måte å komme i kontakt med folk som vil.. Unnskyld uttrykket- pule deg? Sosiale media bringer en del positivt med seg, men dette - på meg- virker litt.. Overfladisk og trist . Trives dere med tinder? Bli dømt fra utseendet om du er pulbar nok? Jeg har ikke nok kunnskap , uttaler meg kun basert på det andre har sagt og skrevet om dette. Har aldri vært på Tinder selv, og tror forsåvidt ikke det hadde bragt noe positivt inn i livet mitt. 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #2 Skrevet 16. februar 2017 2 timer siden, Lunarstone skrev: Hei alle sammen. Visste ikke helt hvilken kategori jeg skulle putte denne under , men tar en sjans. Temaet er Tinder. Ser mange tråder om denne tjenesten, hører folk snakker om den som det er en hverdagslig ting ala Facebook/ snap. Vet det er en "dating"tjeneste , men ut i fra hva jeg leser her er det en måte å komme i kontakt med folk som vil.. Unnskyld uttrykket- pule deg? Sosiale media bringer en del positivt med seg, men dette - på meg- virker litt.. Overfladisk og trist . Trives dere med tinder? Bli dømt fra utseendet om du er pulbar nok? Jeg har ikke nok kunnskap , uttaler meg kun basert på det andre har sagt og skrevet om dette. Har aldri vært på Tinder selv, og tror forsåvidt ikke det hadde bragt noe positivt inn i livet mitt. Appen er hva du gjør det til selv. Dessuten blir du dømt utifra utseendet i virkeligheten også, på Tinder blir derimot menn dømt utifra de standarderne kvinner blir hver dag. Ikke verre. Anonymkode: e71e3...655 6
OppNedPåAlt Skrevet 16. februar 2017 #3 Skrevet 16. februar 2017 4 timer siden, Lunarstone skrev: Hei alle sammen. Visste ikke helt hvilken kategori jeg skulle putte denne under , men tar en sjans. Temaet er Tinder. Ser mange tråder om denne tjenesten, hører folk snakker om den som det er en hverdagslig ting ala Facebook/ snap. Vet det er en "dating"tjeneste , men ut i fra hva jeg leser her er det en måte å komme i kontakt med folk som vil.. Unnskyld uttrykket- pule deg? Sosiale media bringer en del positivt med seg, men dette - på meg- virker litt.. Overfladisk og trist . Trives dere med tinder? Bli dømt fra utseendet om du er pulbar nok? Jeg har ikke nok kunnskap , uttaler meg kun basert på det andre har sagt og skrevet om dette. Har aldri vært på Tinder selv, og tror forsåvidt ikke det hadde bragt noe positivt inn i livet mitt. Noen treffer mannen/kvinnen i sitt liv der, så synes du er litt rask med å dømme. 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #4 Skrevet 16. februar 2017 5 timer siden, Lunarstone skrev: Hei alle sammen. Visste ikke helt hvilken kategori jeg skulle putte denne under , men tar en sjans. Temaet er Tinder. Ser mange tråder om denne tjenesten, hører folk snakker om den som det er en hverdagslig ting ala Facebook/ snap. Vet det er en "dating"tjeneste , men ut i fra hva jeg leser her er det en måte å komme i kontakt med folk som vil.. Unnskyld uttrykket- pule deg? Sosiale media bringer en del positivt med seg, men dette - på meg- virker litt.. Overfladisk og trist . Trives dere med tinder? Bli dømt fra utseendet om du er pulbar nok? Jeg har ikke nok kunnskap , uttaler meg kun basert på det andre har sagt og skrevet om dette. Har aldri vært på Tinder selv, og tror forsåvidt ikke det hadde bragt noe positivt inn i livet mitt. Du kan jo prøve appen. En gjennomsnittlig kvinne får jo over 100 matcher om hun vil. Men ca. 90% av disse er jo menn som vil bare vil ha uforpliktet sex. Så det er som mange bruker å si en "sex app". Ofte blir det framstilt at menn er så mye mindre seriøse på denne appen. Men det er også veldig mange menn som opplever det samme om damene som bruker appen. Både menn og kvinner er jevnt over dårlig på å skrive noe om seg selv på disse appene, så det blir ofte veldig overfladiske vurderinger av brukere på appen. Appen fungerer sikkert for enkelte, men for andre som fokuserer på andre ting enn bare utseendet er ikke appen mer enn tidsfordriv. Da er det 100 ganger bedre å treffe folk utenfor denne typen arenaer. Det er mange ting appen ikke fanger opp som er essensielt for noen mennesker. Dette er type ting som kroppsprsåk, humor osv. Dette gjelder så fremst du ikke klarer å få møt en person tidlig nok. Enkelte menn/damer kan oppleve at de får mer oppmerksomhet fra det motsatte kjønn på denne appen, siden i liten grad klarer å fange opp hvor trygg enn er i sosiale settinger, siden en ofte utelukkende baserer seg på bilder. Det motsatte vil en andre menn/kvinner oppleve. Hvilket betyr at om du ikke er spesielt heldig med utsendet kan du rett og slett ikke spille på kort som personlig sjarm, humor osv. som du ville kunne gjort i virkeligheten, fordi enn blir sveipet vekk. Dette er noe en del venner av meg har opplevd at de er mye mer attraktive på andre arenaer enn på appen, fordi de har andre kort å spille med som damer vektlegger i det virkelig liv, som ikke kommer fram når en kun baserer seg på bilder. Dette kan det være greit å være klar over. Bruk appen som et supplement. Ikke isolere deg selv hjemme å sats på at denne appen er alt du en trenger. Anonymkode: eb531...c94 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #5 Skrevet 16. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo prøve appen. En gjennomsnittlig kvinne får jo over 100 matcher om hun vil. Men ca. 90% av disse er jo menn som vil bare vil ha uforpliktet sex. Så det er som mange bruker å si en "sex app". Ofte blir det framstilt at menn er så mye mindre seriøse på denne appen. Men det er også veldig mange menn som opplever det samme om damene som bruker appen. Både menn og kvinner er jevnt over dårlig på å skrive noe om seg selv på disse appene, så det blir ofte veldig overfladiske vurderinger av brukere på appen. Appen fungerer sikkert for enkelte, men for andre som fokuserer på andre ting enn bare utseendet er ikke appen mer enn tidsfordriv. Da er det 100 ganger bedre å treffe folk utenfor denne typen arenaer. Det er mange ting appen ikke fanger opp som er essensielt for noen mennesker. Dette er type ting som kroppsprsåk, humor osv. Dette gjelder så fremst du ikke klarer å få møt en person tidlig nok. Enkelte menn/damer kan oppleve at de får mer oppmerksomhet fra det motsatte kjønn på denne appen, siden i liten grad klarer å fange opp hvor trygg enn er i sosiale settinger, siden en ofte utelukkende baserer seg på bilder. Det motsatte vil en andre menn/kvinner oppleve. Hvilket betyr at om du ikke er spesielt heldig med utsendet kan du rett og slett ikke spille på kort som personlig sjarm, humor osv. som du ville kunne gjort i virkeligheten, fordi enn blir sveipet vekk. Dette er noe en del venner av meg har opplevd at de er mye mer attraktive på andre arenaer enn på appen, fordi de har andre kort å spille med som damer vektlegger i det virkelig liv, som ikke kommer fram når en kun baserer seg på bilder. Dette kan det være greit å være klar over. Bruk appen som et supplement. Ikke isolere deg selv hjemme å sats på at denne appen er alt du en trenger. Anonymkode: eb531...c94 Gosj. Dette hørtes bittert ut. Menn får matcher om de vil og som en over her sier - nå får menn også kjenne på dette med å kun bli vurdert utifra ens utseende. Akkurat slik vi jenter blir behandlet daglig Anonymkode: 4cacb...2c8
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #6 Skrevet 16. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gosj. Dette hørtes bittert ut. Menn får matcher om de vil og som en over her sier - nå får menn også kjenne på dette med å kun bli vurdert utifra ens utseende. Akkurat slik vi jenter blir behandlet daglig Anonymkode: 4cacb...2c8 Det er alt etter hvordan du evner å forstå ting. Jeg har her gitt noen innspill i forhold til enkelte ting som appen ikke klarer å fange opp. Jeg sa aldri at menn ikke får matcher. En del menn baserer seg vel kanskje utelukeknde på utseendet, men den dagen det går opp for dem at de er sammen en dame som kunne er pen å se får de nok seg et sjokk. Mange menn baserer på utsendet når de går bort for å prate med en dame, men for de er også personligheten viktig. Så nei, menn vurderer ikke kun uti fra utsendet. Nå skal det sies at jeg vet ikke hvilken aldersgruppe du er i. For alt jeg vet er du 18 år og de som er jevnaldrende med deg baserer seg jo kun på utsendet. Anonymkode: eb531...c94 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #7 Skrevet 16. februar 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er alt etter hvordan du evner å forstå ting. Jeg har her gitt noen innspill i forhold til enkelte ting som appen ikke klarer å fange opp. Jeg sa aldri at menn ikke får matcher. En del menn baserer seg vel kanskje utelukeknde på utseendet, men den dagen det går opp for dem at de er sammen en dame som kunne er pen å se får de nok seg et sjokk. Mange menn baserer på utsendet når de går bort for å prate med en dame, men for de er også personligheten viktig. Så nei, menn vurderer ikke kun uti fra utsendet. Nå skal det sies at jeg vet ikke hvilken aldersgruppe du er i. For alt jeg vet er du 18 år og de som er jevnaldrende med deg baserer seg jo kun på utsendet. Anonymkode: eb531...c94 Jeg er godt voksen og heldigvis av de heldige. Ergo har jeg alltid klart meg fint både med menn og med jobb. Kvalifikasjoner og personlighet har uten tvil mye å si for om du får fortsette. Men en fot innafor får du først om utseende er med deg. Nå får menn smake litt av denne medisinen. Touche. Men når det er sagt - Tinder er hva du gjør det til. Jeg endte opp med en mann via tinder. Det var ikke helt meningen. Pytt pytt. Anonymkode: 4cacb...2c8
Gjest Caleb Skrevet 16. februar 2017 #8 Skrevet 16. februar 2017 Jeg tror mange har fått seg en knekk av Tinder, menn som kvinner.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #9 Skrevet 16. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er godt voksen og heldigvis av de heldige. Ergo har jeg alltid klart meg fint både med menn og med jobb. Kvalifikasjoner og personlighet har uten tvil mye å si for om du får fortsette. Men en fot innafor får du først om utseende er med deg. Nå får menn smake litt av denne medisinen. Touche. Men når det er sagt - Tinder er hva du gjør det til. Jeg endte opp med en mann via tinder. Det var ikke helt meningen. Pytt pytt. Anonymkode: 4cacb...2c8 Ikke akkurat det inntrykket du gir. Utsendet er uten tvil avgjørende, men kvinner er som regel ikke like visuelle som menn, ettersom mange kvinner vektlegger andre ting. Derfor vil en ikke i utgangspunktet bestandig være tjent med å kun basere seg på bilder. Hvorvidt menn får smake en slik medisin tror jeg ikke de fleste menn tar så tungt. For mange er tinder kun et supplement, rett og slett tidsfordriv. Det såpass mange ting som skal klaffe at mange har innsett at en ikke orker å legge så mye tid og energi i det. Du sier at Tinder er hva du gjør det til. Men Dating er som dansing, en må være to som fungerer sammen for å få det til å bli bra. Selv om man skulle være aldri så serriøs på Tinder vil en ikke ha noen garanti for at motparten er det. Det er for eksempel svært få som skriver noe om seg selv i profilteksten. Så bra at du fant noen. Har hatt et sted mellom 30-40 matcher siste året uten å fått til noen annet enn en rekke dater med 8 av disse damene. Da har jeg i utgangspunktet hatt mer lykke med å møte damer på andre arenaer som for eksempel salsakurs, swingkurs, klatring etc. Da slipper enn å bruke massevis av tid på skrive til damer der det etter hvert kommer fram at det er noe i veien med dem som gjør at de ikke tørr å møte enn. F.eks sosial angst. I slike tilfeller holder man fasaden helt til en skaql møte tinderdaten og man blir helt gele i beina. Da faller korthuset sammen! Ikke misforstå, men jeg har ikke noe i mot folk sliter med et eller annet, men man bør kanskje holde seg unna dating hvis man ikke er klar for det. Anonymkode: eb531...c94 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #10 Skrevet 16. februar 2017 Jeg legger ikke ut bilde av kropp på tinder så sånn sett er det mye bedre enn å bli sjekket opp i virkeligheten fordi når jeg blir sjekket opp på tinder vet jeg i alle fall at de ikke er interessert i meg bare fordi jeg har en flott kropp. Det er ikke en sex-app som mange som ikke er på tinder tror. Har også flere kompiser som er på tinder som kun er ute etter forhold. Jeg bruker egentlig Tinder for selvtillitens skyld Får et lite boost av at det er ekstremt mange flotte menn som liker meg der, selv om jeg fra før visste at jeg er godt over snittet pen og at det er veldig mange flotte menn som liker meg i virkeligheten og. Anonymkode: 9eac9...9b4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #11 Skrevet 16. februar 2017 Det virker som mange som ikke bruker tinder tror det bare er en sexapp til tross for at folk forteller gjentatte ganger her inne at de har møtt kjæreste/samboer/ektefelle gjennom appen. Man snakker også sammen med de man matcher med og man kan ha profiltekster som forteller om en selv. Det er ikke alltid så utseende basert som en tror. Og om man først macher ut fra utseende, er det ikke slik i det virkelige liv og? Man ser en person man finner attraktiv og går så inn for å bli kjent med personen. Slik er det på tinder og. Anonymkode: 51b5a...4c1 1
Lunarstone Skrevet 16. februar 2017 Forfatter #12 Skrevet 16. februar 2017 Jeg beklager om jeg virket veldig dømmende til Tinder/ folk som bruker Tinder. Har bare et inntrykk av at det blir brukt som en ONS- app, og veldig utseendefiksert. (Ut i fra det jeg hører andre si). Skal ikke prøve meg der, er generelt lei av alskens apper, har slettet fb appen og vurderer å slette hele snap 😅 ja, jeg er rar. uansett, takk for svar 😊
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #13 Skrevet 17. februar 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg legger ikke ut bilde av kropp på tinder så sånn sett er det mye bedre enn å bli sjekket opp i virkeligheten fordi når jeg blir sjekket opp på tinder vet jeg i alle fall at de ikke er interessert i meg bare fordi jeg har en flott kropp. Det er ikke en sex-app som mange som ikke er på tinder tror. Har også flere kompiser som er på tinder som kun er ute etter forhold. Jeg bruker egentlig Tinder for selvtillitens skyld Får et lite boost av at det er ekstremt mange flotte menn som liker meg der, selv om jeg fra før visste at jeg er godt over snittet pen og at det er veldig mange flotte menn som liker meg i virkeligheten og. Anonymkode: 9eac9...9b4 Så du er med på å ødelegge for kvinner og menn på Tinder? Anonymkode: b7ce2...194
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #14 Skrevet 17. februar 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du er med på å ødelegge for kvinner og menn på Tinder? Anonymkode: b7ce2...194 Hvordan ødelegger hun? Jeg tror flere bruker tinder som en selvtillitsboost fremfor sjekkeapp eller sexapp. Anonymkode: 4cacb...2c8
Inwe Skrevet 17. februar 2017 #15 Skrevet 17. februar 2017 Jeg møtte samboeren min på tinder, så det er hva du gjør det til. Skal sies jeg møtte mange tinder-frosker før jeg møtte tinder-prinsen, men alle som er på tinder er ikke bare ute etter en ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå